Ga naar inhoud

Dwerg konijntje 4 maanden oud


Emily Becquart

Aanbevolen berichten

Ons dwerg konijntje was een tijdje (zindelijk)

nu sinds kort laat ze weer overal in huis keutels we leggen deze altijd terug in de bakjes waar ze horen.

iemand een idee hoe we ze het terug kunnen aanleren? 

is natuurlijk heel vervelend als we per keutel ze moeten oprapen en terug weg gooien dit gebeurt echt heletijd.

aangepast door Emily Becquart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij Eefje. Je hebt een konijnenpuber in huis! Veel sterkte gewenst 🤣

 

De hormonen zijn gaan werken en er is dan niets zo belangrijk als de hele wereld laten weten dat dit jouw terrein is. Wees blij dat het alleen nog maar keutels zijn en dat hij of zij nog niet sproeit en overal op rijd 😉

 

Is het een rammetje? Vanaf 12-16 weken kan hij gecastreerd worden. Dat helpt mee de hormonen een beetje in bedwang te houden. En als extra voordeel kan hij in de derde week na castratie gekoppeld worden aan een leuke voedster, via speed-dates in een konijnenopvang! 🐰🐰

 

Als het een voedster is, kan castratie pas vanaf een maand of 5-6. Voedsters kunnen overigens ook erg hormonaal (nog wel meer dan rammen soms!) en territoriaal zijn, dus keutelen en sproeien kan bij dames net zo goed als bij mannen, wat konijnen betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Ik sluit mij aan bij Eefje. Je hebt een konijnenpuber in huis! Veel sterkte gewenst 🤣

 

De hormonen zijn gaan werken en er is dan niets zo belangrijk als de hele wereld laten weten dat dit jouw terrein is. Wees blij dat het alleen nog maar keutels zijn en dat hij of zij nog niet sproeit en overal op rijd 😉

 

Is het een rammetje? Vanaf 12-16 weken kan hij gecastreerd worden. Dat helpt mee de hormonen een beetje in bedwang te houden. En als extra voordeel kan hij in de derde week na castratie gekoppeld worden aan een leuke voedster, via speed-dates in een konijnenopvang! 🐰🐰

 

Als het een voedster is, kan castratie pas vanaf een maand of 5-6. Voedsters kunnen overigens ook erg hormonaal (nog wel meer dan rammen soms!) en territoriaal zijn, dus keutelen en sproeien kan bij dames net zo goed als bij mannen, wat konijnen betreft.

Dankjewel voor de snelle reactie.

wij hebben een voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnenpuberteit kan echt even de boel op zijn kop zetten. Mijn voedster had toen van die vieze stink keutels die ik echt overal in huis tegenkwam.

Ze vertoonde ineens heel ander gedrag. Het fijne is dat het een fase is waar ze ook weer uit komen.😄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2020 at 10:53 zei i-love-my-bunnies-:

hoi

Mijn konijntjes zitten in een buitenhok

Ik heb ook een dwergkonijn en ze is ook 4 maanden 

eerst vond ze het superleuk om even naar binnen te gaan

vooral om het eten

maar nu als ik haar wil pakken dan draait ze rondjes en gaat ze liggen....

soms wel vermoeiend

Konijntjes vinden het heel eng op opgepakt te worden, dat kun je dus ook beter niet doen, tenzij het echt nodig is om bijvoorbeeld medicijnen te geven. Anders gewoon lekker met vier pootjes op de grond laten staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eefje:

Konijntjes vinden het heel eng op opgepakt te worden, dat kun je dus ook beter niet doen, tenzij het echt nodig is om bijvoorbeeld medicijnen te geven. Anders gewoon lekker met vier pootjes op de grond laten staan. 

ja dat weet ik maar het konijnenhok staat wel een stukje van het huis af 

en ik breng haar soms naar binnen maar ja 

Ik houd haar nu op een andere manier vast en dat vindt ze niet erg

en telkens als ik haar oppak geef ik haar iets te eten 

Nu vindt ze het wel weer leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .