Ga naar inhoud

Konijn met verlamd achter pootje


Aanbevolen berichten

Hoii, 

 

Wij hebben twee konijntjes Johan ( ex ram, licht bruin ) en nora ( voedster ottertje  ). Helaas is Johan al een lange tijd ziek. Hij heeft  nu 2 maand last van E.cuniculi en twee week geleden is er een kiesje bij hem getrokken. Nu gaat het al stukken beter met hem en wij zijn dan ook gestopt met de medicatie van EC ( na 1,5 maand aan de fenbendrops ). Helaas heeft Johan sinds vorige week een verlamd achterpootje. Hij sleept er wat mee en gebruikt het pootje amper. Wij zijn vandaag naar de dierenarts geweest om eventuele breukjes of wat dan ook uit te sluiten en alles is intact maar het pootje is helaas ligt verlamd. De DA zij dat zijn kwaliteit van leven nog prima is omdat hij er wel gewoon op kan steunen en dat hij er nu vooral aan moet gaan wennen dat hij amper tot geen gevoel meer in zijn pootje heeft.

Nou vraag ik mij af of er iemand op dit forum ook een konijn heeft of gehad met een verlamd pootje en is er bij jullie nog vooruitgang gekomen? 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

UHet is ‘maar’ aan 1 achterpoot? 

 

Is er een foto gemaakt, omdat je zegt dat alles in tact is?

 

Verlamming aan de achterpoten komt ook vaak voor bij EC. En bij een konijn die EC heeft en net van de Fenbendrops af is en nu een verlamde achterpoot heeft... Dat is dan wel toevallig. Ik zou denk ik overleggen om te kijken of de poot weer opknapt als je toch weer even doorgaat met Fenbendrops. 

 

Het lijkt me in ieder geval geen succes om het nu zo maar te laten. Zeker omdat de oorzaak niet bekend is. Een konijn krijgt niet zomaar een verlamming. En dat gaat dan ook weer tot andere problemen leiden.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we zijn gelijk weer begonnen met de Fenbendrops toen wij hem met zijn poot zagen slepen. Helaas heeft dat nog geen verbetering gegeven ( met vandaag zijn wij 8 dagen weer aan de Fenbendrops ).  Er was geen breuk te zien en de DA zegt dat het mogelijk een knelling van het zenuw is. Ze vermoed dat het niet aan de EC ligt omdat het maar 1 pootje is maar voor de zekerheid zegt ze dat we nog 3 week fenbendrops moeten geven om EC uit te sluiten. Het lijkt niet of hij er last van heeft ( nou weet ik dat dat lastig te zien is bij een konijn) maar hij staat er nog op en kan er wel op steunen. Alleen kan hij zich er niet meer mee wassen.  Hij eet goed en is nog actief in de ren en heel nieuwsgierig naar alles. 

 

Het pootje is niet compleet verlamd van heup tot aan het hakje zit gewoon gevoel in maar het is echt het pootje die hij niet meer kan buigen of samen trekken. 

11 minuten geleden zei Lienappelsien:

UHet is ‘maar’ aan 1 achterpoot? 

 

Is er een foto gemaakt, omdat je zegt dat alles in tact is?

 

Verlamming aan de achterpoten komt ook vaak voor bij EC. En bij een konijn die EC heeft en net van de Fenbendrops af is en nu een verlamde achterpoot heeft... Dat is dan wel toevallig. Ik zou denk ik overleggen om te kijken of de poot weer opknapt als je toch weer even doorgaat met Fenbendrops. 

 

Het lijkt me in ieder geval geen succes om het nu zo maar te laten. Zeker omdat de oorzaak niet bekend is. Een konijn krijgt niet zomaar een verlamming. En dat gaat dan ook weer tot andere problemen leiden.

 

aangepast door Konijntje_Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .