Ga naar inhoud

Witlof


DaniëlleV

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen vinden witlof heerlijk 😃 alleen is het zo dat het met witlof eten een erg natte boel wordt. Nu weet ik dat witlof veel vocht bevat en daar ligt het waarschijnlijk aan. Toch wil ik even aan jullie vragen of jullie konijnen er ook zo mee knoeien? Gewoon voor de zekerheid... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk!! Mijn Punkytje doet er alles aan om aan dat ene stukje witlof te geraken. En eens hij het te pakken heeft gaat bijna de helft verloren! Gewoon omdat hij een echte knoeipot is. Hij knoeit niet alleen bij wiltlof hoor! Ook bij hooi, biks, ander groente,...

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Punky🐰:

Tuurlijk!! Mijn Punkytje doet er alles aan om aan dat ene stukje witlof te geraken. En eens hij het te pakken heeft gaat bijna de helft verloren! Gewoon omdat hij een echte knoeipot is. Hij knoeit niet alleen bij wiltlof hoor! Ook bij hooi, biks, ander groente,...


Gelukkig 😊 Bennie doet het wel erger dan Vlinder. Maar het is eigenlijk alleen met witlof. Zn sik is dan kletsnat en de vloer ook! 🙈 maar hij zit me toch te genieten 😊 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei JokeC:

 

Dat is wat telt toch, zo'n heerlijk genietend konijn!? Ik zie het al voor me. 

Ja dat is zo! Daar word ik natuurlijk ook erg blij van! 😃 

Maar ik ben altijd een beetje bang voor gebitsproblemen vandaar. Ze zijn wel allebei vant voorjaar nog gecontroleerd daarop maar ja je weet het maar niet he? 
Overigens zie ik dat kliederen alleen bij witlof, niet bij andijvie of wortel etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster eet witlof heel netjes zonder knoeien, mijn rammetje heeft dan altijd een natte snoet. Ze hebben ook allebei een heel andere vacht: het voedstertje heeft een gladde vacht waar amper iets in blijft hangen, het rammetje is een bol pluis waar álles in blijft hangen, ook vocht van witlof dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de vloer ook altijd nat als de konijnen witlof eten. Jerry vindt het blijkbaar vervelend als hij een natte snoet heeft, hij poetst zijn snoet soms tussendoor even. Echt zo van: bah, ik heb een natte snoet.

 

Meestal steek ik de witlof ook even snel onder de kraan voor ik het geef, dus is het extra nat.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Okki:

Mijn voedster eet witlof heel netjes zonder knoeien, mijn rammetje heeft dan altijd een natte snoet. Ze hebben ook allebei een heel andere vacht: het voedstertje heeft een gladde vacht waar amper iets in blijft hangen, het rammetje is een bol pluis waar álles in blijft hangen, ook vocht van witlof dus. 


Ja, dat verschil van vacht is bij mijn konijnen precies zo. De voedster een gladde vacht, die ook veel minder verhaart. De ram heeft een veel dikkere wollige vacht die ontzettend verhaart. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Lienappelsien:

Hier is de vloer ook altijd nat als de konijnen witlof eten. Jerry vindt het blijkbaar vervelend als hij een natte snoet heeft, hij poetst zijn snoet soms tussendoor even. Echt zo van: bah, ik heb een natte snoet.


en dit herken ik ook, hij wast zich inderdaad tussendoor, maar niet te lang want hij moet wel snel verder eten
natuurlijk anders heeft vlinder alles al opgegeten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .