Ga naar inhoud

Konijn op sterven?


Xde.b

Aanbevolen berichten

Hallo..

 

De laatste paar week ben ik heel erg heen en weer gegaan met mijn brokkenpiloot, gasbuikjes, verstopping etc.

 

Nu ben ik op het punt dat hij eindelijk weer een beetje stabiel werd maar daarna ging het weer mis, zit stil in een hoekje, eet niks, drinkt haast niet, knarsetand als we m zachtjes aaien, ik voel zn botten uitsteken aan alle kanten (was eerst 1240 kg en nu 990 😱

 

Zou het einde dan toch in zicht zijn? 😢 hij is 7 jaar 

 

Heb da al geprobeerd te bellen

aangepast door Xde.b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje. Vanaf hier is het niet in te schatten hoe en wat. Daarvoor moet je toch echt een dierenarts hebben. 

Is je dierenarts een konijnkundige? 

Anders zou ook eens voor een second opinion kunnen overleggen met een andere dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je inmiddels al bij de dierenarts geweest? Anders echt weer bellen en een afspraak voor vandaag maken. Stil in een hoekje zitten en niet eten is spoed, daar kan je niet tot morgen mee wachten, want dan wordt het echt heel ellendig en pijnlijk voor je konijn.

 

Succes, het is naar als ze ziek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Ben je inmiddels al bij de dierenarts geweest? Anders echt weer bellen en een afspraak voor vandaag maken. Stil in een hoekje zitten en niet eten is spoed, daar kan je niet tot morgen mee wachten, want dan wordt het echt heel ellendig en pijnlijk voor je konijn.

 

Succes, het is naar als ze ziek zijn.

Ik heb ze meerdere keren gebeld maar ze nemen niet op, hij is zo dun en alles wat hij op dit moment wil eten is iets met teveel suikers zoals wortels of een snoepje, verder eet hij helemaal niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mira11:

Jeetje. Vanaf hier is het niet in te schatten hoe en wat. Daarvoor moet je toch echt een dierenarts hebben. 

Is je dierenarts een konijnkundige? 

Anders zou ook eens voor een second opinion kunnen overleggen met een andere dierenarts.

ik probeerde te bellen meefderr keren maar nemen niet op, stress zo erg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon je ze de hele dag niet bereiken?

 

Er zijn inderdaad nog meer dierenartsen. En ook al zijn de meeste nu inmiddels dicht, bij bijna alle dierenartsen word je dag en nacht doorverbonden met de spoed-dierenarts, of krijg je op een bandje het telefoonnummer daar van. Ze zijn dag en nacht bereikbaar. Gewoon een andere bellen dus. 

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Lienappelsien:

Kon je ze de hele dag niet bereiken?

 

Er zijn inderdaad nog meer dierenartsen. En ook al zijn de meeste nu inmiddels dicht, bij bijna alle dierenartsen word je dag en nacht doorverbonden met de spoed-dierenarts, of krijg je op een bandje het telefoonnummer daar van. Ze zijn dag en nacht bereikbaar. Gewoon een andere bellen dus. 

Helaas hebben de andere DA s hier geen spoedlijn, met mijn gasbuik vorige keer nam de spoedlijn pas na 10x bellen pp en gaven ze ook nog eens als advies o. Gepureerde ananas te geven 🙄 niet nagegaan natuurlijk maar nu nemen ze dus weer niet op en ik heb geen rijbewijs, mijn oudrrs willen niey weg met hem nu 😞 ik probeer alles wat ik kan, verwarm hem wat, spuit hem om de zoveel tijd een volle spuit water in (wel met beetjes) en heb hem cisaral gegeven, het lijkt namelijk best op een verstopping en de vorige da zei bij t bezoek dat cisaral verder geen kwaad kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Dat is toch idioot?! Ik zou onmiddellijk een andere dierenarts bellen!

ja zoals ik hierboven zei ^ was diezelfde spoedliin vorige keer ook al zo slecht  helaas hebben wij geen andere spoedlijnen hier en zelf rijden kan ik niet 😞

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, waar woon je ongeveer? Misschien is er iemand hier op bunnybunch die een alternatief weet?

9 minuten geleden zei Xde.b:

ja zoals ik hierboven zei ^ was diezelfde spoedliin vorige keer ook al zo slecht  helaas hebben wij geen andere spoedlijnen hier en zelf rijden kan ik niet 😞

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ot&Sien:

Jeetje, waar woon je ongeveer? Misschien is er iemand hier op bunnybunch die een alternatief weet?

 

Ze namen eindelijk op,

De assistente zei dat ik m moest dwangvoeren, t liefst een wortelpapje dus dat doe ik nu, ook cisaral geven zei die vrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je doet wat je kunt, heel veel succes!

 

Maar ik zou als ik jou was wel echt op zoek gaan naar een andere dierenarts. Als je ze de hele dag niet kunt bereiken, dan heb je er eigenlijk niets aan. 

Het advies van de assistente dat je nu hebt gesproken klinkt ook niet erg konijnkundig. Als het inderdaad een verstopping is, dan kan dwangvoeren het juist erger maken, want dat kan er dan aan de andere kant niet uit. Dat ze dat advies geven, en er niet op aandringen dat je langs moet komen omdat het een spoedgeval is, lijkt me niet konijnkundig. Tenzij je natuurlijk aangegeven hebt dat je niet in staat bent om langs te komen, dat maakt het anders. 

 

Bij het wortelpapje moet je er wel op letten dat er geen suiker aan is toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar dit is niet serieus toch? Een konijn dat zo afgevallen is, is al langer ziek en dat er zo laat naar gekeken wordt is triest. Het klinkt ook niet als verstopping of in elk geval moet er meer zijn als hij zo afgevallen is. En vervolgens is de dierenarts niet bereikbaar? En de andere dierenarts wordt niet gebeld tot je aangewezen bent op de spoedlijn, die er ook niet is? Kom nou toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Christaaa:

Sorry, maar dit is niet serieus toch? Een konijn dat zo afgevallen is, is al langer ziek en dat er zo laat naar gekeken wordt is triest. Het klinkt ook niet als verstopping of in elk geval moet er meer zijn als hij zo afgevallen is. En vervolgens is de dierenarts niet bereikbaar? En de andere dierenarts wordt niet gebeld tot je aangewezen bent op de spoedlijn, die er ook niet is? Kom nou toch!

We hadden het niet door omdat hij door zijn vacht heel dik en fluffy lijkt (vandaar de naam fluffy) als je zn haren plat strijkt zie je t pas, de spoedlijn gisteravond zei ook tegen ons dat verstopping kan omdat ze door de pijn niet gaan eten en daardoor afvallen...

 

En ja ik kan je mijn belgeschiedenis wel laten maar ik heb toch echt meerdere keren overdag en s avonds gebeld, inclusief spoedlijn 😉 dit ging precies hetzelfde met zn gasbuik, ik ben zelfs paar keer naar de plaats zelf gegaan om te overleggen.

 

Zoals ik al zei gaf de assistente gisteren aan dat ik m moest dwangvoeden en dat heb ik dus ook gedaan, vanochtend at hij weer uit zichzelf normaal

 

Ik weet niet hoe je je bericht bedoeld maar hoe onverantwoordelijk het ook lijkt dat we er telaat achter zijn gekomen, konijntjes zijn moeilijk, ik kwam er idd telaat achter maar ik doe mijn harde best om hem beter te maken (en dat verloopt allemaal nog moeilijker aangezien mijn ouders nergens voor willen betalen of met hem naar de DA willen, in welke toestand hij ook zit), ik ben urenlang bij m gebleven ook toen hij zn gasbuik had. 

 

Ik wik er nog aan toevoegen dat ik met hem bij de arts ben geweest een week terug die had alles gechecked en alles was prima, supergezond. Tot gebit aan toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei happy211:

Ik snap dat je doet wat je kunt, heel veel succes!

 

Maar ik zou als ik jou was wel echt op zoek gaan naar een andere dierenarts. Als je ze de hele dag niet kunt bereiken, dan heb je er eigenlijk niets aan. 

Het advies van de assistente dat je nu hebt gesproken klinkt ook niet erg konijnkundig. Als het inderdaad een verstopping is, dan kan dwangvoeren het juist erger maken, want dat kan er dan aan de andere kant niet uit. Dat ze dat advies geven, en er niet op aandringen dat je langs moet komen omdat het een spoedgeval is, lijkt me niet konijnkundig. Tenzij je natuurlijk aangegeven hebt dat je niet in staat bent om langs te komen, dat maakt het anders. 

 

Bij het wortelpapje moet je er wel op letten dat er geen suiker aan is toegevoegd.

nee klopt, volgens mij is de enige konijnkundige de dierenarts zelf alleen die zit de hele dag stampvol en mag ik niet zomaar spreken, heel naar dit...

 

Ik heb bij t wortelpapje alleen water toegevoegd, dat leek mij wel verstandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lienappelsien:

Hoe gaat het nu?

Mwah, hij at vanovhtend zelf en dronk er flink achterna maar ik vertrouw het niet helemaal, hij moet natuurlijk wel aankomen en dit is niet zonder redeb gebeurd 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij in elk geval weer op gang is gekomen! In de bb webshop vind je brokjes van Burgess dual care, dat zou je kunnen voeren om hem wat bij te laten komen. Welke brok voer je nu? Denk dat het de moeite wel waard is om een hoogwaardige brok te gaan voeren als je dat nog niet deed, het loopt niet zo lekker in dat buikje 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Eefje:

Fijn dat hij in elk geval weer op gang is gekomen! In de bb webshop vind je brokjes van Burgess dual care, dat zou je kunnen voeren om hem wat bij te laten komen. Welke brok voer je nu? Denk dat het de moeite wel waard is om een hoogwaardige brok te gaan voeren als je dat nog niet deed, het loopt niet zo lekker in dat buikje 😢

Nee klopt, heel gevoelig buikje! Ik geef hem nu biks, ik weet niet zo wel merk maar als jij deze aanraad zou ik m zeker kopen! Misschien vullen die ook nog beter, bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Burgess dual care is echt om even van bij te komen, je kunt dan half het voer wat je nu geeft en half Burgess doen. Beter is waarschijnlijk je huidige brok vervangen door Supreme science selective, trovet of een andere hoogwaardige brok en dat dan 50/50 met dual care. Die dual care vinden ze hier heel erg lekker. Vanwege die buikproblemen zou ik echt goede kwaliteit brokken gaan voeren, dat kan op termijn dierenartskosten schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .