Ga naar inhoud

Konijn niet meer hetzelde na de opvang


Frederike

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn konijn is laats voor 10 dagen naar de opvang geweest omdat wij op vakantie waren. Ze is al meerderen keren hier geweest en komt altijd gelukkig terug. We hebben haar nu 3 dagen terug maar ze is niet meer de oude, ze rent niet meer achter je aan, ze luister niet meer, we kunnen haar niet meer oppakken en ze rent juist heel hart voor je weg..... heeft iemand dit eerder mee gemaakt of weet iemand wat we er aan kunnen doen want we zouden graag ons oude konijn terug willen. 🤷🏼‍♀️😢 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met mijn voedster eens gehad. Ze kwam wat angstig en timide terug van het pension, was wel een erg goed pension, daar lag het niet aan. Misschien te druk voor haar met de andere konijntjes ofzo, ik weet het niet. Is vanzelf weer over gegaan toen ze een tijdje thuis zat. Bij mijn vaste oppas gebeurt dit nooit, dat heeft dan ook mijn voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze weer even moet wennen. Vaak is het rumoerig en druk in een opvang met vreemde mensen, andere konijnen en geuren. Ik begrijp wel dat ze daar even van moet bijkomen. Hebben jullie haar toen je haar net had tam moeten maken of was ze al redelijk tam? In het geval van het eerste zou ik daar rustig weer mee beginnen, met tam maken. Sowieso houden konijnen over het algemeen niet van oppakken en staan ze het liefst met vier voetjes op de grond. Misschien heb je wat aan onderstaande link, daarin staat informatie hoe je je konijn weer rustig aan je laat wennen. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .