Ga naar inhoud

blaadjes


sarah1

Aanbevolen berichten

ik heb 2 konijntjes en eten allebei niet veel hooi nu zijn er wel bladeren die ze heel lekker vinden die eten ze binnen 2 seconden op ze zijn er echt dol op maar ik had dus een vraag zijn die bladeren wel goed voor ze en hoeveel mag je ze daarvan geven die blaadjes

alvast bedankt

blaadjes.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat het is, maar het is geen goed teken dat ze weinig hooi eten. Als het wat minder dan het gemiddelde is dan is het niet zo'n punt, maar als ze echt weinig eten heeft het vaak een reden.

 

Dat ze het blaadje graag willen en snel opeten zegt ook niet veel, dat is met bijna al het groenvoer geloof ik. Ik zou dus in het vervolg ook niet zomaar wat geven voordat je zeker weet dat het niet giftig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hooi is moeilijk om ze veel van te laten eten ik heb nu hooi over al het stro gelegd en dat helpt wel een beetje het ziet er hetzelfde uit als paardenbloembladeren(heb foto's op internet opgezocht) en dat kan geen kwaad maar ik moet dus nog zeker weten dat dat het is want die bladeren staan echt zowat overal maar ik zie er dan geen paardenbloem erbij ik zal proberen om het nog verder uit te zoeken wat het is misschien wachten tot er ook paardenbloemen zijn en dan kijken of de bladeren bij de paardenbloemen zijn tot die tijd dan nog maar even wachten met het ze geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus die blaadjes niet meer plukken maar alleen nog maar paardenbloem blaadjes(wel eerst nog wachten tot de paardenbloemen komen dan) maar als paardenbloemblaadjes wel mogen hoeveel mag je er dan van geven (en van de rest van de paardenbloem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad paardenbloem is, dan is het wel veilig om te geven.

 

Maar zoals met alles (behalve hooi), ik zou het met mate geven. In een mix met ander groenvoer. Zorgen voor een gevarieerde voeding. Hoewel paardenbloem veel positieve eigenschappen heeft, is het ook hoog in calcium. En dat is weer niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Marjoleink:

Ik heb dat ook in de tuin. Het is volgens mij geen paardebloem, de blaadjes zijn wat minder stekelig. Ik weet niet wat het is, wij noemen het "onkruid" .

 

Maar het zou best paardebloem kunnen zijn. Als je via google zoekt zie je ook veel verschillende soorten paardebloemblad voorbij komen. Sommige zijn erg stekelig maar sommige bijna rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Maar het zou best paardebloem kunnen zijn. Als je via google zoekt zie je ook veel verschillende soorten paardebloemblad voorbij komen. Sommige zijn erg stekelig maar sommige bijna rond.

 

Maaaaar, ik heb nog eens gekeken en zie dat er ook best wat paardebloem look-a-likes zijn: biggenkruid, leeuwentand, streepzaad...

Weet iemand of die veilig zijn voor konijnen? Want ik zie eerlijk gezegd het verschil niet goed, dus twijfel nu wel heel erg of het altijd echt paardebloem is wat ik soms pluk. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .