Ga naar inhoud

Ziek konijn


x_blvck

Aanbevolen berichten

Goedeavond ,

 

ik heb eerder een discussie geplaats wat ik noemde. “ konijn boos of meer aan de hand “

nou blijkt er dus meer aan de hand te zijn, en mijn dierenarts weet niet zo goed wat het is en heb ook het gevoel dat het haar niet zoveel boeit zolang ik maar blijf betalen voor alle medicijnen en consulten ben inmiddels rond de 300 al kwijt. maar kan mischien ook zo zijn omdat ik gewoon wil dat ze beter word, maar nu was mijn vraag herkennen jullie wat van de syptomen en weten wat het is ga vrijdag weer terug ( 4de keer deze week ) en dacht mischien kan ik het tegen haar vertellen wat ik dan denk dat het is en haar een beetje dwingen om het beter uit te zoeken. 
 

Ze heeft nou medicijnen gekregen om haar maag/darmstelsel opgang te houden en pijnstillers samen met dwangvoeding. 
 

in het begin zat ze heel krom en als een propje in een hoek en nu ligt ze liever languit op de badkamer tegels omdat die koud zijn, ze had eerst koorts 40 graden maar dat is al gedaalt naar 38 maar toch ligt ze liever op de badkamer tegels. Ze knarsetand kleine beetjes dat voel ik voornamelijk als ik mijn hand op haar hoofd leg. Ze eet en drinkt dus niet vandaar de dwangvoer, het was ook ineens plotseling ging naar bed niks aan de hand werd wakker en toen was ze er ineens zo aan toe. 
 

ik wil gewoon echt niet dat mijn lieverd komt te overlijden maar ga nu al 4 dagen oprij naar de dierenarts en het word niet beter maar momenteel ook niet heel veel slechter ze werkt wel mee met de dwangvoeding ze likt het zelf van de lepel af dat heeft ze liever dan met een spuitje dus dat lijkt me wel een goed teken? Maar verder eet ze niet zelfstandig en eet ze ook geen hooi, geen groenvoer, zelfs niet haar favorite snoepjes van science selective die meadow loops

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het ontraffelen van wat er aan de hand is zodat de dierenarts er ook mischien een keer wat mee gaat doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is akelig. Vooral omdat je niet weet het is, en je wilt graag zien dat je konijn opknapt. 

 

Als een konijn niet eet dan is er echt iets aan de hand. Konijnen zijn prooidieren, dus die zullen zo lang mogelijk proberen te verbergen dat ze ziek zijn. Goed dat je naar de dierenarts bent geweest. Wat heeft ze al onderzocht of behandeld? Het is fijn dat de koorts nu daalt, maar koorts heeft een reden. Heeft je dierenarts voldoende verstand van konijnen? Ik heb het gevoel dat je daar een beetje aan twijfelt. Misschien zou je beter naar een andere dierenarts kunnen gaan?

 

Het is trouwens niet gek dat je konijn geen eetlust heeft naast de dwangvoeding. Dwangvoer vult best wel, dus misschien heeft ze daar voldoende aan. Ik probeer altijd eerst of mijn konijn zelf wil eten: hooi, biks, andijvie, peterselie, en als niks werkt dan geef ik pas dwangvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig. Ik ben het met Marjoleink eens. Als je geen vertrouwen in je dierenarts hebt kun je beter op zoek gaan naar een konijnkundige dierenarts. 

Er zit ontzettend veel verschil in kunde tussen verschillende dierenartsen. 

aangepast door Mira11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben thuis gekomen van werk en ze gedraagt zich zo goed als dood haar hoofd kan ze zelf niet meer omhoog houden ze beseegt compleet niet meer het enigste teken gan leven is daar haar neus heel langzaam op en neer gaat eens in de zoveel tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu met je konijn? Ik zou een andere dierenarts benaderen want zo schiet het niet op. Wat naar voor je dat je je niet geholpen voelt. 

 

De normale lichaamstemperatuur van een konijn ligt trouwens tussen de 38 en 39,5 dus pas op dat ze niet onderkoeld raakt. Als konijnen ziek zijn kunnen ze soms hun lichaamstemperatuur moeilijker reguleren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat klinkt niet goed. Arm nijntje. Ze is toch wel duidelijk ziek als ik het zo lees. Ik zou inderdaad ook aanraden dat je een andere dierenarts bezoekt, toch even een andere blik, een andere mening. Hopelijk iemand die iets verder wil doorzoeken naar de oorzaak. 

 

Je zou eens op de lijst met konijnkundige dierenartsen kunnen kijken of er dierenartsen bij jou in de buurt zijn, die door andere konijnenbaasjes konijnkundig bevonden zijn: https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .