Ga naar inhoud

Is mijn konijn ziek?


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Hi net gat ik mijn konijn wat groente. Wat raar was is dat ze het niet at. Normaal eet ze meteen op. Toen ben ik bij het hok 10 minuten gaan staan. Nee nog steeds niet ik gaf wat vers hooi en stro. Ze at het nog steeds niet. Ik ben dus toen een beetje in paniek geraakt. Ik heb toen wat wortel voor haar mond geduwd en toen at ze Weer een paar hapjes. Van hooi heeft ze ook een beetje aan geknabbled. Maar daana niet meer. 😰 Want de laatste keer dat ik haat zag eten was vanochtend rond 10 uur haar biks. Ik ging daarna naar de tandarts en toen kwam ik terug ik gaf haar wat hooi en daarna 

Ging ik naar de stad. Dus daarna meteen dierenarts gebeld. Ik kreeg ze niet aan de lijn dus ben ik nu hier. Ze ligt trouwens nu en ze beweegt en loopt wel gewoon normaal. Zal ik nu dwangvoeren is zij misschien nu ziek? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een konijn wat niet eet is ziek en moet naar de dierenarts. Ze hebben altijd een spoedlijn, die moet je bellen. Niet wachten tot morgen en ook niet dwangvoeren zonder dat je weet wat er aan de hand is, dat kan gevaarlijk zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Mira11:
10 minuten geleden zei Eefje:

Ja, een konijn wat niet eet is ziek en moet naar de dierenarts. Ze hebben altijd een spoedlijn, die moet je bellen. Niet wachten tot morgen en ook niet dwangvoeren zonder dat je weet wat er aan de hand is, dat kan gevaarlijk zijn. 

 

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik ga de spoednummer bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer terug net naar het spoednummer gezocht. De hebben geen spoednummer alleen eentje van een dierenkliniek in Amsterdam die kan ik wel bellen maar ik kan er toch niet heen. Want ik heb geen auto en woon er niet dichtbij dat ik met de fiets kan. Wat kan ik nu doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Eefje:

Die dierenarts toch bellen voor advies. Een konijn wat niet eet is een spoedgeval, je konijn kan er dood aan gaan en die kans wordt elk uur dat het niet behandeld wordt groter 😞.

Ik ga dat spoed nummer nu even bellen. Maar ik denk dat ik vandaag echt niets langste kan gaan alleen morgen als de dierenarts open is die hier woont. Alleen ik ben bang dat ze dan dood gaat😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Eefje:

Die dierenarts toch bellen voor advies. Een konijn wat niet eet is een spoedgeval, je konijn kan er dood aan gaan en die kans wordt elk uur dat het niet behandeld wordt groter 😞.

Ik heb ze gebeld. Het enige advies wat hij kon geven was naar de dierenarts gaan. Dus ja ik weet nu ook niet echt wat ik moet doen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Konijnen123:

Ik heb ze gebeld. Het enige advies wat hij kon geven was naar de dierenarts gaan. Dus ja ik weet nu ook niet echt wat ik moet doen.. 

Heb je niet iemand die voor je kan rijden? Familie/vrienden iemand uit je straat. Het lijkt me dat er wel iemand bereid is om je even te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik altijd doe is buikje voorzichtig voelen en beetje masseren maar daarmee moet je wel oppassen dat je organen niet kneust en het konijn dat heel erg spartelt moet je laten lopen. Maar ik ben wat meer ervaren met dat. Weet vaak ook meteen waar iets zit en hoe dat voelt. Zijn wel tips online te vinden hoe je dat het beste kan doen. Ook heb ik standaard pijnstiller van de dierenarts in huis voor nood. 

 

Maar ik raad je toch echt aan een dierenarts in de buurt te zoeken die ook spoedarts heeft. Je hoeft er niet bij ingeschreven staan. Ik heb ook wel eens een wildvreemde praktijk gebeld voor spoedarts uit nood. Dit is altijd eerste optie. De rest wat ik net noemde is ondersteuning en geeft niet altijd resultaat. 

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

 😞

Hoi iedereen ik ben weer terug. Ik heb goed nieuws. Ze eet weer! Het bakje met groente heeft ze al helemaal opgegeten en ik ebn daar echt heel blij mee. Toen heb ik een beetje niks gemengd met gekookt water. Nu is het aan het afkoelen. Maar morgen maak ik weer een afspraak bij de dierenarts en ga ik haar laten checken bedankt allemaal!!! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Boefje:

Wat ik altijd doe is buikje voorzichtig voelen en beetje masseren maar daarmee moet je wel oppassen dat je organen niet kneust en het konijn dat heel erg spartelt moet je laten lopen. Maar ik ben wat meer ervaren met dat. Weet vaak ook meteen waar iets zit en hoe dat voelt. Zijn wel tips online te vinden hoe je dat het beste kan doen. Ook heb ik standaard pijnstiller van de dierenarts in huis voor nood. 

 

Maar ik raad je toch echt aan een dierenarts in de buurt te zoeken die ook spoedarts heeft. Je hoeft er niet bij ingeschreven staan. Ik heb ook wel eens een wildvreemde praktijk gebeld voor spoedarts uit nood. Dit is altijd eerste optie. De rest wat ik net noemde is ondersteuning en geeft niet altijd resultaat. 

 

Sterkte

Heel erg bedankt! Inmiddels gaat het weer beter ze eet weer normaal en morgen maak ik een afspraak bij de dierenarts☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Marjoleink:

Fijn dat ze weer eet, dat geeft jou even wat rust denk ik. Maar goed dat je morgen toch naar de dierenarts gaat, want dit is wel een signaal dat er iets aan de hand is. En misschien is het weer over en ga je voor niks, maar dan weet je dat in elk geval.

Ja dat ik precies wat ik dacht haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .