Spring naar bijdragen
Loek&Pomme

Loek & Pomme

Recommended Posts

16 minuten geleden zei Ko & Nijn:

Het gaat echt supergoed. Heb net een update gedaan in mijn vorige discussie. Nijn is ook schijnzwanger geweest (een week later) en toen dat voorbij was werden het weer vriendinnen 💕

Ooh, gelukkig is het goed gekomen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-7-2020 at 10:42 zei Loek&Pomme:

Hoi! 

Een paar maanden geleden kwam ik Loek (toen nog Mr. Pluizenbol) tegen op de 'in je buurt' pagina van Marktplaats. Hij zat in z'n eentje in een klein, vies hokje in de tuin: dochterlief was op hem uitgekeken.. Ik en mijn vriend hadden even daarvoor al besproken dat we graag weer een koppeltje konijnen zouden willen en dus besloten we Loek op te halen. Uiteraard waren we van plan om een vriendinnetje voor hem te zoeken, dus een week later kon Loek gecastreerd worden, en weer 3 weken later mocht hij gaan speeddaten bij het Konijnenparadijs! Het klikte meteen goed met zijn eerste date, dus Pomme mocht met ons mee naar huis. Eenmaal thuis lagen ze een dag later al tegen elkaar aan, en inmiddels zitten ze weer buiten in hun verblijf (waar ik overigens nog niet helemaal tevreden over ben). Vanaf september zullen ze gezellig bij ons binnen wonen wanneer alles konijnproof is gemaakt. 🙂

IMG_1999.JPG.b691a97e420a825389297c2cbd50f816.JPGIMG_2023.jpg.af4029dde4dc9b3fbdd0feba355eb2d4.jpgIMG_2039.jpg.3b73caf00389c8dde8b430beb216c6ea.jpg

Hoi, je vroeg om ervaring met binnenkonijnen? 

Ik heb 2 binnenkonijnen die overdag door het hele huis rond mogen huppelen en in de nacht in de ren.Konijnen binnen vind ik persoonlijker wat fijner want het is hartstikke gezellig. Je kan altijd naar ze toe, en met buitenkonijnen kan dat niet altijd, door bijvoorbeeld regen. Wel zou ik ervoor zorgen dat je het hooi op een goede plek neerlegd. Ik heb het hooi in de reismand,die in de ren staat.Ik heb het huis bunny proof gemaakt, wat niet heel lastig was, aangezien mijn konijntjes niet zomaar overal aan knagen😄Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt, gewoon lekker stellen🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-7-2020 at 19:57 zei PluisjeEnPiepje:

Hoi, je vroeg om ervaring met binnenkonijnen? 

Ik heb 2 binnenkonijnen die overdag door het hele huis rond mogen huppelen en in de nacht in de ren.Konijnen binnen vind ik persoonlijker wat fijner want het is hartstikke gezellig. Je kan altijd naar ze toe, en met buitenkonijnen kan dat niet altijd, door bijvoorbeeld regen. Wel zou ik ervoor zorgen dat je het hooi op een goede plek neerlegd. Ik heb het hooi in de reismand,die in de ren staat.Ik heb het huis bunny proof gemaakt, wat niet heel lastig was, aangezien mijn konijntjes niet zomaar overal aan knagen😄Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt, gewoon lekker stellen🙂

Bedankt voor je reactie! Dat zijn inderdaad voor mij ook belangrijke redenen om ze binnen te huisvesten 🙂  Nu in de zomer zijn wij veel buiten in de tuin maar in de winter valt dat vies tegen.. Ze zullen idd een soort van 'thuisbasis' hebben waar het hooi en water etc. komt te liggen/staan. Toen Loek binnen woonde (na z'n castratie) was hij al heel goed zindelijk en had 3 kattenbakken verspreid door de woonkamer waar ook z'n hooi in zat, dat werkte erg goed! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites