Ga naar inhoud

Tot wanneer junior brok?


mammafelina

Aanbevolen berichten

Het voer van Fluffy is bijna op en ik moet dus straks nieuwe kopen.

Tot nu toe voer ik hem de junior variant van care +. Zou ik al over kunnen stappen naar de variant voor volwassen konijnen? Fluffy is nu bijna 5 maanden oud.

 

Ook zou ik graag willen dat hij wat meer hooi eet, niet dat hij het super slecht doet of zo, maar een beetje meer kan denk ik geen kwaad.

Ik vroeg me af of ik hem daarom misschien wat minder brokken zou kunnen geven. Hij krijgt nu 2x per dag 18 gram. Vooral s'ochtends laat hij zijn brokken echter nog al eens staan.

Fluffy weegt ongeveer 2 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De junior brok is vooral goed voor zwangere voedsters en de eerste weken dat de konijntjes nog flink groeien. Vanaf 10 a 12 weken kun je al over op volwassen brok.  Met 5 maanden kan dat dus al zeker!

 

Als hij niet zo super hooi eet, zou ik rustig aan ietsje minderen inderdaad, van geëxtrudeerde brokken zoals care+ en supreme kom je meestal een stuk onder de advies hoeveelheid uit (denk aan 10-15 gram per kg, of zelfs nog minder dan dat als je ruim groenvoer bij geeft). Een beetje zoeken naar een goede balans tussen hooi en brok is dus zeker verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .