Spring naar bijdragen
Sashiua

Snuffel & Swiffer 👑​

Recommended Posts

Hey allemaal!

Ik ben Snuffel en ben hier nieuw 👋.

Ik werd in december 2019 (een paar dagen voor Kerst) gedumpt in een bos. Niemand kreeg me te pakken. Ik verstopte me namelijk onder één van de vele houtstapels. Het werd donker en het ging die nacht stevig vriezen. Uiteindelijk kwamen mijn redders in nood 's avonds rond 18u nog eens een kijkje nemen. Gewapend met een zaklamp, wortels, komkommer én zelfs een transportbakje. Want ik hoorde ze zeggen: 'We gaan niet naar huis voor we 'm hebben!' 

Ik besloot om me te laten zien. Maar alles was zo spannend dus ik kroop toch terug onder mijn houtstapel. Uiteindelijk gaf ik toe aan de heerlijke geur van een stukje komkommer. 

Mmmm lekker warm in de auto. Onderweg naar de dichtsbijzijnde dierenwinkel want mijn baasjes hadden helemaal niets in huis voor een konijnenman als ik. Ik kreeg een grote kooi, lekker stro, een drinkbakje en heerlijke korrels. De volgende dag ging ik meteen de dierenarts voor een check up. Ik was volledig inorde en ze zeiden me dat ik ongeveer 3 maandjes oud was.  Sindsdien leef ik als een koning👑 en het huis is mijn paleis. Mijn baasjes zijn veel thuis en dan mag ik namelijk lekker vrij rondhuppelen.

Mijn favoriete chillspot?: De zetel

Ondertussen ben ik ook gecastreerd. Ik sproeide teveel ofzoiets. Nu doe ik dat niet meer. 

De laatste tijd voelde ik me niet helemaal oké. Mijn baasjes zagen eindelijk in dat ik misschien wel een vriendinnetje nodig had. -Ja ze hadden me misschien beter wat sneller een vriendinnetje gegeven, maar dat vergeef ik ze!-

2 dagen gelden was het dan zover. Ik kreeg te horen dat ik op speeddate ging in het Konijnenhof in Stekene (België). Wat was ik zenuwachtig! 

Maar weet je wat? Ik heb mijn match gevonden 💙.

Ik stel jullie dus ook graag voor aan mijn gloednieuwe vriendin: Swiffer! 

We zitten nu nog even samen op neutraal terrein aka de badkamer. Maar ik denk wel dat alles goed gaat! We vechten niet, eten gezellig samen en geven elkaar af en toe al wat likjes. 

Hopelijk mogen we binnenkort verhuizen naar onze vaste stek in de woonkamer en mag ik mijn paleis voor altijd delen met mijn koningin Swiffer 👑 💙

collage.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

Wat fijn dat er een "en ze leefden nog lang en gelukkig" voor Snuffel (en Swiffer) is in dit verhaal! 🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek nog even uit hoe dit werkt. Ik hoop dat mijn reactie nu onder jouw reactie komt @Marjoleink😅.

De kooi is ondertussen verbannen naar de kelder. Het was zo'n typische Ferplast traliekooi met plastieke bak. Eigenlijk was dat maar een 'noodoplossing' om Snuffel de eerste dagen te kunnen huisvesten. We hebben vrijwel meteen erna op Amazon panelen gekocht om een groter verblijf te maken. Vorige week hebben we nog zo'n pakket bijbesteld om de ren nog groter te maken met Swiffer erbij. Ik voeg een foto toe. Er ontbreken een deel panelen want die staan nu nog in de badkamer om ze uit de douche te houden 😅. Maar zo heb je wel een idee van hoe hun 'kooi' er uit ziet. Ik zal binnenkort nog een foto plaatsen als ze erin zitten en het helemaal ingericht is. 

WhatsApp Image 2020-07-30 at 13.20.41.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Sashiua:

Ik zoek nog even uit hoe dit werkt. Ik hoop dat mijn reactie nu onder jouw reactie komt @Marjoleink😅.

De kooi is ondertussen verbannen naar de kelder. Het was zo'n typische Ferplast traliekooi met plastieke bak. Eigenlijk was dat maar een 'noodoplossing' om Snuffel de eerste dagen te kunnen huisvesten. We hebben vrijwel meteen erna op Amazon panelen gekocht om een groter verblijf te maken. Vorige week hebben we nog zo'n pakket bijbesteld om de ren nog groter te maken met Swiffer erbij. Ik voeg een foto toe. Er ontbreken een deel panelen want die staan nu nog in de badkamer om ze uit de douche te houden 😅. Maar zo heb je wel een idee van hoe hun 'kooi' er uit ziet. Ik zal binnenkort nog een foto plaatsen als ze erin zitten en het helemaal ingericht is. 

WhatsApp Image 2020-07-30 at 13.20.41.jpeg

O gelukkig, die kooien zijn zo klein. 

Zoals je ziet staat jouw reactie "los" in het topic, maar ik kreeg wel een notificatie. Ik heb nu jouw reactie geciteerd, dat ziet er dus zo uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum! Wat goed dat jullie Snuffel hebben weten te vangen. Zo fijn om te horen dat hij zo goed terecht is gekomen en dat hij een vriendinnetje heeft gekregen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Marjoleink:

O gelukkig, die kooien zijn zo klein. 

Zoals je ziet staat jouw reactie "los" in het topic, maar ik kreeg wel een notificatie. Ik heb nu jouw reactie geciteerd, dat ziet er dus zo uit.

Ik zag al dat het misging 😅 Maar nu gaat het goed denk ik 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geweldig dit! Konijn is gered, heeft nu een vriendinnetje en een ren. Chapeau voor jullie! 

Leuk stel ook. En uiteraard willen we over een tijdje graag foto’s zien van als de koppeling geslaagd is en ze in hun ren zitten 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van zo'n verhaal word ik zo vrolijk: konijn in noodsituatie wordt gevangen met als eindresultaat -> konijn heeft een vriendinnetje uit mogen kiezen en komt straks samen in een groot verblijf voor nog vele jaren konijnengeluk. Topverhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites