Ga naar inhoud

Hoe zorg ik ervoor dat mijn konijn geen heimwee krijgt?


Etje

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen waarvan 1 vannacht is overleden het verhaal komt later nog wel maar ik heb nu nog 1 konijn over ze hebben hun leven lang bij elkaar gezeten maar hoe zorg ik dat hij geen heimwee krijgt en ook dood gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies. 

 

Het verschilt per konijn hoe ze er mee om gaan, maar konijnen kennen echt verdriet om het verlies van een maatje. Ze hebben soms eventjes tijd nodig om te rouwen. Andere konijnen laten heel snel zien dat ze zich eenzaam voelen. Wat je het best kan doen is het konijntje dat je nog hebt heel goed in de gaten houden op gedrag (eet-gedrag, dat het konijn niet lusteloos is enz).

 

En wacht zeker niet te lang voor je het konijn opnieuw koppelt. Konijnen zijn vaak eerder toe aan een nieuwe partner dan wij konijnenbaasjes dat zijn. Dat is soms best lastig, maar gelukkig sluit je een nieuw konijn vaak snel genoeg weer in je hart. Als je een nieuwe partner gaat zoeken kun je wel het best naar een konijnenopvang gaan en op karakter koppelen, zodat je zeker weet dat het konijntje dat je nog hebt gelukkig gaat zijn met zijn of haar nieuwe partner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .