Ga naar inhoud

Doe ik het wel goed.


LeonJolie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb zaterdag 27-6 twee konijntjes gekocht vanuit het asiel. Deze zaten al samen en namen wij dus samen mee.

 

Sinds ze bij ons zijn zitten ze eigenlijk alleen nog in het hok en komen ze niet in de ren. Ik heb ze nog geen biks zien eten. Af en toe zie je ze knabbelen op wat hooi. Ook het water zitten ze niet echt aan.

 

Nu maak ik me zorgen of ik het wel goed doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, leuk dat je konijnen uit het asiel hebt. Je doet het vast prima, gezien je betrokkenheid bij je konijnen.

 

Je hebt ze pas sinds gisteren? Dan zijn ze waarschijnlijk nog erg onder de indruk van de verhuizing. Geef ze een weekje de tijd om te wennen. Als je bang bent dat ze te weinig eten en drinken dan kun je dit in het hok zetten, zodat ze er makkelijk bij kunnen. Zolang ze af en toe iets eten is het goed.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei LeonJolie:

Wat fijn om te horen. Wil het gewoon graag goed doen voor die 2.

Snap ik helemaal, mijn konijntje was ook zo in het begin. Eerst heb ik hem drie daagjes helemaal met rust gelaten. Geen aaitjes, niet oppakken, alleen noodzakelijk kwam ik daar, eten bijvullen, water bijvullen, en terwijl kijken of hij genoeg at en dronk en natuurlijk ook kijken of er al vooruitgang was. Hij dronk echt niks. Ik maakte me toen echt zorgen. Waar hij vandaan komt daar dronk hij uit een bakje en bij ons drinkt hij uit een flesje. Hij wist gewoon niet dat daar water inzat. Na drie dagen dronk hij uiteindelijk, hij heeft toen echt een kwartier lang gedronken. Wat ik hiermee dus wil zeggen, weten ze dat hun water uit het kommetje of flesje komt? Na een 5 tal dagen ging ik bij hem op de grond liggen en toen kwam hij helemaal los. Hij begon te snuffelen enzo. Na een paar dagen op de grond te gaan liggen én leven waaronder eten, werken, spelen, natuurlijk maakte ik bij alles zo weinig mogelijk geluid. Na die dagen begon ik hem te aaien en ermee te spelen. Zo leuk, vanaf dan is er een band tussen ons beginnen komen. Ik ging altijd een babystapje vooruit. Uiteindelijk is hij een super aanhankelijk, eigenwijs, speels, lief, mooi, en een nieuwsgierige jongen geworden. Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt

 

groetjes, Punky en zijn baasje

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het eten en drinken net wat dichterbij te hebben gezet zijn ze eraan begonnen. Beide zijn langs geweest en het was dan maar kort maar het deed me goed om te zien dat ze nu weten waar ze het kunnen vinden.

 

Bedankt allemaal, voel me een stuk beter.

IMG-20200628-WA0006.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei LeonJolie:

Na het eten en drinken net wat dichterbij te hebben gezet zijn ze eraan begonnen. Beide zijn langs geweest en het was dan maar kort maar het deed me goed om te zien dat ze nu weten waar ze het kunnen vinden.

 

Bedankt allemaal, voel me een stuk beter.

IMG-20200628-WA0006.jpeg

No probleem! We helpen graag! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je je zorgen maakt of je het wel goed doet, en actief info zoekt, is voor mij al een teken dat je heel goed bezig bent! 

 

Wat betreft angst overwinnen / tot rust komen / tam maken, denk ik dat je hier misschien wel tips uit kan halen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

 

Voor nu gewoon zorgen dat ze niets te kort komen, overal makkelijk bij kunnen, zich veilig voelen en dan geduld hebben 🙂 Ga gezellig in de buurt zitten, praat tegen ze, lees een boek of speel op je telefoon of tablet een spelletje. Gewoon laten wennen aan je aanwezigheid zonder op te dringen. Als ze zich veilig en vertrouwd voelen in de nieuwe omgeving, gaan ze vanzelf op avontuur. Best kans dat ze dan zo boevig worden dat je zou willen dat ze zo braaf en rustig als nu zouden zijn 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat zou zeker toevallig zijn! Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Mijn voedstertje was de eerste twee weken erg verlegen, tot piepen aan toe. Dat werd snel minder en nu is ze niet meer verlegen, komt zelfs lekker liggen om geaaid te worden. Ik noem haar pannenkoek omdat ze haar koppie dan heerlijk op de grond legt als een pannenkoek. Haha. 

Ik kreeg trouwens een kaartje van de oude eigenaar erbij, heb je die ook gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Nou, dat zou zeker toevallig zijn! Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Mijn voedstertje was de eerste twee weken erg verlegen, tot piepen aan toe. Dat werd snel minder en nu is ze niet meer verlegen, komt zelfs lekker liggen om geaaid te worden. Ik noem haar pannenkoek omdat ze haar koppie dan heerlijk op de grond legt als een pannenkoek. Haha. 

Ik kreeg trouwens een kaartje van de oude eigenaar erbij, heb je die ook gehad?

Hee, nee die heb ik niet gekregen. Was wel leuk geweest. Hoop dat wij hier ook op dat punt komen. Gaat in hele kleine stapjes beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei LeonJolie:

Hee, nee die heb ik niet gekregen. Was wel leuk geweest. Hoop dat wij hier ook op dat punt komen. Gaat in hele kleine stapjes beter.

Ah, dat is jammer. Dat het in hele kleine stapjes beter gaat is een goed teken. Geduld is hierbij echt belangrijk, dan gaan ze zich vanzelf op hun gemakje voelen. Geef het een paar weken 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .