Ga naar inhoud

Science selective 4plus


Lotte Van Doren

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik vroeg me af of ik aan mijn 6 jarig konijntje de senior versie van science selective moet geven of niet. Ze zitten namelijk met 3 en ze apart eten geven is erg lastig. De andere zijn nog geen jaar oud dus krijgen de gewone variant. Mag ik mijn senior ook het gewone geven? Of toch het senior voer? En zou het dan eventueel kwaad kunnen dat de jongere konijnen ook wel eens mee zullen eten van het senior voer?

 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan jouw senior konijntje gewoon het normale voer blijven geven hoor. Dat is in jouw situatie het meest makkelijk. 

 

Is er een reden dat je op de mature van supreme over wil? Qua gezondheid? Of wil je dat alleen omdat ze 6 jaar is? Want in dat laatste geval is het niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook overgestapt op senior van science selective. Toen ik vorig jaar bij Wilhelminapark in Utrecht kwam en ze vroegen welk voer ik gaf, is mij verteld dat het seniorvoer helemaal niet nodig is. Het heeft alleen minder calorieën geloof ik dan de gewone versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit weer wat meer eiwit in dan in de adult brok (helpt bij spierbehoud voor oudere konijntjes), en er zitten extra vitamines in, ook vitamine C. Een gezond konijn heeft dat niet nodig (daar kan het zelfs schadelijk voor zijn!), maar onderzoek heeft uitgewezen dat een beetje extra vitamines in het voer voor zieke / oude konijnen toch nuttig is.

 

Het kan dus voor sommige konijnen best gunstig zijn om op de brok over te stappen. Maar dat is niet van "mijn konijn wordt morgen 4 dus dan moet hij over op die brok". Dat is dan omdat er medisch redenen zijn om voor die brok te kiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .