Ga naar inhoud

Oorontsteking


Kim1982

Aanbevolen berichten

Een van mijn konijnen (hangoor) bleef maar knarsentanden en de dierenarts heeft een oorontsteking vastgesteld, oorsmeer is via microscoop onderzocht. 

Ik moet nu 2 maal daags in elk oor 1,25 monoclean oorreiniger doen en als er viezigheid naar boven komt weghalen en ze krijgt pijnstiller. 

Heb al gelezen dat het heel diep kan zitten. Het gaat me alleen te langzaam en ik vroeg me af of iemand ervaring ermee heeft of dat het toch beter is dat ze een lichte sedatie krijgt en dat ze bij de dierenarts de oortjes verder proberen schoon te maken. 

Ze is 11 jaar en weet niet of het beter is om het lichaam het zelf te laten oplossen dmv die monoclean en dat ik geduld moet hebben of dat we toch die lichte sedatie moeten doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas veel ervaring ermee. Meerdere manieren werd het behandeld. Met antibiotica wat ik in haar bekje moest spuiten en met lauw water moest ik met een lange spuit in haar oren spuiten zodat het week zou worden en mijn konijn zou gaan schudden met haar hoofd om die troep eruit te schudden en uiteraard pijnstiller. En omdat haar darmen wat stil kwamen te liggen ook darm medicatie en dwangvoeding. Heeft maanden geduurd. Bij een andere dierenarts kreeg ik gewoon oordruppels met antibiotica en dat ging snel goed.

 

De eerste dierenarts durfde dat niet omdat ze misschien een beschadigde trommelvlies kon hebben en dat zou dan slecht zijn. Maar die tweede dierenarts gaf het gewoon en daar was het zo mee genezen. 

 

Daarvoor had ik jaren eerder ook drie maanden ellende met oorontsteking. Helaas ook gepaard met cuniculi. 

 

Daarna ging dat ook weer samen helaas.

 

Ook verschillende antibiotica gehad en ze kon daar ook niet altijd tegen bij langdurig gebruik. Dikke ellende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg dat ze er zoveel last van heeft gehad 😞

Hier heb ik tot nu toe eerst 2x per dag 2 druppels per oor van die monoclean oorreiniger moeten doen een week, toen zijn we terug gegaan naar de dierenarts en nu sinds een week 2x per dag 1,25 ml monoclean per oor

Onder de microscoop zagen ze in het oorsmeer ontstekingen, een beetje gist maar geen bacteriën, daarvoor zou monoclean goed moeten werken

Maar het gaat mij te langzaam of ik ben te ongeduldig dat kan ook 

En wil haar gewoon helpen dat ze er zo snel mogelijk vanaf is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een idee zijn om een zeer konijnenkundig en chirurgisch onderlegde DA te vragen een metalen mini-buisje (bijv. tatoeëerders gebruiken die in allerlei maten om "overal" doorheen te jassen, schijnt mooi te zijn) in de gehoorgang te plaatsen, zodat de boel niet telkens dicht komt te zitten en gaat ontsteken. Mocht dit het geval zijn natuurlijk, zoals bij Boefjes konijn misschien. Vooral konijnen met hangoren schijnen bevattelijker voor oorproblemen te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .