Ga naar inhoud

Nierstenen?


Boefje

Aanbevolen berichten

Urine onderzoek gehad. Geen blaasontsteking of hele rare toestanden. Er zaten wel wat eiwitten in maar niet schrikbarend hoog. En haar ehm hoe noemde ze dat was wat laag of hoog.. maar dat kon door veel water drinken zijn. 

 

Ze zei het kan een beginnend iets zijn of herstel na niersteengebeuren of beetje beschadiging ervan of gewoon iets wat nu bij Noellie past. Ze kon het zo niet zeggen. In de gaten houden dus.

 

Ze had nog niet zo lang geleden bloedonderzoek gehad en toen waren er geen verhoogde nierwaardes. De steentjes waren zo klein dat ze daar niet echt problemen van zou hoeven krijgen.

 

Vandaag deed Noellie het goed maar zonet ging ze ineens weer als een wokkel liggen en toen ik haar aan wilde raken vluchtte ze weg. Dus ik heb haar maar even een pijnstiller gegeven.

 

Ik denk dat misschien er toch nog iets zit aan steentjes maar dat het op de 1 of andere manier niet te zien waren op de röntgenfoto.. of een nawee ervan. Ik heb anders ook geen idee meer wat het moet zijn. Tis nu sinds drie dagen wel weer elke dag even mis tot de pijnstiller inwerkt. Meestal einde van de middag begin avond. 

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja soortelijk gewicht had de dierenarts het over. Maar ze is weer wat opgeknapt na de pijnstiller. Ik ga het nu maar even aankijken.

 

Als er toch nog wat zit aan steentjes ofzo dan moet dat er gewoon uit en dan kan ik wel weer een röntgenfoto laten nemen maar wie zegt dat daar wat op te zien is. Het zijn ook echt kleine aanvalletjes van pijn. Het is niet zo dat ze continue last heeft dus ik ga er ook niet direct van uit dat die door orgaanproblemen veroorzaakt wordt.

 

Ik sluit niet uit dat ze misschien wel wat schade aan de nieren heeft opgelopen maar had ook gelezen dat dit ook weer kan herstellen. Maar die pijn aanvalletjes komen daar niet van. Dan zou het niet steeds kortstondig zijn. Ik denk echt dat dit nog de naweeën van de niersteentjes zijn. 

 

Ik hoop alleen dat het dan hierbij blijft en niet meer van die extreme vormen gaat krijgen dat ze niet meer wil eten enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè, wat een zorgen weer om Noeillie. Moeilijk dat je eigenlijk niet weet waar die pijnaanvalletjes door komen, gelukkig helpt pijnstilling wel snel. Misschien zijn haar urinewegen nog wat spastisch of beschadigd van de steentjes uitplassen? Duimen maar weer dat het moppie, en je schoonvader trouwens ook natuurlijk, snel herstelt. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei JokeC:

Hè, wat een zorgen weer om Noeillie. Moeilijk dat je eigenlijk niet weet waar die pijnaanvalletjes door komen, gelukkig helpt pijnstilling wel snel. Misschien zijn haar urinewegen nog wat spastisch of beschadigd van de steentjes uitplassen? Duimen maar weer dat het moppie, en je schoonvader trouwens ook natuurlijk, snel herstelt. 

Ja echt lastig. Ze drinkt ook veel. Ik denk dat het allemaal samenhangt met elkaar. Steentjes, mogelijk wat nierschade doordat de urine niet altijd goed afgevoerd kon worden. Ze waren al klein en moeilijk te identificeren. Ik zie wel wat minder goed oplichtende vlekjes dat zou het ook kunnen wezen. Ze zoeken altijd naar hele fel witte plekjes maar dat was op die andere foto ook niet overal het geval. Misschien nog maar een keer opsturen voor second opinion. 

 

Hopelijk gaat het straks beter of blijft het zo en niet erger want ik trek dat niet meer hoor. 

 

Mijn schoonvader die heeft al een aantal TIA's gehad. Zijn lichaam is ook al op.. ze kunnen ook niet veel meer doen. Het is eigenlijk een tikkende tijdbom. Het kan elk moment weer mis gaan. Misschien pas over een jaar. Als we geluk hebben blijft het nog jaren weg en ziet hij zijn kleindochter opgroeien.

 

Het is allemaal erg sneu. Maar we gaan gewoon verder met leven. Aan niemand is morgen beloofd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dierenarts gebeld want Noellie heeft toch waarschijnlijk last van steentjes of 1. De foto's worden nu door mijn eigen dierenarts bekeken.

 

Mogelijk ziet zij wel iets ergens verstopt maar denk het niet. Die eersten waren al moeilijk te vinden.

Misschien nog een second opinion.

 

Het soortelijk gewicht van de urine past bij cuniculi. Dus ik hoef niet op dit moment aan nierfalen te denken.

 

Het is dus gewoon op dezelfde manier door behandelen helaas. En ja dan heeft ze vlagen van pijn waardoor haar darmen weer problemen krijgen. Ik weet nu in elk geval wat het is en wat mij te wachten staat. Hopelijk niet meer zo erg als eerst. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn dierenarts kon ook niks zien op de foto's maar ze zei wel dat er veel overlap was omdat ze veel dwangvoer had gehad en dus nogal volle darmen had. Dus misschien dat er wat verscholen zou zitten.

 

Het is rot om nu niet te weten wat het is, maar haar gedrag past bij nierstenen van afgelopen maanden en ze is aan haar gebit geholpen en ze heeft op het moment geen nierfalen dus ik ga er vanuit dat ze nog iets heeft zitten.

 

Ik hoop echt dat dit dan het laatste is en het daarna klaar is. Ze eet gelukkig nu wel weer na pijnstiller. Alleen hooi niet meer zo goed. Zie dat de staart ook weer steeds hoger staat met plassen dus dat past ook wel weer in het plaatje.

 

Ik probeer nu gewoon rustiger te blijven. Ik weet nu ongeveer wat ik kan verwachten. Maar toch wel weer een knoop in mijn maag ondanks dat ze het nu nog redelijk doet. Hopelijk kan ik gewoon naar de bruiloft van mijn zusje straks zonder teveel zorgen. Waardeloos dit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .