Ga naar inhoud

Heel bang konijntje


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Sinds woensdag een konijntje erbij, gouden keuze. Nu weer een drietal wat meteen onwijs klikte. Iedere dag praat ik heel zachtjes met haar. Ik blijf op een afstandje en de vooruitgang tot nu toe is dat ze naar me durft te kijken en heel soms komt ze een stukje naar me toe om te ruiken. Ze hebben een kartonnen doos in het nachtverblijf zodat ze extra beschut zitten o.a. Net heb ik het binnenverblijf dichtgezet en de doos weg dat ik toch even contact met haar kon maken. Mijn rammetje zat nog binnen en die vind alles prima. Haar laten zien dat ik echt niet eng ben. Ze keek me met grote oogjes vanuit haar hoekje aan. Ik zou denken dat ze nooit goed aan mensen gewend is. De vorige eigenaar kon haar wel zo pakken en daar leek ze wel zekerder. Ze heeft een halfjaar met een andere voedster gezeten, tot zij ziek werd afgelopen herfst/winter en is daarna nooit meer teruggekoppeld. De kinderen, het werk, een caravan, vanwege dat laatste moesten de konijntjes maar weg. En nu heb ik er een heel lief maar heel bang konijntje bij. Hier mensen nog meer tips? Ik kan enkel geduld en tijd bedenken. Zelfs wat lekkers uit mijn hand aannemen is eng. Voermoment, ook eng. De andere twee komen keurig eten, zij gaat snel haar doos in. Zolang ik op een paar meter blijf dan durft ze ook naast de doos te zitten en naar me te kijken.

Het natuurlijke gedrag is vluchten, en dat snap ik. Maar moet ik een keer per dag haar toch even afzonderen zodat ik van een afstandje contact kan blijven maken of dat beter niet doen? Maar dan blijft ze wel voor me wegrennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet forceren. Het ene konijn is nou eenmaal dapperder en meer mens-gericht dan het andere konijn.  Juist het veilige gevoel helpt bij het opbouwen van een goede band met de konijnen. Blijven proberen. Het ene konijn komt de 2e dag naar je toe, het andere konijn pas na 2 maanden. Geduld is echt het toverwoord bij het tam maken van konijnen 🙂 En volhouden natuurlijk. 

 

Ik denk dat je het al wel gevonden had, maar hier staan tips over tam maken: https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .