Ga naar inhoud

Afvallen door biks?


Xde.b

Aanbevolen berichten

hallo!

 

Een paar week geleden had mijn konijn gasbuik en toen moest ik overgaan van "lekkere" voermix naar biks of brokken.

 

Ik weet van hem dat hij biks en brokken totaal niey lekker vind, eerst probeerde ik het lekker te maken met blaadjes van een paardenbloem en at hij het alleen nu stopt hij gewoon met het eten van zinn biks, er ligt nogsteeds een hoop biks in zijn bak, hij is ook afgevallen hij weegde eerst 1240 en nu 990!!! 

Hij eet wel allerlei andere dingen, ik heb kleine hoeveelheden geprobeerd zoals klein stukje wortel/klein stukje brood.. gewokn dingetjes die hij altijd lekker vind en die vreet hij zo op.

 

Met andere woorden lijkt het net alsof hij zn biks gewoon zo vies vindndat hij het laat staan tot op het punt dat hij uitmagert.

 

Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dat je konijn dit voer inderdaad niet lekker vindt, ze kunnen soms heel kieskeurig zijn. 

Toen hij nog de voermix kreeg, liet hij toen ook altijd de biks liggen? Dit gebeurt vaak en dat is een van de redenen dat we altijd puur biks adviseren, want als ze die laten  liggen dan missen ze belangrijke voedingsstoffen. 

Welk merk biks voer je nu?

 

In de Bunnybunch webshop kun je een konijnenvoer proefpakketje kopen met verschillende merken. Vaak vinden kieskeurige konijnen beaphar care+ lekker, omdat dat sterk ruikt, en daar zit ook een kleine verpakking van in het proefpakketje. (Je kunt natuurlijk ook gewoon in de dierenwinkel van verschillende merken de kleinste verpakking kopen, maar die verpakkingen zijn vaak groter en als hij het dan niet lust dan blijf je met best veel voer zitten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei happy211:

Het kan dat je konijn dit voer inderdaad niet lekker vindt, ze kunnen soms heel kieskeurig zijn. 

Toen hij nog de voermix kreeg, liet hij toen ook altijd de biks liggen? Dit gebeurt vaak en dat is een van de redenen dat we altijd puur biks adviseren, want als ze die laten  liggen dan missen ze belangrijke voedingsstoffen. 

Welk merk biks voer je nu?

 

In de Bunnybunch webshop kun je een konijnenvoer proefpakketje kopen met verschillende merken. Vaak vinden kieskeurige konijnen beaphar care+ lekker, omdat dat sterk ruikt, en daar zit ook een kleine verpakking van in het proefpakketje. (Je kunt natuurlijk ook gewoon in de dierenwinkel van verschillende merken de kleinste verpakking kopen, maar die verpakkingen zijn vaak groter en als hij het dan niet lust dan blijf je met best veel voer zitten.)

Ik zie nu pas dat ik woog verkeerd heb geschreven oops 😂

 

Hij liet idd constant zijn biks liggen en at wat lekkere dingetjes op ja

Ik ga dat zeker proberen want ik vind dit wel heel naar 😞

 

Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Marjoleink:

Eet hij wel goed hooi? En krijgt hij groente?

Brood zou ik niet doen, dat is niet goed voor zijn darmen.

 

Maar is hij nu ook mager geworden? Of was hij te dik en nu niet meer?

Nou ik twijfel nu best een beetje,

Gisteren zag ik hem nog hooi eten

Net had hij een stukje wortel en een klein stukje brood, nu eet hij gewoon miks meer... ook geen brood meer

 

Ik weet niet kf hij straks nog gaat eten maar er ligt wel nieuw eten in zijn bak.

De laatste tijd lijken zn keutels ook wat klein en zn "poepgaatje" leek wat uitgestoken, rozig, alsof hij moeite had met drollen laten

 

Zou dit misschien verstopping kunnen zijn? Gas heeft hij niet meer namelijk

 

Zou ik misschien infacol kunnen geven of cisaral om te kijken of het daarna wat beter gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .