Spring naar bijdragen
x_blvck

Konijn alleen

Recommended Posts

Slaap amper omdat ik hele avonden wakker blijf voor me konijn omdat ik niet wil dat die alleen is omdat ik wel gewoon 6 dagen in de week werk dus overdag ook niet thuis ben en ben afhankelijk van openbaar vervoer dus ben dan om 10 uur sochtends weg en kom zon beetje 10 savonds pas thuis dus dan is die al een lange tijd alleen, en het begint me ook wel een beetje op te breken zo op deze manier, laat hem nu ook 24/7 los lopen ondanks dat die niet zindelijk is dus aardig wat opruim werk na dat ik klaar ben met werk plus zon zen verblijf die ik iedere dag schoonmaak, maar dat is wel het minste wat ik dan kan doen voor hem momenteel. Sorry ik moet dit even kwijt en hoop dat iemand hier nog wat voor me kan betekenen en helpen. Sorry..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He wat vervelend dat je je zo voelt! Konijnen zijn kwetsbare beestjes, je hebt gedaan wat je kon, je kunt ze helaas niet altijd redden.. Wel is het zo dat je steeds beter bepaald gedrag leert herkennen, waardoor je sneller in de gaten hebt dat ze ziek zijn. Het zijn echt lastige dieren wat dat betreft, ze laten het pas zien als het echt niet goed gaat. Jou valt daarin niks te verwijten!

Heb je al een afspraak bij een opvang staan? Gevoelsmatig is dat lastig, maar als ik het zo lees gaat het jou wel veel rust geven als je konijn weer een maatje heeft. Hij is dan niet meer alleen en jij kunt gewoon slapen. Dat moet je sowieso doen hè, je konijn heeft er niks aan als jij oververmoeid en gestresst bent, dat voelt je konijn ook. 

Dieren zijn hartstikke leuk, maar je hebt er veel verdriet van als je afscheid moet nemen en je kunt je 100000 zorgen om ze maken als ze ziek zijn. Ik heb er zelf al een aantal af moeten geven en hoewel ik doortastend ben in mijn keuzes qua inslapen en herkoppelen blijft het verdriet onverminderd pijnlijk, elke keer weer. Daar is ook geen medicijn voor. Belangrijk is dat je nu snel gaat handelen om deze situatie voor jezelf en je rammetje beter te maken, het is niet goed als jullie hier allebei aan onderdoor gaan. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het een idee om hem toch te laten koppelen. Dan voelt hij zich weer gelukkig en is niet meer alleen. 

Als hij een vriendinnetje krijg geeft dat denk ik voor beide meer rust. 

Dat betekend niet dat je niet meer verdrietig kan zijn en dat je geen gemis meer voelt. Het ene kan naast het andere bestaan. Zo kan jij je verdriet wel op jou manier en tijd verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Eefje:

He wat vervelend dat je je zo voelt! Konijnen zijn kwetsbare beestjes, je hebt gedaan wat je kon, je kunt ze helaas niet altijd redden.. Wel is het zo dat je steeds beter bepaald gedrag leert herkennen, waardoor je sneller in de gaten hebt dat ze ziek zijn. Het zijn echt lastige dieren wat dat betreft, ze laten het pas zien als het echt niet goed gaat. Jou valt daarin niks te verwijten!

Heb je al een afspraak bij een opvang staan? Gevoelsmatig is dat lastig, maar als ik het zo lees gaat het jou wel veel rust geven als je konijn weer een maatje heeft. Hij is dan niet meer alleen en jij kunt gewoon slapen. Dat moet je sowieso doen hè, je konijn heeft er niks aan als jij oververmoeid en gestresst bent, dat voelt je konijn ook. 

Dieren zijn hartstikke leuk, maar je hebt er veel verdriet van als je afscheid moet nemen en je kunt je 100000 zorgen om ze maken als ze ziek zijn. Ik heb er zelf al een aantal af moeten geven en hoewel ik doortastend ben in mijn keuzes qua inslapen en herkoppelen blijft het verdriet onverminderd pijnlijk, elke keer weer. Daar is ook geen medicijn voor. Belangrijk is dat je nu snel gaat handelen om deze situatie voor jezelf en je rammetje beter te maken, het is niet goed als jullie hier allebei aan onderdoor gaan. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Er is helaas momenteel geen konijn die aan mijn wensen voldoet en dat is dat het een voedster is en dat die klein is want ik heb geen ruimte voor een groot konijn zou ik het hele hok ook moeten uitbreiden en dat kan helaas niet.. hou de opvang iedere dag in de gaten sta nu op een wachtlijst voor een klein konijn voor als de koppeling niet lukt met de gene die voor mij is 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou nog even laten weten dat mijn ram weer wat meer de oude word! 

heb schandalig veel geld uitgegeven aan speeltjes en dingetjes over de 150 euro 😅 

maar sindsdien is die weer een stuk nieuwschieriger. intellligentie speeltjes met balletjes en dingen verschuiven en gewoon lekkere knaagspeeltjes, snuffel matje en zon “maze log” mag hem weer aaien en hij huppelt weer achter me aan. Springt weer op bed. 

hij is nog niet hellemaal zoals die eerst was maar zie hem weer iets opfleuren! Merk ook echt dat die ervan geniet als ik mijn matras in de woonkamer leg en gezellig bij hem ga slapen alhoewel het niet veel slapen is want hij springt regelmatig in me gezicht of kietelt met die snorharen me snachts wakker haha. 

Nogmaals bedankt iedereen !  Zijn nog steeds opzoek naar een nieuw vriendinnetje maar zo te zien gaat het al een stuk beter ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb veel steun gehad aan iedereen die kwam met tips, troots en begrip ! Mensen hier begrijpen ook dat het pijn doet om een konijn te verliezen en de moeilijke heden van een konijn houden kunnen zijn, de mensen in me dagelijkse leven niet kunnen/willen snappen omdat ze niet van een konijn kunnen houden zoals de mensen hier doen.

benjamin en ik zijn allebei heel blij dat er dit soort forums bestaan met dit soort mensen ! ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites