Guusjedehamster Geplaatst: 29 juni 2020 Delen Geplaatst: 29 juni 2020 Hallo, Ik heb sinds 8 weken een dwerghamster. Toen ik haar kreeg was ze 8 weken oud, vanaf het begin was ze al heel tam ze klom direct op me hand en kwam bij me liggen. Dit is weken lang gewoon goed gegaan nooit problemen gehad ook niet met drinken ect.... Maar nu de laaste weken begint ze in een keer te bijten. Wanneer ze bijt laat ze ook echt niet los. We hebben haar al een knabbel stok gegeven omdat we dachten dat ze misschien iets met haar tandjes had, jammer genoeg werkt dit ook niet en blijft ze flink bijten. Ze zit trouwens ook alleen bij mij en me vader dus het is niet zo dat veel mensen haar vast houden. Weet iemand misschien waarom ze zou kunnen bijten en wat ik er tegen kan doen. Alvast bedankt ☺️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 juni 2020 Delen Geplaatst: 29 juni 2020 Wat voor hamstersoort is het? Ik snap niet wat je bedoelt met drinken etc? Bijt ze als je drinken in het verblijf zet? Of drinkt ze niet meer genoeg? Hoe is het verblijf ingericht? Hoe groot is het, is het zo ingericht dat ze zich er veilig voelt en genoeg verstop plekjes heeft? Op welke tijd maak je haar wakker? Niet vergeten dat het nachtdieren zijn, die best humeurig zijn als je ze overdag wakker maakt! Wat doe je precies met de hamster? Maak je haar wakker en til je haar op? Of wacht je tot ze zelf wakker word? Geef je wel eens iets lekkers uit de hand? Bij hamsters kan dat namelijk soms averechts werken, dat ze daardoor juist in je hand gaan bijten (want daar komt voedsel vandaan!). Kan het zijn dat ze pijn heeft? Zijn er tekenen dat er iets mis is? Eet ze nog wel goed? Drinkt ze nog wel goed? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guusjedehamster Geplaatst: 29 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2020 50 minuten geleden zei Evee: Wat voor hamstersoort is het? Ik snap niet wat je bedoelt met drinken etc? Bijt ze als je drinken in het verblijf zet? Of drinkt ze niet meer genoeg? Hoe is het verblijf ingericht? Hoe groot is het, is het zo ingericht dat ze zich er veilig voelt en genoeg verstop plekjes heeft? Op welke tijd maak je haar wakker? Niet vergeten dat het nachtdieren zijn, die best humeurig zijn als je ze overdag wakker maakt! Wat doe je precies met de hamster? Maak je haar wakker en til je haar op? Of wacht je tot ze zelf wakker word? Geef je wel eens iets lekkers uit de hand? Bij hamsters kan dat namelijk soms averechts werken, dat ze daardoor juist in je hand gaan bijten (want daar komt voedsel vandaan!). Kan het zijn dat ze pijn heeft? Zijn er tekenen dat er iets mis is? Eet ze nog wel goed? Drinkt ze nog wel goed? Het is een witte dwerghamster de soort weet ik jammer genoeg niet. Met drinken ect.... bedoel ik dat hij vanaf het begin gewoon prima drinkt en doet eten. Ze heeft een prima groten hok zelfs net wat groter dan een beginners hok (volgens de eigenaar van de dierenwinkel). Ze heeft een huisje waar ze zicht graag in verstopt, een wip waar ze ook in kan en ze heeft in de hoek nog zelf met nestmateriaal een soort van verstop plekje gemaakt. Ik maak haar nooit wakker, meestal rond 11 uur in de avond begint ze met rondrennen in haar rad en in het hok, als. Ik in de ochtend beneden kom (8 uur) is ze nog wakker. Dan geef ik der ook eten en drinken. Hierna gaat ze slapen en ga ik der ook alleen aaien en vastpakken als ze tussendoor wakker is. Ik laat de hamster altijd zelf op me hand klimmen en dan haal ik haar uit het hok, ik til haar zelden gewoon zo uit het hok alleen als het hok verschoond moet worden en ze dan niet op me hand klimt. Als ze uit haar hok is gaat ze meestal over me buik en armen heenlopen en soms gaat ze gewoon rustig op me schouder zitten. Ze eet niet uit me hand ze wil alleen eten of een snoepje als het in der voerbakje ligt, ik probeer het soms wel via de hand maar dan pakt ze het niet of eet er niet van. Ze eet en drinkt nog steeds heel goed. Tijdens de warme dagen heeft ze wel iets meer gedronken maar ook niet veel meer. Dus of ze pijn heeft kan ik niet direct ergens aan zien. 2 uur geleden zei Guusjedehamster: Hallo, Ik heb sinds 8 weken een dwerghamster. Toen ik haar kreeg was ze 8 weken oud, vanaf het begin was ze al heel tam ze klom direct op me hand en kwam bij me liggen. Dit is weken lang gewoon goed gegaan nooit problemen gehad ook niet met drinken ect.... Maar nu de laaste weken begint ze in een keer te bijten. Wanneer ze bijt laat ze ook echt niet los. We hebben haar al een knabbel stok gegeven omdat we dachten dat ze misschien iets met haar tandjes had, jammer genoeg werkt dit ook niet en blijft ze flink bijten. Ze zit trouwens ook alleen bij mij en me vader dus het is niet zo dat veel mensen haar vast houden. Weet iemand misschien waarom ze zou kunnen bijten en wat ik er tegen kan doen. Alvast bedankt ☺️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juni 2020 Delen Geplaatst: 29 juni 2020 Hoe groot is het verblijf? Want ruimte is zo belangrijk. Net als de bodembedekking. Dwerghamsters hebben een bodem nodig van minimaal 15 cm, zodat ze kunnen graven. En wat heb je allemaal in het verblijf staan? Heb zelf 25 hamsters gehad. Waarvan er nu nog 2 over is. Hoe geef je haar drinken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guusjedehamster Geplaatst: 29 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2020 3 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993: Hoe groot is het verblijf? Want ruimte is zo belangrijk. Net als de bodembedekking. Dwerghamsters hebben een bodem nodig van minimaal 15 cm, zodat ze kunnen graven. En wat heb je allemaal in het verblijf staan? Heb zelf 25 hamsters gehad. Waarvan er nu nog 2 over is. Hoe geef je haar drinken? Het verblijf is 45 bij 50 ongeveer. Ze heeft best een laag bodembedekking (daar graaft ze inderdaad ook heel graag in) er zit een huisje, voerbakje, wipje en loop rad aan de zijkant. Ze krijgt drinken via een drinkflesje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 juni 2020 Delen Geplaatst: 30 juni 2020 (aangepast) 11 uur geleden zei Guusjedehamster: Het verblijf is 45 bij 50 ongeveer. Ze heeft best een laag bodembedekking (daar graaft ze inderdaad ook heel graag in) er zit een huisje, voerbakje, wipje en loop rad aan de zijkant. Ze krijgt drinken via een drinkflesje. 45x50 is veel te klein voor een dwerghamster. De minimale maten voor een dwerghamster zijn namelijk 80x50. Zelfs dat vind ik te klein. Ikzelf zal adviseren 100x50. Zelfs mijn hoogbejaarde hamster (2 jaar en 8 maand oud), heeft die 100x50 nog nodig, anders gaat hij ook dit soort gedrag vertonen Vandaar dus het gedrag. Wat is de doorsnede van het rad? 30 juni 2020 aangepast door Gast toevoeging Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten