Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik was hier ooit eerder maar ben erg lang inactief geweest. Mijn konijntje, Bibi, is inmiddels 3 jaar oud en het gaat goed met haar. Ze is een heel lief en vrolijk konijntje! 

Sinds een paar maanden kan ze erg knorrig reageren, met name wanneer haar toilet verschoond wordt of als ik haar bakje van het eten wil pakken. Ze knort dan heel hard, soms wordt ze boos en “duikt” ze richting mijn hand. Gelukkig bijt ze nooit, wel drukt ze soms met haar neus tegen mijn hand; “ga weg!”

Aanstaande vrijdag wordt ze gesteriliseerd en ik vind het best spannend! Ik hoop dat het goed gaat (ga er vanuit van wel) en vooral dat ze na de ingreep snel weer gaat eten. Ze heeft vaker dwangvoeding gehad en dat is bijna niet te doen bij haar, ze wordt zó onrustig. Zelfs zo erg dat de dierenarts die het probeerde op een gegeven moment de spullen aan mij gaf en zei; succes ermee. Ik zal haar eigen brokjes meenemen en haar lievelings groenvoer. 

Hieronder een paar foto’s van mijn kleine leukerd 🖤 :

2A0C09C9-1FEE-47A0-B343-D467E369306D.jpeg

4D41B2FC-CFC9-495A-B49F-28D4B263E3D0.jpeg

DCA1B14F-A679-4850-8E84-93A4347C0EBD.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

Fijn dat de mogelijkheid er in ieder geval is voor een maatje! Konijnen zijn er best kieskeurig in, met wie ze willen samen leven. De meest handige manier is om straks na haar castratie met haar te gaan daten in een konijnenopvang. Daar zitten meerdere gecastreerde rammen en kan er dan dus kennisgemaakt worden en op karakter een partner gevonden worden.Dat is eigenlijk de beste manier om konijntjes te koppelen, omdat ze er dan zelf dus inspraak in hebben met wie ze samen gaan leven. Net mensen wat dat betreft, zelf wil je ook niet uitgehuwelijkt worden 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Evee, voor je uitleg. We hadden opzich wel voorzichtig geprobeerd, op “neutraal terrein” enzo. Maar Bibi wordt een beetje hysterisch als een ander konijn in haar buurt komt, dan lijkt ze net een gans. Gaat ze blazen, knorren, piepen, met voorpootjes krabben en als het konijn niet gauw weg gaat dan duikt ze erop. 
Misschien dat het straks inderdaad beter gaat. 

Verder is ze zo’n lief en vrolijk konijn, met d’r maffe binky’s. Heerlijk ook dat ik in dit nieuwe huis niets hoef af te bakenen met een ren, ze mag gewoon door het hele huis lopen. Poepen en plassen doet ze netjes op haar toilet. Echt fijn!

Wel spannend hoor! Net haar “lunchpakketje” klaargemaakt en “koffertje” voor de dierenarts. Hopelijk gaat het allemaal goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites