Spring naar bijdragen
Punky🐰

Kan een binnenkonijn ook verharen?

Recommended Posts

De titel zegt het al.

ik heb daarnet mijn Punk gekamd want dat was al twee weken geleden en normaal kam ik hem 1 keer in de week. Twee weken geleden kwamen er enkele haartjes mee maar dat was het dan ook. Nu komt er ineens redelijk veel haar mee. Ik dacht dat binnenkonijnen normaal gezien niet verharen? Of klopt dat niet? Ik zet mijn Punkytje soms wel buiten. Kan het daarmee te maken hebben? Buiten de het haar dat ik gekamd heb zie ik ook allemaal plukken liggen van zijn haar. Is dit normaal? Alle advies welkom! Alvast bedankt! Hier een foto5D480F05-1C4A-4FF9-9B21-A137904D646B.thumb.jpeg.644496a3bb270fdf5f22c27a0dc3728a.jpeg van de hoeveelheid haar dat is meegekomen. 

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eén van mijn binnenkonijnen verhaart als een dolle, echt meer dan de andere. En dit is al de tweede keer dit jaar, volgens mij is alles in de war, zitten ze net weer prachtig in hun jasje en dan vliegen de haren weer om je oren en zien ze er weer uit als een stelletje voddenbalen. 🤨

• Bedankt 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn binnenkonijnen verharen vier keer per jaar verschrikkelijk. Wat je daar in je hand hebt is niks, ik trek er voor mijn gevoel dagelijks zowat een heel konijn aan losse plukken uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnenkonijnen verharen vaak juist langer en vaker, omdat zulke dingen echt 'aangestuurd' worden door de temperatuur en lengte van de dagen/hoeveelheid licht. Voor binnenkonijnen wordt dat helemaal in de war geschopt.

Door de milde winters en wisselende temperaturen buiten zie je wel dat ook buitenkonijnen steeds langer verharen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mira11:

Binnenkonijn verharen ook alleen niet zo heftig als buitenkonijnen. 

Het je een leuke tijd gehad op kamp?

Hoe weet jij dat ik op kamp was? En.. danku voor het antwoord!

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Punky🐰:

Hoe weet jij dat ik op kamp was? En.. danku voor het antwoord!

Dat heb je zelf geschreven om het forum hier. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Eefje:

Mijn binnenkonijnen verharen vier keer per jaar verschrikkelijk. Wat je daar in je hand hebt is niks, ik trek er voor mijn gevoel dagelijks zowat een heel konijn aan losse plukken uit!

Zijn jou konijnen buitenkonijnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei happy211:

Welke manier gebruik je om je foto's te verkleinen (max 1.85mb)? Misschien dat je moet zorgen dat de foto goed staat voor je hem verkleind?

Als ik een foto trek kan ik hem ‘wijzigen’. Daardoor kan ik hem altijd vergroten, dingen erbij tekenen, verkleinen, etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei BunnieHop:

Bij mij draai ik hem meestal voordat ik hem verklein.

Heeft tot nu toe altijd gewerkt 🙂

Maar hij staat altijd normaal. Als ik hem op het forum zet komt hij er gedraaid op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Punky🐰:

Maar hij staat altijd normaal. Als ik hem op het forum zet komt hij er gedraaid op.

Huh, dat is wel vreemd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Punky🐰:

Vind ik ook! Kun je hem op het forum niet draaien?

Niet dat ik zo weet, misschien dat anderen hier wel antwoord op hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites