Spring naar bijdragen
Evee

Wat is het favoriete speelgoed van jouw konijnen?

Speelgoed voor konijnen  

78 stemmen

1. 1. Wat is het favoriete speelgoed van jouw konijnen?

• Lawaai speeltjes, zoals balletjes met een belletje er in
      18
    • Sloop-speeltjes die kapotgemaakt en/of opgegeten kunnen worden
      46
    • Tunnels
      22
    • Zandbak of graafbak
      25
    • Intelligentiespelletjes
      8
    • Behendigheidspeeltjes
      4
    • De toiletbak (verplaatsen, leeggraven, gooien)
      21

Recommended Posts

Er was pas al een topic over, dat bracht mij op het idee om het als poll voor bovenaan het forum te kiezen. Welk speelgoed is favoriet bij jouw konijnen?

Als ik nog iets mis, laat het dan even weten, dan zet ik dat er nog bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had heel leuk een onderbak van een traliekooi neergezet als toilet ipv de kleinere bakken die ze eerder hadden, zodat ze er ook tegelijkertijd op kunnen zitten en eventueel in kunnen liggen, maar dat heb ik geweten ook. Het is een soort tweede graafbak geworden en het hennepvezel ligt echt overal. 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Marjoleink:

Maar nu mag ik niet meer stemmen 😫

Je bent mod, je kan mijn bericht aanpassen en je stem alsnog toevoegen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen zijn niet zo slim, of actief, vrees ik. 😁 Vroeger deed ik nog eens moeite om van bv een wc-rolletje een voerbal met biks erin te maken, of zo, maar dat lag dan een dag later nog steeds waar ik het had gelegd. Kartonnen dozen ... dat gaat nog ... als ze er zin in hebben, kunnen ze die wel een beetje slopen, maar eens het nieuwe eraf hebben ze het ook wel gehad. 

Eigenlijk zijn ze gewoon heerlijk rustig. Ze vernielen ook niets, eten amper aan hun hok, mag dus niet klagen. 🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei mystique:

Mijn konijnen zijn niet zo slim, of actief, vrees ik. 😁 Vroeger deed ik nog eens moeite om van bv een wc-rolletje een voerbal met biks erin te maken, of zo, maar dat lag dan een dag later nog steeds waar ik het had gelegd. Kartonnen dozen ... dat gaat nog ... als ze er zin in hebben, kunnen ze die wel een beetje slopen, maar eens het nieuwe eraf hebben ze het ook wel gehad. 

Eigenlijk zijn ze gewoon heerlijk rustig. Ze vernielen ook niets, eten amper aan hun hok, mag dus niet klagen. 🥰

Wow, wat een bijzondere konijnen! 😂

Hier zijn ze echt het tegenover gestelde. Rennen, springen, binkies maken, slopen knagen en nog meer knagen. Daarna komen ze vaak naast mijn voeten liggen en gaan dan heel lief mijn sloffen likken. Om vervolgens uitgebreid geaaid te worden. 😄

Er is hier altijd wel wat te zien of te doen. 

Hoewel zoals jij het beschrijft ook best fijn zou zijn op sommige momenten ben ik toch wel blij met een beetje actie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het verschilt hier tussen Kliko en Spook:

Kliko:

- ZANDBAK!! Hij kan niet zonder en zodra ik het weer netjes gemaakt heb graaft hij het weer overhoop 🙄🤣

- Gooien met de wc. 
- Gooien met al het andere wat in de ren ligt, of dat nou vast zit (tunnels, je kunt het altijd proberen of je vandaag toevallig geluk hebt en er wél mee kan gooien) of dat het los ligt. 

Spook:

- Sloopspeeltjes. Die sloopt ze heel rustig maar vakkundig. 
- Alles wat herrie maakt als je er mee gooit. 
- Tunnels. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mira11:

Wow, wat een bijzondere konijnen! 😂

Hier zijn ze echt het tegenover gestelde. Rennen, springen, binkies maken, slopen knagen en nog meer knagen. Daarna komen ze vaak naast mijn voeten liggen en gaan dan heel lief mijn sloffen likken. Om vervolgens uitgebreid geaaid te worden. 😄

Er is hier altijd wel wat te zien of te doen. 

Hoewel zoals jij het beschrijft ook best fijn zou zijn op sommige momenten ben ik toch wel blij met een beetje actie. 

Ik heb Lillie en Millie (eigenlijk Lilou en Miel😁) nog nooit zien binken, hoewel ze er wel de ruimte voor hebben. Rennen? Ben je wel lekker? 't Zijn echte sufferds, liggen overal wat te luieren, floppen vaak tegen elkaar aan en doen alles op 't gemakske. Zelfs eten is nooit gejaagd. Een hapje hier. Een hapje daar. Hmmm, daar eens kijken. Oeh, dat ziet er ook wel lekker uit. Mwah, straks de rest, ga eerst wat uitbuiken.

En hey, het beste moet nog komen: ze zijn bak-zindelijk. Dus gewoon wc uitkeren, even vegen en voila, terug proper. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis de keuze 'gooi speeltjes'. Mijn konijnen hebben al jarenlang een aantal houten speeltjes en bv ook het BB klompje in hun hok liggen. Met name Hubbel gooi vaak met deze speeltjes. Er zitten geen belletjes of zo in. De buurkindertjes kwamen, toen Hubbel nog samen was met Diva, regelmatig langs met de vraag of ze 'even met Hubbel mogen gooien'. Als je niet wist wat dat betekende dan zou je er raar van op kijken, maar het betekende dat ze dan in de ren wilden en dan steeds een speeltje voor Hubbel neer legden die hij dan weg moest gooien, wat hij natuurlijk braaf deed. En een lol dat ze dan hadden! Sinds Hubbel met Lientje is mogen er van mij geen kinderen meer in de ren, omdat Lien echt bang is van vreemde mensen/kinderen. En het is tenslotte haar huis, waar zij zich veilig moet voelen. Soms bouw ik wel even een ren aan het hok waar Hubbel dan in loopt en waar de kinderen dan even met Hubbel kunnen spelen.

Verder is het leeg spitten van de plasbakken bij vlagen favoriet! Soms dagen achter elkaar en dan weken weer niet. De pleegdames hebben momenteel zo'n manie. Zij doen het vooral als ik 's morgens door weekend of vakantie wat later ben. Maar ook mijn eigen konijnen hadden gisteren een deel van de inhoud van de plasbak er buiten gegooid.

Favoriet bij iedereen is de zandbak. Daar doe je volgens mij elk konijn heel veel plezier mee! Hubbel en Lien hebben in hun buitenren speelzand liggen (en houden dat keurig schoon!) waar Hubbel vaak na het eten van zijn brokjes met een voldane bunnyflop gaat liggen. Ook Lien ligt vaak lekker languit in het zand als een diva op het strand.😍

De pleegdames hadden ook zand in hun buitenren. Dat hielden ze heel lang keurig schoon, totdat ze het ineens in een openbaar toilet veranderden. Met bijbehorende geursensatie 😜. Dus nu krijgen ze regelmatig een poosje een aparte zandbak in hun hok, die ik daarna weer weg zet. In die korte tijd maken ze dan wel even heel dankbaar gebruik van de bak. Misschien dat ik het nog wel weer eens probeer met zand op de grond. Als ze zich maar gedragen...

De dames maken ook graag gebruik van kruipdoor-sluipdoor dingen zoals houten bruggen en tunnels. Met speeltjes doen zij dan weer niet veel. Zo leuk om te zien hoe verschillend ze ook daar in zijn.

bewerkt door Bammyflurry

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pluisje is echt een lui konijn,hij ligt de hele dag door,tussendoor wat eten, maar vooral liggen

Piepje daarintegen rent het hele huis door, ze probeert Pluisje de ren uit te krijgen maar Pluisje is gewoon te lui.

Piepje vindt de tunnel erg leuk maar tegenwoordig is de reismand ook een speeltje geworden,ik leg de reismand altijd in de ren, en doe er hooi in zodat het hooi niet door het hele huis ligt.Piepje gaat ook, als ze moe is, in de reismand liggen. Alle andere speeltjes die ik voor ze heb gekocht hebben ze totaal geen interesse in. Een doos vindt Piepje wel interessant maar daar gebeurt ook niet heel veel mee. En ja Pluisje ligt echt de hele dag door, ik vind het altijd wel schattig als ze tegen elkaar aan gaan liggen😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijntjes houden vooral van verstoppen en rennen achter de gordijnen. Ze duwen de gordijnen alle kanten op en kruipen overal onderdoor en langs 😂 

Ook houdt Bambi er van om dingen op te pakken en naar de andere kant van het huis te brengen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites