Spring naar bijdragen
Evee

Hoe heten jouw konijnen?

Recommended Posts

Jackpot voor @Pablo&Lola 😁 ik vind Carl echt afschuwelijk. Vreselijk. Weet niet eens waarom maar gewoon. Ik wen er ook niet aan of zo, wat ik bij andere namen vaak wel heb. Pas vrij recent bedacht ik me dat ik er Karel van had kunnen maken, dat was dan nog best dicht bij het origineel gebleven en veel leuker. Maar net als @Lienappelsien met Dominique, je noemt het beestje aldoor zo dus veranderen voelt ook raar.

Tan vind ik wél heel leuk maar hij heet voluit wel echt Humberto Tan 😂 ik vond dat zelf hilarisch omdat het een Tan konijn is. Alleen Humberto als naam voor een konijn vond ik helemaal niks dus roepnaam Tan.  

Trouwens, sorry aan mensen die Carl wel mooi vinden of zelfs zelf Carl heten (die mogelijkheid is bij die naam niet uitgesloten 😅)

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dollie:

Tan vind ik wél heel leuk maar hij heet voluit wel echt Humberto Tan 😂 ik vond dat zelf hilarisch omdat het een Tan konijn is. Alleen Humberto als naam voor een konijn vond ik helemaal niks dus roepnaam Tan.  

Dat vind ik dan wel weer goed gevonden! 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Huiself:

Ik weet niet meer wat Huiself zei, maar ik krijg het niet weg...;) Oja, dat ging over typisch Nederlandse mensennamen voor konijnen, daar hou ik ook van!

Humberto zou ik zelf niet kiezen, maar ergens vind het wel een geweldige naam voor een konijn!

Mijn konijnen heten Wannes en Zoetje, dat schijnen zo'n beetje de meest voorkomende mensennamen te zijn op Walcheren volgens de krant hier in Zeeland. Ik vond ze ook wel erg leuk voor konijnen! 

bewerkt door Okki

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie Carl vind ik juist een hele leuke naam. Dat komt misschien ook omdat ik een leuke neef heb die zo heet. Mijn tante was idd wel een beetje kak @Pablo&Lola 😂

Een naam moet wel echt bij het konijn passen vind ik. 

Mijn nichtje van 6 kan heel goed namen verzinnen, en ook nog zonder er lang over te denken. Ze floept er zo een naam uit. 

Maurits ( vind ik nog steeds briljant) en de laatste keer riep ze Frits. Dus nu heet mijn cavia Frits nadat Maurits overleden is. Loulou heb ik zelf bedacht en ik dacht dat het een originele naam was, kom ik ineens de naam Loulou over tegen. Beetje jammer. 🙃

Voor mijn konijnen heb ik Liz zelf bedacht en Olaf heette al zo. Hij luisterde naar zijn naam. Ik moest wel even wennen aan de naam Olaf. Riep mijn nichtje meteen:" oh wat mooi, zo heet de sneeuwpop ook in Frozen". Toen wist ik dat het wel een hippe naam moest zijn, hahaha. Nu vind ik de naam wel grappig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olaf hoor ik af en toe. Een paar jaar geleden heette de helft van de voedsters die kwamen koppelen of afgestaan werden Elsa maar dat is wel weer een beetje minder geworden 😛 Loulou hoor ik niet zo vaak!

Er zit wel een motivatie achter de naam Carl trouwens, want toen hij binnen kwam was ik een boek van Jussi Adler Olsen aan het eten en het (nogal grumpy) hoofdpersonage heet Carl. Konijn Carl is een schatje maar ook kampioen nors kijken. Maar toen wist ik niet dat Carl een jaar later weer terug naar de opvang zou komen en niet meer herplaatst zou kunnen worden 😅

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Dollie:

Dat is eigenlijk wel een must hè, voor een dierennaam, dat je die lekker kunt afkorten of juist langer kunt maken, vinden jullie ook niet?

Dat hoeft niet per se, ik bedenk gewoon altijd andere bijnamen 😋

Onze kat heet Storm, maar ik noem haar meestal gewoon kitty. Artemis noem ik meis, en Apollo (big) boy. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binky en Monky. Niet bepaald origineel maar ik hou van namen met 2 lettergrepen voor dieren. (hoewel een konijn wat eigenlijk aap heet komt misschien toch niet zo vaak voor 😬 )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehh willen jullie niet allemaal willekeurige namen roepen in dit topic, dan word het straks voor mij wel heel moeilijk om de lijst samen te stellen haha. 

Als er behoefte is wil ik gerust een "waarom hebben jouw konijnen die bepaalde naam" topic aanmaken hoor 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier hebben we een Knoetje (tegenwoordig een Knoet maar daar verder gelaten, haha).

Over hopelijk 6 weekjes ongeveer, na zijn castratie komt er een vriendinnetje voor hem bij!

Ik probeer mijn huisdieren meer namen te geven die bij het karakter passen, vind ik veel leuker en ook makkelijker te onthouden 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dollie:

Hahahaha ja ik ben al diep beledigd! 😛 Nee sowieso blijkt uit dit topic maar weer dat iedereen z'n eigen smaak heeft (gelukkig) 😄 

Dali is ook zo'n naam die ik nooit zelf gekozen zou hebben maar die wel weer z'n charme heeft. Máár het is (op DE naam na) wel mijn op één na minst favoriete denk ik 😂 dus geen slechte gok 😛 het is trouwens inderdaad een verschrikkelijke naam om af te korten, nu je dit zegt realiseer ik me ook dat ik dat dus echt nooit doe. Dat is eigenlijk wel een must hè, voor een dierennaam, dat je die lekker kunt afkorten of juist langer kunt maken, vinden jullie ook niet? (In mijn geval langer maken dus meestal 😛 Luxie, Noxie, Joppie, Tanneman, Brammert, Guusmans)

Ik ga overigens de bovenste verdiepingen van de flats nu ook penthouse noemen. Waarom ben ik daar niet eerder mee begonnen.

Carl vind ik ook een rare naam voor een konijn, maar het voldoet tenminste wel aan je 1 lettergreepvoorkeur 😜 Wel geinig dat je hem notabene zelf zo genoemd hebt en dat hij nu definitief bij je woont. Eigen schuld dus! Haha 

Ja, ik vind het ook leuk om een konijnennaam af te korten of uit te breiden. Dat gaat vaak vanzelf. Ik geef ze nooit een andere bijnaam zoals jij @happy211, tenzij ‘lieffies’ en dat soort zoetsappigheden(...)

Dali vind ik overigens wel een passende naam voor het konijn. Hij ziet er wel artistiek uit 🙂 

1 uur geleden zei Okki:

Ik weet niet meer wat Huiself zei, maar ik krijg het niet weg...;) Oja, dat ging over typisch Nederlandse mensennamen voor konijnen, daar hou ik ook van!

Humberto zou ik zelf niet kiezen, maar ergens vind het wel een geweldige naam voor een konijn!

Mijn konijnen heten Wannes en Zoetje, dat schijnen zo'n beetje de meest voorkomende mensennamen te zijn op Walcheren volgens de krant hier in Zeeland. Ik vond ze ook wel erg leuk voor konijnen! 

Ha! Heb je eindelijk verklapt hoe jouw konijnen heten!

27 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Hoop dat het boek je heeft gesmaakt. 🤣

Ik heb hier hardop om zitten lachen haha. Ik moest het echt even teruglezen, want ik had er finaal overheen gelezen. Nou verslindt Dollie ook boeken... 

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Huiself:

Dat idee heb ik ook! Ik probeer in de categorie typische dierennamen te blijven of op z'n minst een naam die ik verschrikkelijk voor mensen zou vinden.

Hier:
Noddy en Miep
Nutsy en Robin

(Robin is een konijntje van een vriendin die toen het geslacht niet wist. Ik wilde de naam niet veranderen voor haar, want voor haar zou het altijd Robin blijven. En ik vind de naam ook gewoon goed zo. Het geeft wel een goede balans naast zo'n gekkere naam als Nutsy)

Mijn nicht heet Miep!!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn schatje heet:

Punky

toen ik met Punk thuiskwam was het eerste dat mijn papa zei: amai, wat een punkerd!! Toen heb ik gezegd, Punky, zo gaat dit pluizenbolletje heten. Hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat mijn konijnen Punky en ... heten

voor alle duidelijkheid: mijn Punky is een kruising tussen een hangoor(jammer genoeg weet ik niet welke) en een leeuwenkop. Punky heeft dus de pluche geeërfd van zijn papa.

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sergio komt bij Iris vandaan en heete daar el Professor. Dat vond ik een onmogelijke naam. Gezien hij vernoemd is naar een karakter uit een serie en de echte naam van el Professor Sergio bleek heb ik hem zo genoemd. Paste ook perfect bij Sandy die zo genoemd is naar personage uit Grease. Verder heb ik Norbert, Tami en Nairobi. We noemen ze vaak trouwens de hannies en zwarte of bruine jammie😅

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Ot&Sien:

Ot & Sien

(Hiervoor hadden we Silver & Hazel,

Pepper & Pluisje, Mellow, Pluk, Nibbit & Scofield.)

Ik vind Ot&Sien zo goed bij elkaar passen. Je zegt het ook vlotjes vind ik. Ot&Sien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Sergio komt bij Iris vandaan en heete daar el Professor. Dat vond ik een onmogelijke naam. Gezien hij vernoemd is naar een karakter uit een serie en de echte naam van el Professor Sergio bleek heb ik hem zo genoemd. Paste ook perfect bij Sandy die zo genoemd is naar personage uit Grease. Verder heb ik Norbert, Tami en Nairobi. We noemen ze vaak trouwens de hannies en zwarte of bruine jammie😅

Norbert vind ik zo leuk!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ot&Sien zijn toch ook bij elkaar horende personages? Uit oude kinderboeken? Ik weet niet of ik het ooit gelezen heb, wel dat die twee bij elkaar horen!

Ik kies zelf juist geen duo namen, als er eentje doodgaat klopt het niet meer. Niet dat dat echt uitmaakt, maar dat was mijn overweging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kliko en Spook.

In het asiel heette ze konijn nummer .... en .... en om ze dat nou te blijven noemen vond ik ook zo wat. Spook hadden ze wel een naam gegeven, die was daar geboren, en heette Zinzi. Afschuwelijk 😶 en paste ook totaal niet bij haar. 
Ik heb ze hier kort geobserveerd en Kliko bleek een echte Kliko, daar verdwijnt alles in wat los en vast zit als je niet oppast. Spook vond ik wel passend voor een albino konijn: zo lekker spooky met die rode ogen en witte vacht. Maar ze bleek ook een echt Spook qua karakter; een heerlijke sloper en haalt graag konijnen-kwaad uit. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .