Spring naar bijdragen
Loek&Pomme

Loek & Pomme

Recommended Posts

Hoi! 

Een paar maanden geleden kwam ik Loek (toen nog Mr. Pluizenbol) tegen op de 'in je buurt' pagina van Marktplaats. Hij zat in z'n eentje in een klein, vies hokje in de tuin: dochterlief was op hem uitgekeken.. Ik en mijn vriend hadden even daarvoor al besproken dat we graag weer een koppeltje konijnen zouden willen en dus besloten we Loek op te halen. Uiteraard waren we van plan om een vriendinnetje voor hem te zoeken, dus een week later kon Loek gecastreerd worden, en weer 3 weken later mocht hij gaan speeddaten bij het Konijnenparadijs! Het klikte meteen goed met zijn eerste date, dus Pomme mocht met ons mee naar huis. Eenmaal thuis lagen ze een dag later al tegen elkaar aan, en inmiddels zitten ze weer buiten in hun verblijf (waar ik overigens nog niet helemaal tevreden over ben). Vanaf september zullen ze gezellig bij ons binnen wonen wanneer alles konijnproof is gemaakt. 🙂

IMG_1999.JPG.b691a97e420a825389297c2cbd50f816.JPGIMG_2023.jpg.af4029dde4dc9b3fbdd0feba355eb2d4.jpgIMG_2039.jpg.3b73caf00389c8dde8b430beb216c6ea.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum! Wat een lekker stel zo. Loek is zeker in een paradijs gekomen met zoveel ruimte, een tof vriendinnetje en goede verzorging!👍 Ik zou hen lekker buiten laten, daar hebben ze het keigoed naar hun zin saampjes zo te zien. 

bewerkt door JokeC
foutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap wel dat ze weer naar binnen gaan. 🙂

Mijn twee konijnen wonen ook binnen. 

Super gezellig en ik kan ze goed in de gaten houden. Zomers met erg warm weer lekker de airco aan en iedereen blij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mira11:

Ik snap wel dat ze weer naar binnen gaan. 🙂

Mijn twee konijnen wonen ook binnen. 

Super gezellig en ik kan ze goed in de gaten houden. Zomers met erg warm weer lekker de airco aan en iedereen blij. 

Heb jij ze toevallig loslopen? Wij missen ze nu al heel erg terwijl we zomers best veel buiten zijn en een zitje hebben naast de ren, maar in de winter wil ik ze toch wel graag bij ons binnen hebben. Vooral Loek is erg op ons gericht en komt vaak een aai halen en naast je liggen 🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, bij mij lopen ze niet los. Ze wonen in een ren van 5m2 in mijn woonkamer. 

Ze slopen te veel en ik houd mijn bank en stoel graag heel. 🙂

De rest van het huis is redelijk konijnproof en ze lopen eigenlijk altijd los. Als ik er niet ben gaan ze wel hun ren in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mira11:

Nee, bij mij lopen ze niet los. Ze wonen in een ren van 5m2 in mijn woonkamer. 

Ze slopen te veel en ik houd mijn bank en stoel graag heel. 🙂

De rest van het huis is redelijk konijnproof en ze lopen eigenlijk altijd los. Als ik er niet ben gaan ze wel hun ren in. 

Dat is een mooie ruimte! De meeste meubels bij ons in de woonkamer hebben stalen poten of komen bij de kringloop vandaan.. Toen ze binnen liepen hadden ze overigens nergens echt interesse in maar dat komt vast nog wel 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Loek&Pomme:

Dat is een mooie ruimte! De meeste meubels bij ons in de woonkamer hebben stalen poten of komen bij de kringloop vandaan.. Toen ze binnen liepen hadden ze overigens nergens echt interesse in maar dat komt vast nog wel 🙄

Ik heb me er wel echt in verdiept of het zou kunnen los in huis. Zelfs nog een online workshop voor gevolgd. Daarna wist ik zeker dat ik het niet wilde. Ik merk hier ook dat ze ineens weer wat nieuws bedenken om aan te knagen. 

Ze hebben terwijl ik gewoon thuis was de bank van beneden losgeknaagd. Ik had dus 2 konijnen in mijn bank zitten. 😲😂Nu zit er een houten plaat onder. Ik had wel in de gaten dat er wat gerommel was onder de bank maar als ik keek leek er niets aan de hand. Ze keken me allebei heel onschuldig aan, zo van: "ik doe niks". Totdat ik onder de bank keek en nog net 2 achterpootjes naar boven zag springen. Hahaha. 

Eén van mijn konijnen heeft ook de neiging om wat hij kapot knaagt op te eten. Dat vind ik ook niet veilig. 

Op het forum zijn er ook mensen die wel hun konijnen los laten lopen. Voor mijn konijnen vind ik het geen optie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mira11:

Ik heb me er wel echt in verdiept of het zou kunnen los in huis. Zelfs nog een online workshop voor gevolgd. Daarna wist ik zeker dat ik het niet wilde. Ik merk hier ook dat ze ineens weer wat nieuws bedenken om aan te knagen. 

Ze hebben terwijl ik gewoon thuis was de bank van beneden losgeknaagd. Ik had dus 2 konijnen in mijn bank zitten. 😲😂Nu zit er een houten plaat onder. Ik had wel in de gaten dat er wat gerommel was onder de bank maar als ik keek leek er niets aan de hand. Ze keken me allebei heel onschuldig aan, zo van: "ik doe niks". Totdat ik onder de bank keek en nog net 2 achterpootjes naar boven zag springen. Hahaha. 

Eén van mijn konijnen heeft ook de neiging om wat hij kapot knaagt op te eten. Dat vind ik ook niet veilig. 

Op het forum zijn er ook mensen die wel hun konijnen los laten lopen. Voor mijn konijnen vind ik het geen optie. 

2 konijnen in je bank! 😱  Ik heb me ook al flink ingelezen en voornamelijk ervaringen van anderen gelezen/gevraagd. Ik heb ook geen geromantiseerd beeld van loslopende konijnen die zich altijd netjes gedragen en alleen maar naast je op de bank liggen of iets dergelijks. Het zal een leerproces worden (voor mij uiteraard) om te ondervinden wat voor ons allemaal het best werkt. In het begin zullen ze een 'thuisbasis' hebben met een rennetje eromheen, vanuit daar wil ik het langzaam gaan uitbreiden en loslopen wanneer er iemand bij is om alles in de gaten te houden. Uiteindelijk hopelijk 24/7 los, mochten ze op een bepaald moment in een specifiek meubelstuk veel interesse tonen heeft het mijn voorkeur om daar dan een rennetje om heen te zetten i.p.v. een rennetje om de konijnen heen, als je begrijpt wat ik bedoel. 😅  Het scheelt denk ik al stukken dat er hier vrijwel altijd iemand thuis is (onregelmatige diensten), maar we gaan het zien! Mocht je nog andere tips hebben hoor ik het graag 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de online workshop gedaan bij o.a. konijnendeskundige Bernice Muntz. Ze heeft zelf een koppel konijnen los lopen en een koppel in een aparte ruimte. 

Ze gaf toen aan dat het belangrijk is om het uit te bouwen. Dus niet meteen helemaal los. 

Zoveel mogelijk konijnproof maken en zorgen dat iedereen in huis er ook achter staat. Hoe zorg je dat een konijn niet kan ontsnappen als er een keer een deur wordt vergeten dicht te doen? 

Ze gaf ook aan dat zeker niet alle konijnen er geschikt voor zijn. En ook niet alle gezinnen. 

Ze geeft in okt. geloof ik weer een online workshop over dit onderwerp. Als je het wat vind zou je op haar website kunnen kijken. 

Ik vind haar manier van omgaan met konijnen heel erg prettig omdat ze echt naar de konijnen kijkt, de situatie en de baasjes. Het is niet zo dat 1 manier altijd de juiste is voor alle konijnen. Ze is erg praktijk gericht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mira11:

Ik heb de online workshop gedaan bij o.a. konijnendeskundige Bernice Muntz. Ze heeft zelf een koppel konijnen los lopen en een koppel in een aparte ruimte. 

Ze gaf toen aan dat het belangrijk is om het uit te bouwen. Dus niet meteen helemaal los. 

Zoveel mogelijk konijnproof maken en zorgen dat iedereen in huis er ook achter staat. Hoe zorg je dat een konijn niet kan ontsnappen als er een keer een deur wordt vergeten dicht te doen? 

Ze gaf ook aan dat zeker niet alle konijnen er geschikt voor zijn. En ook niet alle gezinnen. 

Ze geeft in okt. geloof ik weer een online workshop over dit onderwerp. Als je het wat vind zou je op haar website kunnen kijken. 

Ik vind haar manier van omgaan met konijnen heel erg prettig omdat ze echt naar de konijnen kijkt, de situatie en de baasjes. Het is niet zo dat 1 manier altijd de juiste is voor alle konijnen. Ze is erg praktijk gericht. 

Klinkt goed, ik ga zeker even op haar website kijken. Bedankt voor de tips! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mira11:

Ha, kijk ik op haar website, wat blijkt: ik heb haar boek over cavia's!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ee liefies! Wie is wie? Wat leuk dat Loek van het slechtste konijnenleventje ooit naar een konijnenparadijs is kunnen gaan! En wat goed dat je Pomme uit het asiel hebt gehaald!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Punky🐰:

Wat ee liefies! Wie is wie? Wat leuk dat Loek van het slechtste konijnenleventje ooit naar een konijnenparadijs is kunnen gaan! En wat goed dat je Pomme uit het asiel hebt gehaald!

Loek is de hangoor en Pomme het dwergje (?) 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuke konijnen! Ik heb ook twee konijnen buiten. Lang getwijfeld of ik ze niet binnen zou doen maar ze hebben het volgens mij super fijn! Heb best wat nachten wakker gelegen met storm en regen, express een schuilkokje erbij gezet met 2 uitgangen (omdat ze nooit in hun nachthok gingen) maar tot nu toe zitten ze het liefst gewoon op de koude tegels 😬.  Ze knagen werkelijk aan alles, dus blijven nu ook lekker buiten 😀. Plezier met je konijntjes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ko & Nijn:

Wat een leuke konijnen! Ik heb ook twee konijnen buiten. Lang getwijfeld of ik ze niet binnen zou doen maar ze hebben het volgens mij super fijn! Heb best wat nachten wakker gelegen met storm en regen, express een schuilkokje erbij gezet met 2 uitgangen (omdat ze nooit in hun nachthok gingen) maar tot nu toe zitten ze het liefst gewoon op de koude tegels 😬.  Ze knagen werkelijk aan alles, dus blijven nu ook lekker buiten 😀. Plezier met je konijntjes! 

Zeg, hoe gaat het eigenlijk met jou konijntjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Ko & Nijn:

Klinkt heel herkenbaar haha! Ik stond twee avonden terug midden in de nacht en in de stromende regen een zeil te bevestigen boven de ren terwijl ze gewoon 3 schuilhokjes én een nachthok hebben.. Ach ja, na de zomer gaan we kijken hoe het binnen gaat, mocht dat echt niet lukken kunnen ze altijd volgend jaar weer naar buiten! En dank je, gaat helemaal goedkomen! ☺️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ko & Nijn:

Ja het gaat echt super goed. Ik heb net een update gedaan in de discussie. Maar die staat nog in welkom. 

ik ben nog een beetje aan het puzzelen wat waar moet (in welk forum) en hoe ik moet reageren 😫

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Punky🐰:

Zeg, hoe gaat het eigenlijk met jou konijntjes?

Het gaat echt supergoed. Heb net een update gedaan in mijn vorige discussie. Nijn is ook schijnzwanger geweest (een week later) en toen dat voorbij was werden het weer vriendinnen 💕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites