Ga naar inhoud

Snacks/verwenmomentje??


OlafVixie

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

 

Olaf en Vixie krijgen in de ochtend de helft van dagelijkse Biks en in de middag sla en dan in de avond na het avondeten van mijzelf krijgen ze ook nog Biks en ze hebben de gedurende dag continue verse hooi. Nu lees ik veel over verse kruiden? Wat gebruiken jullie aan verse kruiden zonder dat het slapjes of iets word (peterselie/selderij kan nog enigsinds snel niet meer vers zijn) of is dit niet wat iedereen bedoeld? En aan een lekkere snack behalve fruit wat geven jullie? Ik zie op youtube heel veel gezonde snacks wat in de avond als een soort van toetje gegeven word. Of waar ik ze mee kan belonen maar ik heb geen idee wat ik daarvoor kan gebruiken wat ook "redelijk" vers blijft zonder de helft weg te gooien na 1 of 2x gebruiken. Graag hoor ik hoe de rest het doet 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

We bedoelen inderdaad peterselie, basilicum, munt, etc. Ik koop kruidenplanten, en daar pluk ik steeds iets van. Die blijven wel een paar weken goed.

In principe zijn snacks niet nodig. Wil je toch iets geven, dan zou je eens in de Bunnybunch webwinkel kunnen kijken. Ik zeg niet dat je het daar moet kopen, maar dan krijg je een goed beeld van wat er is. Mijn konijnen doen een moord voor gedroogde pastinaak, dat eten ze uit mijn hand.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb peterselie in mijn tuin staan. Elk jaar koop ik een klein plantje, die vrij snel groeit. Tijm staat ook gewoon in mijn tuin. 

Voor de rest koop ik gedroogde bladeren en kruiden. Een paar stukjes gedroogde weegbree krijgen ze bijna dagelijks en paardebloem zijn ze gek op. 

Een mix is ook fijn om te geven vind ik. Gevarieerd en niet te veel van 1 kruid. 

Bij (gedroogde) kruiden zou ik wel goed kijken wat geadviseerd word qua hoeveelheid. 

aangepast door Mira11
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .