Ga naar inhoud

Gezondheid konijn achteruit, wat te doen


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Sinds deze week is de gezondheid van mijn konijn Snuffie (voedster, 11.5 jaar oud) hard achter uit gegaan. Ze wankelt en valt steeds op haar rechter zij. Lopen wilt ze haast niet meer. Urine en keutels laat ze lopen, waardoor haar vachtje vies wordt. Ik ben vandaag naar de dierenarts en die heeft haar een onstekingsremmende en darmstimulerende injecties gegeven, ook heb ik medicatie meegekregen. Als het niet beter wordt na het weekend, dan is het helaas klaar & over. Wel eet (geweekte brokjes, witlof, snoepjes), drinkt en keutel zij nog uit zichzelf ookal is dit minder dan eerst. 

 

Hoe kan ik zelf ervoor zorgen dat ze weer beter wordt? Kan ik haar proberen te stimuleren om te bewegen en op welke manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts gezegd wat het is? Heeft ze EC? Heb je panacur of fenbendrops meegekregen?

Als het EC is, en je bent er vroeg bij, dan kan ze nog flink opknappen, maar dat duurt wel 2 tot 3 weken.

Je kunt zorgen dat ze minder ruimte heeft om om te vallen, door haar bijvoorbeeld in een reismand te zetten met een opgerolde handdoek tegen de zijkant zodat ze niet omvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb novacam en cisaral drops meegekregen. De dierenarts wist niet wat ze precies had, een aandoening zei ze. 

 

Ik heb het artikel doorgelezen over EC, moet ik dit met de dierenarts bespreken of kan ik zelf starten met de genoemde medicaties?

 

Daarnaast is Snuffie ook mager, ik probeer haar dik te maken met extra biks, erwtenvlokken en groentes. Zijn er nog andere mogelijkheden om een konijn dikker te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .