Ga naar inhoud

Konijn eet vuil


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Iemand hier ervaring mee?: (weet niet of dit het juiste topic is of niet)

 

Ons vrouwtjes konijntje (met wam, die ze altijd al heeft gehad) heeft altijd al vuil gegeten. Nu heb ik het gevoel dat de groentjes die ik koop wat sappiger zijn en smost ze heel de boel onder. Het mannetje eet  ook iets vuiler als anders.

 

Een aantal weken geleden zijn we nog bij de dierenarts geweest en heb ze alle twee laten checken op haken maar gelukkig was dit niet. Ook eten ze heel goed (zowel de groentjes, hun hooi als koekjes) ook blijft bv de peterselie niet “hangen” in haar mondje en krijgt ze het vlot binnen. Dus haken zijn het normaal niet.

 

maar door dit gesmos hangt dus heel haar wam vol en ziet haar huid een beetje rood in haar nekje (Geen open wonden ofzo gewoon ietsje roziger/roder)

 

iemand tips?

 

ik droog de groentjes heel goed af en probeer het al wat droog te deppen voor ik het aan hen geef maar dit dus.

 

de DA zei dat ik na het eten haar best ook kon droogdeppen en geen babypoeder ofzo mocht gebruiken omdat ze dit anders zou binnenspelen en dat dit niet gezond was. Maar tips zijn dus welkom! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nooit konijnen gehad die knoeiden bij het eten. Zijn er al wel eens gebitsfoto's gemaakt? Want dat is toch het eerste dat in mij op komt. Er bestaan meer problemen met het gebit dan haken. Zijn ze wel op gewicht? Geen overgewicht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebitsfoto’s zijn er nog niet gemaakt nee. Kan ik volgende keer wel onderhoren. Wat ik wel weet is dat haar tanden perfect recht staan, dat is allemaal al goed gecontroleerd.

 

haar wam is vrij groot heeft de DA wel al gezegd maar dat heeft ze altijd al gehad. Ook zijn ze perfect op gewicht en dat controleer ik ook elke week. 
 

Maar als ze eten hangt Bijvoorbeeld zijn  mondje ook wel vol. De groentjes zijn gewoon zo sappig denk ik, maar bij haar loopt het dan juist in haar wam... 
 

Nu vanmorgen was er geen gesmos. Ik had de groentjes gistere avond al gesneden en in de ijskast gedaan. Er komt nu minder of zelfs geen vocht uit dus nu hangt ze ook niet vol.


Ik denk/hoop dus dat het van de sappigheid komt... maar ik neem je opmerking zeker al mee evee, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .