Ga naar inhoud

Bloed in urine


paniekvogeltje

Aanbevolen berichten

De paniek is weer compleet. Pelle heeft bloed in haar urine. Gisteren kleine beetjes, vanmorgen opeens heel veel. Echt rood, niet oranje zoals wanneer ze paardebloemblaadjes heeft gegeten.. Ze ligt ook veel en is niet echt actief.

Zometeen naar de DA. Ik ben bang om haar kwijt te raken. Dit lijkt zo erg op een van mijn wijlen cavia's die ik ooit moest laten inslapen wegens baarmoederkanker. 😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet is het gewoon een blaasontsteking die met een kuurtje behandeld kan worden. Gewoon even afwachten wat er uit komt bij de dierenarts. 

 

Als het lukt zou ik wel urine mee nemen, dat kun je met een schoon leeg spuitje opzuigen. Dan kan dat getest worden. 

 

Succes straks!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De AB kuur sloeg in ieder geval meteen aan. Geen bloed meer in de urine gezien. 🙂 Ik heb de DA nog gevraagd hoelang ik het spul, met een wel heel lange naam, moest geven. Het advies was om alles op te maken, 2 flesjes. Maar of ik dat spul ook moet afbouwen kreeg ik geen antwoord. Hoe doen jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antibiotica moet niet afgebouwd inderdaad, gewoon het aantal dagen volgen waar de kuur voor is. Niet eerder stoppen, dan werkt het namelijk niet goed en heb je kans dat de bacteriën resistent worden. Als de dierenarts aangaf dat beide flesjes op moeten, zou ik dus doorgaan tot die op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .