Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Toch nog hier een laatste paar woorden...

Ik heb de laatste reacties in het geopende topic gelezen en schiet weer vol.

Sinds ik ooit op dit forum ben kan ik nooit ierts goed doen. Ik ben een soort barbaar wat haar dieren mishandeld. Een onmens. Geen konijn waardig. Iets vreselijks. Dan hier nog mijn woorden.

Woensdag werd je ineens heel ziek, ik had je net een week. Het was avond, en eigenlijk mocht ik ivm de corona niet met je langskomen. Maar zo wilde ik de nacht niet in. Je in de auto gezet en met lìefde het halfuur naar de dierenarts gereden. Je kreeg antibiotica en mocht weer mee naar huis.

De andere morgen ging het slechter. Ik heb mijn werk gebeld dat ik de tijd nog wel kon inhalen,maar met jou naar de dierenarts moest.

Je hebt de hele dag bij de dierenarts gezeten met extra zuurstof. Een ander soort antibiotica in en meegekregen en savonds weer naar huis.

Ik heb je nog proberen eten te geven, maar je wilde niet meer. Je was als een lappenpop in mijn handen. Ik heb je bij me gehouden,gepraat, gezegd dat het goed was. Je bij de anderen teruggezet. Waar Dopey nog lang bij je heeft gelegen.

Zo tegen half 11, was je nog niet overleden. Het leek of je toch weer wat actiever werd. Huilend heb ik nog een keer geprobeerd je eten te geven. Ik wilde niet toegeven dat je stervende was.

En toen gaf je nog een kik en was het klaar.

Je vreselijke onmens heeft je vermoord, heeft je begin van de avond niet meteen halsoverkop teruggereden maar vermoord. Je onmens heeft een foto overdag geweigerd. Want met die foto had je ongetwijfeld nog geleefd. Dit barbaarse onmens had jou nooit mogen overnemen en nooit konijnen mogen houden.

Ik heb je nog even vastgehouden, je geurtje opgesnoven. Die week, hij was zo kort.

Heel even maar, heb ik van je kunnen genieten. Een week heb ik je met vriendjes in een ruime ren kunnen bieden. Het was veel te kort, en ik zal je evengoed missen.

Rust zacht, lieve Mila.

Speel fijn daarboven met alle anderen regenboog konijntjes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat verdrietig dat Mila maar zo kort bij je is geweest en toen is dood gegaan. 

Ik heb je andere topics nog niet gelezen dus weet niet wat daar aan de hand was, maar dat doet er nu niet toe. 

Sterkte met het verlies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De woorden in dit topic zijn jouw eigen woorden. Niemand noemt je in de andere topics een barbaar. Ik las vooral goed bedoelde tips, waar je zelf ook om vroeg. En later verdriet van andere konijnenbaasjes over hoe het afgelopen is.

Veel sterkte met het verlies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat ze maar zo kort bij jou is geweest.

Het probleem met konijnen is dat je niet ziet wat er aan de hand is, zeker niet bij een konijn dat je niet goed kent.

Dus was het achteraf een goed idee geweest om die foto te laten maken? Misschien wel. Had ze dan nog geleefd? Gezien de snelheid waarmee het gegaan is, geen idee... Dat zijn vragen waar je je hoofd over kunt breken maar het helpt niet. Je hebt je best gedaan voor Mila, en het heeft niet mogen baten. Sterkte met je verlies!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen zijn kwetsbare dieren waarvan je vaak niet goed kunt zien hoe ziek ze zijn. 

Ik denk dat veel mensen op het forum je wilde helpen met tips en adviezen. 

Goed dat je je realiseerd dat je sommige dingen wellicht anders had kunnen doen. Je kunt het ook zien als iets waar je van kunt leren. 

Heel veel sterkte met het verlies van Mila.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel sterkte met het verlies van Mila. (Ik dacht de hele tijd dat het om Catootje ging... 🙈 )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites