Spring naar bijdragen
Evee

Hoe heten jouw konijnen?

Recommended Posts

Eens in de paar jaar peil ik het eens, wat zijn de populaire konijnennamen op het moment?

We hebben een lijst van 2012
https://www.bunnybunch.nl/informatie/de-50-meest-populaire-konijnennamen

En een lijst van 2017
https://www.bunnybunch.nl/informatie/meest-populaire-konijnennamen-2017

Maar ik heb het idee dat het de laatste tijd toch wel meer aan het veranderen is. Dus de vraag, hoe heten jouw konijnen?

(het gaat wel om de konijnen die je op dit moment hebt!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je wel vertellen dat ik op elk willekeurig moment minimaal drie konijnen in de opvang heb die voorheen Pip heetten 😛 

Bram

Job

Carl

Tan

Day

Summer

Pumpkin

Dali

Guus (Geluk)

Freddie

Mars(ella)

Lux

Nox

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luz & Lewis

Ik heb het gevoel dat konijnen, zeker in vergelijking met de lijst van 2012, nu vaker (bijzondere) mensennamen dragen en minder vaak de toch wel typische konijnennamen zoals 'Pluisje', 'Stampertje', etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Luz & Lewis

Ik heb het gevoel dat konijnen, zeker in vergelijking met de lijst van 2012, nu vaker (bijzondere) mensennamen dragen en minder vaak de toch wel typische konijnennamen zoals 'Pluisje', 'Stampertje', etc. 

Je zou je kinderen niet Pluisje of Stampertje noemen? Tegenwoordig kan alles toch? 😉

• Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Evee:

Je zou je kinderen niet Pluisje of Stampertje noemen? Tegenwoordig kan alles toch? 😉

Da's waar, haha. Misschien wel een beetje zielig om een kind met pluizig haar 'Pluisje' te noemen en met 'Zwartje' kom je denk ik ook niet zomaar weg. 

• Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Da's waar, haha. Misschien wel een beetje zielig om een kind met pluizig haar 'Pluisje' te noemen en met 'Zwartje' kom je denk ik ook niet zomaar weg. 

Als je je kind Qut, Hoi, Wijn, Lasso, Servet, Adolf, Corona, Wiet of Chukwukadibie kan noemen... Dan valt Pluisje of Flappie nog best mee, toch?

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Luz & Lewis

Dat idee heb ik ook! Ik probeer in de categorie typische dierennamen te blijven of op z'n minst een naam die ik verschrikkelijk voor mensen zou vinden.

Hier:
Noddy en Miep
Nutsy en Robin

(Robin is een konijntje van een vriendin die toen het geslacht niet wist. Ik wilde de naam niet veranderen voor haar, want voor haar zou het altijd Robin blijven. En ik vind de naam ook gewoon goed zo. Het geeft wel een goede balans naast zo'n gekkere naam als Nutsy)

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van de Nederlandse namen, bij voorkeur ouderwets, maar dat past niet altijd. Wilma vind ik nog steeds geniaal. In de opvang heette ze Raisa en Frits heette Alano, ordinaire namen (sorry als ik iemand beledig). Betsy heette Mika in de opvang, paste niet bij ons en de kat van mijn zus heet ook zo. Ze is zo'n klein knap konijntje dat Truus of Ans niet kon. Nadat mijn vriend een veto op Tilly en Elly had gegeven werd het Betsy. Gijs heette Prulleke. Nee, gewoon nee. Hij was nog zo'n jonkie dat Huub niet klopte. Gijs blijkt totaal niet origineel te zijn, zie ik in de lijst. Maar ach, wel een leuke naam en het past bij hem. Laatst zag ik hier iemand op het forum met een konijntje dat Johan heet, die ga ik onthouden, ik vind het een fantastische naam! 

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf vooral een sterke voorkeur voor korte namen, 3-4 letters, één lettergreep. Maar ik heb niet alle namen zelf gekozen en ook de namen die ik wel zelf gekozen heb niet altijd bedacht met het idee dat het konijn uiteindelijk hier zou blijven. Er zit zelfs maar eentje bij die ik écht zelf bewust uitgezocht heb met het idee dat het mijn eigen konijn was 😂 het is best lastig om nog aan een nieuwe naam te wennen als je een dier al lange(re) tijd hebt, voorheen deed ik dat ook gewoon niet. Maar er staat één naam in het rijtje die ik ronduit afschuwelijk vind en aangezien ik me twee jaar later er nog aan erger heb ik mijn beleid op namen wijzigen wat herzien 😅 verder zit er één konijn bij waarvan ik de naam wel bewust aangepast heb een aantal jaar geleden omdat ik gewoon díé naam telkens in mijn hoofd had bij dat konijn. Eigenlijk vind ik de (nieuwe) naam wat ordinair en veel te Amerikaans, maar het past gewoon.

Overigens een aantal namen die er bij zitten vind ik wel echt super leuk en had ik zelf ook wel bewust uitgekozen als ik het van tevoren geweten had. Er zitten twee bij waar ik erg aan moest wennen maar die ik nu wel mooi vind. En een paar die niet helemaal mijn smaak zijn maar wel leuk en bij het konijn passen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus nu is het raden over wie je het allemaal hebt @Dollie 😆. De Amerikaanse nieuwe naam moet Summer zijn. De naam die je verschrikkelijk vindt, dat moet er eentje zijn die niet aan jouw criteria voldoet, dat zou dan Pumpkin zijn. Lijkt mij.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha ja ik was benieuwd of iemand er uit kon pikken welke ik vreselijk vind, dus ik kon de rest ook niet noemen 😛 Summer heb je goed. Pumpkin is er eentje die ik zelf niet uitgekozen zou hebben, maar die wel ontzettend schattig is bij het konijn in kwestie (dat natuurlijk oranje is xD)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Artemis (weet niet hie ze bij de vorige eigenaar heette) en Apollo (was Teun in de opvang). 

Ik wilde graag een referentie naar een film, serie, boek, maar dat werden blijkbaar Griekse mythen 😅. Vind de alliteratie ook zo leuk. Ik had de namen al uitgekozen voor ik de konijnen had gezien.

Bij mijn eerste konijn was dat ook zo, de andere twee hebben de naam uit de opvang gehouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij zijn zoooooo origineel hahahah:

Pluisje

Nijntje

Die zijn er helaas niet meer.
Mijn konijn nu heet Vlekje, haar maatje (niet mijn konijn) heet Fluffy

Maar goed ik vond het leuk om allemaal namen te hebben die eindigen op je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei pakyakker:

Die van mij zijn zoooooo origineel hahahah:

Pluisje

Nijntje

Die zijn er helaas niet meer.
Mijn konijn nu heet Vlekje, haar maatje (niet mijn konijn) heet Fluffy

Maar goed ik vond het leuk om allemaal namen te hebben die eindigen op je.

Ah, de Pluisjes en Vlekjes zijn dus nog niet uitgestorven. 😉

• Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jerry & Dominique

Behalve bij Jerry heb ik de namen die ze al hadden niet veranderd. Vaak hadden ze ook al een leuke naam. De konijnen van m’n eerste groepje hadden nog geen namen dus die heb ik wel zelf een naam gegeven. 

Jerry was als dumper in de opvang terechtgekomen en in de opvang hadden ze hem Karel-Bas van Zuilichem genoemd 🤣 In de opvang zat hij in een penthouse (bovenste verdieping van een ruime konijnenflat), dus ze vonden dat daar een naam van adel bij hoorde haha. Geweldig toch? Maar goed, ‘Pluk en Karel-Bas van Zuilichem’ vond ik íets te lang voor in de praktijk 😉 Ik heb nog heel even overwogen om hem Karel te noemen. Ik vond dat ook een erg leuke naam, maar het past totaal niet bij hem. Bas of Basje had gekund, maar vind ik dan weer niet leuk. Dus toen bedacht ik Jerry. Ik vind het na 7 jaar nog steeds een heel leuke naam en het past zó goed bij hem 😄 

Dominique heette al zo. Zelf had ik die naam echt nooit gekozen voor een konijn. Het was voor mij de eerste keer dat ik een stel-in-wording niet na een korte speeddate in de opvang mee naar huis nam. Jerry en Dominique bleven een weekje in de opvang voor de koppeling. Tijdens die week wachten heb ik er vaak aan gedacht om haar een andere naam te geven, maar het voelde op de een of andere manier een beetje raar om  dat op afstand te doen. Ik moet het konijn dan echt zien. Na een week kwam het stel thuis en had ik het dus al een week over Jerry en Dominique. Die eerste dag thuis heb ik hard zitten denken voor een andere naam, maar het moest dan echt iets veel leukers zijn en er kwam niks. Ik heb voor mezelf de regel dat ze de eerste dag thuis hun definitieve naam krijgen. Ik ga ze niet later een heel andere naam geven. Dus het bleef Dominique, waar je een hoop afkortingen voor kan gebruiken. Ik dacht dat het dan wel vaak Miekie of zo zou zijn, maar nu noem ik haar altijd Do of Dootje haha. Do & Jerry dus eigenlijk. Dat vind ik dan wel leuk klinken 😄 En Do past ook bij haar. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Eefje:

Ik ben van de Nederlandse namen, bij voorkeur ouderwets, maar dat past niet altijd. Wilma vind ik nog steeds geniaal. In de opvang heette ze Raisa en Frits heette Alano, ordinaire namen (sorry als ik iemand beledig). Betsy heette Mika in de opvang, paste niet bij ons en de kat van mijn zus heet ook zo. Ze is zo'n klein knap konijntje dat Truus of Ans niet kon. Nadat mijn vriend een veto op Tilly en Elly had gegeven werd het Betsy. Gijs heette Prulleke. Nee, gewoon nee. Hij was nog zo'n jonkie dat Huub niet klopte. Gijs blijkt totaal niet origineel te zijn, zie ik in de lijst. Maar ach, wel een leuke naam en het past bij hem. Laatst zag ik hier iemand op het forum met een konijntje dat Johan heet, die ga ik onthouden, ik vind het een fantastische naam! 

Ik vind dat echt briljante namen 😄. Miep valt ook wel in die categorie en ze is ook heel gelukkig met haar naam (ga ik maar vanuit dan)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Eefje:

Dus nu is het raden over wie je het allemaal hebt @Dollie 😆. De Amerikaanse nieuwe naam moet Summer zijn. De naam die je verschrikkelijk vindt, dat moet er eentje zijn die niet aan jouw criteria voldoet, dat zou dan Pumpkin zijn. Lijkt mij.

1 uur geleden zei Dollie:

Hahaha ja ik was benieuwd of iemand er uit kon pikken welke ik vreselijk vind, dus ik kon de rest ook niet noemen 😛 Summer heb je goed. Pumpkin is er eentje die ik zelf niet uitgekozen zou hebben, maar die wel ontzettend schattig is bij het konijn in kwestie (dat natuurlijk oranje is xD)

Dali? Dat wordt dan gauw Daal, Daaltje of Lietje🤣 

O jee, straks gaan we straks allemaal namen opnemen die je wél leuk vindt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lienappelsien:

Dali? Dat wordt dan gauw Daal, Daaltje of Lietje🤣 

O jee, straks gaan we straks allemaal namen opnemen die je wél leuk vindt!

Hahahaha ja ik ben al diep beledigd! 😛 Nee sowieso blijkt uit dit topic maar weer dat iedereen z'n eigen smaak heeft (gelukkig) 😄 

Dali is ook zo'n naam die ik nooit zelf gekozen zou hebben maar die wel weer z'n charme heeft. Máár het is (op DE naam na) wel mijn op één na minst favoriete denk ik 😂 dus geen slechte gok 😛 het is trouwens inderdaad een verschrikkelijke naam om af te korten, nu je dit zegt realiseer ik me ook dat ik dat dus echt nooit doe. Dat is eigenlijk wel een must hè, voor een dierennaam, dat je die lekker kunt afkorten of juist langer kunt maken, vinden jullie ook niet? (In mijn geval langer maken dus meestal 😛 Luxie, Noxie, Joppie, Tanneman, Brammert, Guusmans)

Ik ga overigens de bovenste verdiepingen van de flats nu ook penthouse noemen. Waarom ben ik daar niet eerder mee begonnen.

bewerkt door Dollie
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .