mammafelina Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 Ik twijfel een beetje of ik Fluffy wel binnen wil houden. Nu zat ik een beetje te kijken naar buitenverblijven, maar weet niet zo goed wat nu het beste is. Een standaard konijnen hok is volgens mij veel te klein. Nu zag ik een ren, maar ik vraag me af of dat geschikt is als permanent verblijf. Wat denken jullie? De afmetingen zijn: 220×103×103 cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 Het is 2.2 vierkante meter leefruimte, aan de kleine kant dus, ik zou er persoonlijk dan 2 kopen en koppelen aan elkaar, dan heb je 4 vierkante meter leefruimte en dat is fijn voor een koppeltje konijnen 🙂 Een schuilhokje er in / aan en dan is het prima. De tralieafstand lijkt mij wel vrij groot, de breedte vooral. Ik betwijfel dus of het echt voor alle roofdieren veilig is. Qua gebruiksgemak lijkt het op zich wel ok, ik vermoed dat je de bovenkant open kan klappen? Zo niet, dan moet je je er wel echt opgevouwen inwurmen als je een konijn wil vangen of wil schoonmaken, dat is dus wel iets om op te letten. Als je wil wisselen van binnen naar buiten, is het nu wel de tijd van het jaar om het te doen. Bij voorkeur in ieder geval voor september, want dan zijn ze alweer volop met de wintervacht bezig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 Dit is ongeveer even groot als de ren die ik heb, die is 215x115. Ik heb wel het hok aan de buitenkant eraan gemaakt, ipv in de ren gezet, zodat ze wat meer ruimte zouden hebben. Maar dit is voor mijn twee middelgrote konijntjes echt het minimum, voor grotere konijnen of meer konijnen is dit wel te klein. Als we de achtertuin gaan verbouwen (waarschijnlijk volgend jaar), dan wil ik zelf een ren bouwen die groter is dan dit, om toch die minimaal 2 m2 per konijn te halen die tegenwoordig geadviseerd wordt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten