Ga naar inhoud

Ademmoeilijkheden


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Toch even hier posten, ook al hoop ik dat het morgen vele malen beter gaat.

Ik heb vroeger onwijs veel geluk gehad en mijn konijntjes hadden nooit wat.

Nu sinds een week een nieuw konijntje bij mijn koppel, wat perfect gaat. Nu kwam ze na een week eindelijk meer naar mij toe en uit haar doos. En kon ik haar ook beter zien. Begin vd avond zag ik wat verontrustends. Ze was wel heel rustig en met ademen leek ze wel heen en weer te wiegen en kneep daar ook de oogjes wat bij dicht soms. Gelukkig een konijnkundige dierenarts. Wat een gedoe met die * corona, maar ik wilde zo niet de nacht in. Hele aardige da. Luisteren, hoorde niet heel veel verkeerds. Madam ging wat rustiger zitten, en begon weer zo zwaar te ademen. Kijk, zei ik, doet ze het weer. Toen heeft hij haar 2 injecties gegeven, met voor 3 dagen antibioticum.

We gaan het nu afwachten, spannend.

Waar komt zoiets dan vandaan, denk je dan.

Ze was wel een binnenkonijn en we zijn van 30 naar 19 graden gegaan. Stress denk ik. En nu zit ze lekker buiten. Laten we hopen dat ze snel opknapt! Weet ook niet wat ik verder nog ter ondersteuning zou kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, buiten 30. Ik heb ook icepods als het zo warm is. Maar ik bedoel, ik weet niet hoe warm ze bij haar vorige adres zat, toen kregen we hier hele hete dagen en ging de tempratuur naar 19 zaterdag.  Vriendlief keek net nog even. Zit ze heel zielig en schommelend in een hoekje...

Ik weet ook niet hoe ik kan zien of ze eet. Omdat ze denk ik nog steeds moeten wennen eten ze omstebeurt. Ze doen langer als normaal over het eten. Gisteren heb ik haar sowiso alles zien doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat werd dus weer da. 

Ze drongen aan op een foto, maar dat wil ik nog zo lang mogenlijk uitstellen. Tuurlijk heb ik geld voor mijn diertjes over, maar er zit ook een limiet aan. Werd vanmiddag op de hoogte gehouden. Ja, ze heeft wat appel gegeten en nieuw spuitje antibiotica. Nee ze heeft nog niet gekeuteld en ze zit nog aan de zuurstof...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn meisje weer lekker thuis,nog even apart. Heb haar wat witlof gegeven maar ik ben bang voor haar dat ik haar straks wel wat dwangvoeding moet geven... morgen weer verder met de antibiotica. Ik heb 2 dingen meegekregen, dacht ontstekingsremmer en antibiotica. Arm klein ding... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Knuffeltje:

Nou, dat werd dus weer da. 

Ze drongen aan op een foto, maar dat wil ik nog zo lang mogenlijk uitstellen. Tuurlijk heb ik geld voor mijn diertjes over, maar er zit ook een limiet aan. 

 

Maar een foto laten maken is zo duur toch niet? Volgens mij betaal ik er 30-50 euro of zo iets voor. En vaak geeft het wel duidelijkheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da hier rekend 90 euro, ...

Nou, de avond sleept zich voort. 

Iedere keer vertel ik haar dat ze mag gaan, dat het goed is zo. Maar ook al is ze nog zo benauwd, ze gaat niet, alleen heel langzaam zie ik haar oogjes sluiten. Ik blijf ieder kwartier kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Knuffeltje:

De da hier rekend 90 euro, ...

Nou, de avond sleept zich voort. 

Iedere keer vertel ik haar dat ze mag gaan, dat het goed is zo. Maar ook al is ze nog zo benauwd, ze gaat niet, alleen heel langzaam zie ik haar oogjes sluiten. Ik blijf ieder kwartier kijken. 

Waarom ga je niet naar de dierenarts? Je konijn lijd zo enorm. Wie weet hoe lang dit anders nog gaat duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Mira11:

Waarom ga je niet naar de dierenarts? Je konijn lijd zo enorm. Wie weet hoe lang dit anders nog gaat duren.

Nou, bij deze heb ik haar zojuist uit haar lijden verlost. Tegen beter weten in probeerde ik toch nog voeding te geven,omdat ze wat actiever werd. De laatste opleving voor ze sterven...

Nu zit ik met het beeld op mijn netvlies dat ik het idee heb mijn eigen konijn vermooed te hebben. Ook al was ze al stervende en heb ik haar een lange lijdensweg bespaard. Ze is niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Knuffeltje:

Nou, bij deze heb ik haar zojuist uit haar lijden verlost. Tegen beter weten in probeerde ik toch nog voeding te geven,omdat ze wat actiever werd. De laatste opleving voor ze sterven...

Nu zit ik met het beeld op mijn netvlies dat ik het idee heb mijn eigen konijn vermooed te hebben. Ook al was ze al stervende en heb ik haar een lange lijdensweg bespaard. Ze is niet meer.

 

 Is ze nu uit zichzelf overleden, of heb je een spuitje gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .