Ga naar inhoud

Lappenpop - Stervende?


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Lang verhaal staat al in een ander topic.

Konijntje heeft al de hele dag bij de da gezeten, 2 soorten antibioticaspuitjes. Nu met kuurtje thuis. Hele dag niets gegeten dus dwangvoer gemaakt. Het is of je een lappenpop vast hebt. Ze slikt niet en laat het haar bekje uitlopen.

Gaat ze nu dood?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als je er niks aan doet. Als ze al de hele dag niks gegeten heeft is er een risico dat de darmen al een heel eind stilliggen. Dit is een spoedgeval, met de juiste medicatie kunnen ze er zeker weer bovenop komen, maar dan moet je wel echt nu handelen, morgen is te laat in zulke gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb haar net bij mijn andere konijnen teruggezet... Eerst tussen het hooi. Een bak met een laag randje. Ze wilde er uit, kon amper huppen. Ik heb haar in de doos geholpen, bij Dopey. Ik laat haar nu rustig sterven... Het voelt ook gewoon dat ze sterft... Dat ze gister zo ziek werd, vond ik het al zo typisch van Kruimeltje. Die ging toen naast haar liggen, kopje op de voorpootjes, alsof ze het al wist... Dat gebaar doet ze nooit. O verdorie, ik had dit konijntje nooit moeten overnemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer hier al een paar keer te reageren, maar ik kan de juiste woorden niet vinden. Het is onduidelijk wat er met het beestje aan de hand is, je wilt geen foto's laten nemen, terwijl dat niet zo heel duur is en nu wil je het zo dood laten gaan.. Zelfs al zou het konijn stervende zijn, wat waarschijnlijk is zonder juiste behandeling, dan nog is de dierenarts de enige juiste optie. Je weet niet hoe ellendig het konijntje zich voelt en hoe lang het kan duren voordat ze de handdoek in de ring gooit. Euthanasie is dan toch de betere optie? Straks is ze nog dagen aan het lijden. Ik weet niet of je het volledige verhaal hier gedeeld hebt, maar van wat je tot nu toe verteld hebt word ik ook verdrietig en boos. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .