Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het is eigenlijk zover. Wij hebben twee konijntjes uitgekozen bij de opvang.

Roos en Simba. Vanaf volgende week komen ze bij ons wonen. Zin in!

Ik heb hier al iets eerder een profiel aangemaakt om wat vragen te stellen over de huisvesting. Super fijn om reacties te krijgen van (ervarings) deskundigen😊  

Nu we dan onze konijntjes hebben gekozen wil ik mij graag even voorstellen.

Ik ben 39 jaar (bijna 40😱) samen met mijn man en twee kinderen (8 en 4 jaar) hondje bikkel en drie zebravinken wonen wij in limburg.

Wij hebben sinds anderhalf haar een huis met 60 meter tuin.

Daar past dus wel een konijnenparadijs op😀

Eerder hebben wij konijntjes gehad binnen. Al voordat de kinderen kwamen en nu is het dus weer tijd voor een mooi koppeltje.

Vandaag gaat de opvang ze koppelen, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

Ze zou ons iets laten weten, maar ze zag had er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan.

Simba is een gecastreerde ram en Roos een voedster. Beide anderhalf jaar oud.

Wij hebben bewust gekozen voor een konijnen uit de opvang.

Er zitten zoveel lieve konijnen die een mooi huisje verdienen! ❤

Vrijdag gaan wij het hok ophalen. Echt een gelukje via marktplaats. Lekker ruim met genoeg ruimte om lekker te rennen.

Deze week maken we het "weitje" af waar ze in mogen als we thuis zijn.

We kunnen niet wachten tot alles klaar is en de konijntjes hun nieuwe huis mogen verkennen.

Voor nu wel even genoeg tekst😉

Lieve groetjes

bewerkt door Happydepeppy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het is eigenlijk zover. Wij hebben twee konijntjes uitgekozen bij de opvang.

Roos en Simba. Vanaf volgende week komen ze bij ons wonen. Zin in!

Ik heb hier al iets eerder een profiel aangemaakt om wat vragen te stellen over de huisvesting. Super fijn om reacties te krijgen van (ervarings) deskundigen😊  

Nu we dan onze konijntjes hebben gekozen wil ik mij graag even voorstellen.

Ik ben 39 jaar (bijna 40😱) samen met mijn man en twee kinderen (8 en 4 jaar) hondje bikkel en drie zebravinken wonen wij in limburg.

Wij hebben sinds anderhalf haar een huis met 60 meter tuin.

Daar past dus wel een konijnenparadijs op😀

Eerder hebben wij konijntjes gehad binnen. Al voordat de kinderen kwamen en nu is het dus weer tijd voor een mooi koppeltje.

Vandaag gaat de opvang ze koppelen, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

Ze zou ons iets laten weten, maar ze zag had er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan.

Simba is een gecastreerde ram en Roos een voedster. Beide anderhalf jaar oud.

Wij hebben bewust gekozen voor een konijnen uit de opvang.

Er zitten zoveel lieve konijnen die een mooi huisje verdienen! ❤

Vrijdag gaan wij het hok ophalen. Echt een gelukje via marktplaats. Lekker ruim met genoeg ruimte om lekker te rennen.

Deze week maken we het "weitje" af waar ze in mogen als we thuis zijn.

We kunnen niet wachten tot alles klaar is en de konijntjes hun nieuwe huis mogen verkennen.

Voor nu wel even genoeg tekst😉

Lieve groetjes

bewerkt door Happydepeppy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum! Veel leer-en leesplezier toegewenst!! Even om te zeggen, je leert hier enorm veel bij!!! Wat leuk dat ze een perfect konijnenleventje krijgen bij jullie (ga ik toch vanuit!) Ik hoop voor jullie dat de koppeling goed gaat! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2020 at 18:01 zei Happydepeppy:

Het zoekende keuteltje (whats in a name😉)in merkelbeek.

Ze heeft een kleinschalige konijnenopvang.

Ben ik niet bekend mee. Laat je weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd naar je koppeltje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Roos en Simba bleken geen match te zijn. Nu lijkt Roos haar liefde gevonden te hebben bij Jip. Ze gaan tot nu toe heel goed samen ❤

Ze hebben even gerend en gereden en zitten gezellig bij elkaar.

Jip is een grappig konijntje waarbij het lijkt of ze niet konden kiezen welke vacht het moest worden, dus dan maar alles door elkaar.😅

Hij is zwart, wit en grijs door elkaar,  één wit oor en één zwarte met een bruine neus en wat langere plukjes op zijn kop. Echt een grappigert om te zien😊

Roos is een licht bruin hangoortje. 

Ze zijn heel lief en laten zich graag aaien.

Dit weekend gaan we ze ophalen. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden bij ons☺

Even proberen of een foto lukt!

IMG-20200630-WA0005.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa het is gelukt!☺

Ze nam echt de tijd voor ons en voor het koppelen. Dat vinden we echt fijn. Ze leek alle konijnen en cavias goed te kennen. 

De dieren zaten er allemaal goed bij vond ik. De hokken waren schoon en de dieren leken er allemaal relaxed bij te zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

War een leuk stel samen.

Tip: vraag even na of en waartegen ze gevaccineerd zijn. Het verschilt nogal per opvang of ze gevaccineerd worden en of ze alle vaccinaties hebben gehad. Dan weet je meteen of je daar zelf nog werk van moet maken.

Ik ben wel benieuwd wat je voor hok hebt gevonden op marktplaats. Ik kijk zelf voor een andere ren, maar ik vind niets dat groot genoeg is naar mijn smaak. Nou heb ik 4 konijnen, dat scheelt natuurlijk ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jip is wel geënt en roos niet. Dat gaan we nog wel laten doen.

Hieronder het hok. Deze foto is van bij de verkoper thuis. Vrijdag halen we hem op. 

Hij is 3 meter lang. We kunnen er zelf in staan dus dat is ook erg fijn.

We willen er ook nog een verdiepinkje in maken en er komt nog martergaas tegenaan.

En er komt nog een ren/weitje aan vast. Die maken we zelf, want die konden we ook niet vinden naar onze zin.

Ik moet zeggen dat ik ook wel al een langere tijd aan het kijken was op marktplaats. Je moet maar net het geluk en geduld hebben om er één te vinden die groter is dan de standaard maten.

Maar dan scheelt het wel een hoop in de kosten. Deze is 2 maanden oud, maar hij wilde graag een groter hok. We hebben ook nog flink wat van de prijs af kunnen halen. 

Bij ons kwam er ook nog bij dat we in limburg wonen, dus dan moet er ook maar net een in de buurt te vinden zijn. 

Met 4 konijnen heb je ook wel echt een flinke ren nodig idd😅

Zoek je alleen een ren of ook een hok eraan vast? 

Ik zag dat ze bij Methorst wel aanbiedingen hadden voor hokken met ren. Wel zelf ophalen. 😏

Zodra alles klaar is stuur ik nog een foto

IMG-20200627-WA0008.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi! Ik zoek een ren van 3x3 of iets dat daarbij in de buurt komt. Maar hij komt voor het raam te staan, dus hij moet niet zo hoog zijn. 

Namen mogen wel hoor, en Methorst is een bekende naam. Ik ga eens kijken, maar ik denk dat de aanbiedingen nog steeds veel geld kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het is flink aan de prijs daar😏 

Misschien kun je zelf een ren maken of marktplaats in de gaten blijven houden.🕵

Bij ons zal het ook 3 bij 3 worden als het klaar is. Hebben ze lekker de ruimte.

Ben benieuwd naar hoe je ren zal worden!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites