Ga naar inhoud

Foto's en filmpjes die laten zien waarom konijnen een soortgenootje nodig hebben

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 3 weken later...

Deze zijn een maand geleden gekoppeld en nu al helemaal onafscheidelijk, liggen samen en likken elkaar helemaal af 🥰

Ukkie was een heel erg bang beestje en durft nu samen met waaghals Brownie veel meer. En als ze toch iets eng vindt stopt ze zich helemaal weg onder hem, komt alleen haar kontje tevoorschijn 😂

B1F34C63-EC80-458D-A75B-88EDDD2FB487.jpeg

65039213-0229-4FDB-B7B3-B44382C32CFD.jpeg

17B28FC3-5D40-4DEE-99AD-0723C0F1D7CB.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Dit zijn Brownie en Ukkie. Ukkie haalden we als gedumpt konijntje dat in het asiel was beland. Ze was van iedere geluidje bang en een enorme zenuwpees. Maar het schattige is dat ze bij angst meteen onder Brownie dook en nu nog steeds onder hem wegkruipt. Ze voelt zich echt veilig bij hem en onder zijn hoede durfde ze steeds meer te verkennen. Met oudejaarsavond kroop ze bijna volledig onder hem, zag alleen haar pluimpje nog 🙈 Ze. durft nu, mede dankzij hem, steeds meer, maar duikt nog steeds regelmatig bij hem weg. Hij moet dan zijn pootjes op haar laten rusten omdat hij er niet meer mee bij de grond kan en gaat haar dan helemaal aflikken, zo lief 🥰 

Zo hadden wij haar nooit op haar gemak kunnen stellen. 

Als de kust weer veilig is voor haar gevoel, likt ze hem dan op haar beurt weer helemaal af.

Dat is o.a. waarom konijnen samen horen, omdat ze elkaar troosten, beschermen, veiligheid vinden bij elkaar, genieten van elkaars aanwezigheid en samen meer durven te ondernemen en ontdekken. Omdat ze echt genieten van elkaars aanwezigheid. En omdat ze het beste in elkaar naar boven halen (met de juiste partner) en elkaar aan kunnen vullen. Wat dat betreft zijn het net mensen 😉

C42FBEE1-CA4E-4964-B363-B8F25AFC522C.jpeg

E439EC2D-C9ED-472D-809C-2C47293E5495.jpeg

43161C6F-3107-43B5-8057-34183CC45D1C.jpeg

aangepast door Evee
  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago zei JokeC:

@Petra21, wie is wie op deze leuke foto's van je koppeltje? 

Oeps, mijn tekst is blijkbaar niet doorgekomen : dat is Olaf (stoere jongen met wat langere haren) en Simba (vinnig meisje). Vorig jaar was Simba haar zusje overleden kort nadat we ze hadden en dan hebben we ze gekoppeld met Olaf. Was een  hele ervaring, gelukkig hier veel tips gevonden. Na 2 maand apart te hebben gezeten (ze zijn allebei nog gecastreerd), hebben we het erop gewaagd en na een paar uur met wat rondvliegende haren was het grote liefde. Eerst wou Olaf de stoere uithangen, maar dat was buiten pittige Simba gereken na een tijdje had hij schrik van haar, maar door hem te aaien, werd hij rustig, kon Simba hem benaderen, begon ze hem te likken en ‘t was in orde. Nu weet ik eigenlijk niet wie de dominante is, want ze likken elkaar evenveel, evenwaardige partners😊 Hierbij nog een actiefoto van de koppeling 

2058F359-591E-47CE-B7B1-3AF1DE225179.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Petra21:

Oeps, mijn tekst is blijkbaar niet doorgekomen : dat is Olaf (stoere jongen met wat langere haren) en Simba (vinnig meisje). Vorig jaar was Simba haar zusje overleden kort nadat we ze hadden en dan hebben we ze gekoppeld met Olaf. Was een  hele ervaring, gelukkig hier veel tips gevonden. Na 2 maand apart te hebben gezeten (ze zijn allebei nog gecastreerd), hebben we het erop gewaagd en na een paar uur met wat rondvliegende haren was het grote liefde. Eerst wou Olaf de stoere uithangen, maar dat was buiten pittige Simba gereken na een tijdje had hij schrik van haar, maar door hem te aaien, werd hij rustig, kon Simba hem benaderen, begon ze hem te likken en ‘t was in orde. Nu weet ik eigenlijk niet wie de dominante is, want ze likken elkaar evenveel, evenwaardige partners😊 Hierbij nog een actiefoto van de koppeling 

2058F359-591E-47CE-B7B1-3AF1DE225179.jpeg

Zo dat ging er pittig aan toe, fijn dat het toch nog goed is gekomen.

Wat een lieve foto’s allemaal!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .