Spring naar bijdragen
Loek&Pomme

Vraag over konijnenren voor buiten

Recommended Posts

Op 16-5-2020 at 19:51 zei Pebbles&bambam:

Vandaag zijn Pebbles en Bam Bam naar buiten gegaan! Van een eenvoudige ren binnen naar een paleis buiten 💒

Er ligt nu zeil over de volledige ren maar ik ga er ook een net over spannen dat ze kunnen kiezen voor zon of schaduw. 

Ik ga ze binnen ontzettend missen maar ben zo blij voor ze 🥰

Screenshot_20200516_194304.jpg

Screenshot_20200516_194242.jpg

Screenshot_20200516_194140.jpg

Super mooie opstelling! Is dat de ren van dierenren.nl? Ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen maar vraag me af hoe deze zich buiten houdt qua roest etc. en of de mazen niet nog steeds vrij groot zijn voor m'n dwergen.. Heb jij ook om die reden nog gaas gespannen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb jouw vraag even losgemaakt van het topic met voorbeelden, dat is namelijk niet voor vragen bedoeld, echt alleen voor foto's.

De mazen lijken inderdaad wel groot, niet helemaal roofdierproof. En bij kleine nijntjes ook gevaar voor klem zitten misschien. Maar volgens mij als ik het goed zie is er volieregaas tegenaan gezet.

In deze artikelen staan veel tips over gaas wat je kan gebruiken / kiezen / waar je op moet letten.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenhok-zelf-maken

https://www.bunnybunch.nl/informatie/marters-vossen-weren-uit-konijnenhok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie! 

De ren komt inderdaad van dierenren 😊

Het is echt een fijne ren die ook buiten goed staat! 

Roest heb ik nog niet gezien, en inmiddels zijn er al aardig wat regenbuien gevallen helaas 🙈

De mazen zijn vrij ruim, beide konijnen kunnen hun kopje er doorheen doen. 

Maar ik heb er volledig rondom gaas tegen aan gedaan waardoor het roofdier proef is 💒😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik twijfel echt zo gigantisch haha, het staat zo mooi! Maar ik vind het echt apart dat ze dit als konijnenren verkopen met zogenaamde kleine maaswijdte terwijl de spijlen boven die hokjes van 5x5cm dus verder van elkaar af staan dan bij de gemiddelde puppyren.. 😅  Wel goed om te horen dat de ren niet snel roest! Die ik nu heb staan had na 1 bui al de eerste roestplekjes.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei BunnyJules:

Ik heb ook zo'n tuinhuisje aangeschaft voor mijn konijnen. Hoe heeft u dat kattenluik erin gekregen? Heeft iemand tips hiervoor?

Voordat wij het paneel, waar het gat uit is, hebben bevestigd hebben we eerst het gat eruit gezaagd. 

Dat ging ontzettend makkelijk! Daarna hebben we met hoekstrips de randen afgeplakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites