Ga naar inhoud

Niet meer zindelijk


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Nadat de konijnen van binnen naar buiten zijn verplaats heeft Pebbles besloten om niet meer zindelijk te zijn 🤔

 

Vanaf het eerste moment dat ik haar heb heeft ze altijd netjes het toilet gebruikt maar nu poept en plast ze in het tuinhuisje waar ze kan. 

In de ren doet ze dit niet, ze ziet het tuinhuisje als groot toilet. 

 

Omdat ik het "beu" ben om 3x per dag huishoudster te spelen wil ik nu het volledige huisje bedekken met een bodembedekker en deze 1x per week volledig leeghalen en vernieuwen. 

Hopelijk gaat ze zo een hoekje kiezen en weer zindelijk worden. 

Welke bodembedekker kan ik het beste kiezen? 

Het huisje is bijna 2 m3 dus ik dacht zelf aan hennepvezel omdat dit wel goed absorbeert maar niet te duur is. 

Nu heb ik Back 2 Nature maar dat vind mijn portemonnee niet zo leuk om daar wekelijks 2 zakken van 30 liter in te doen 🙈

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang staan ze al buiten? Als ik mijn konijnen verplaats, bijv. in de tuin laat rondlopen, dan zijn ze daarna een paar weken onzindelijk. Kan dus zijn dat je nog even geduld moet hebben voor het weer rustiger wordt. Dan zou ik nu nog de bodembedekking weglaten, dat helpt wel met stimuleren dat ze de toiletjes gebruiken.

 

Ik gebruik ook hennepvezel en vind het fijner dan back2nature. Neemt goed vocht op en je hoeft er minder zuinig mee om te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei happy211:

Hoe lang staan ze al buiten? Als ik mijn konijnen verplaats, bijv. in de tuin laat rondlopen, dan zijn ze daarna een paar weken onzindelijk. Kan dus zijn dat je nog even geduld moet hebben voor het weer rustiger wordt. Dan zou ik nu nog de bodembedekking weglaten, dat helpt wel met stimuleren dat ze de toiletjes gebruiken.

 

Ik gebruik ook hennepvezel en vind het fijner dan back2nature. Neemt goed vocht op en je hoeft er minder zuinig mee om te gaan. 

Ze zijn halverwege mei naar buiten gegaan, dus dat is wel al even geleden.

Hoeveel weken duurt het normaal bij jou konijnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Helaas is er bijna niets meer over van het tuinhuisje zoals het was 🙈😂;

Het trapje was vooral een grote knaag plank die niet gebruikt werd als trap (ze springen er zonder moeite zo op). Het huisje onder de verhoging vonden ze te eng om in te gaan en het toilet werd door het tuinhuis gegooid en de behoeftes werden overal gedaan. 

Toen heb ik alles eruit gehaald en nu deze opstelling gemaakt met klinkers. Aan de ene kant Back 2 nature en aan de andere kant hennep vezel en ze zijn allebei weer (zo goed als) zindelijk 😄🥳

Waarschijnlijk vonden ze de opstelling niet mooi! 

Screenshot_20200812_203010.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .