Spring naar bijdragen
Marjoleink

Ervaringen met mobiele airco

Recommended Posts

Ik denk er al jaren over om een mobiele airco te kopen voor mijn slaapkamer. Na deze week ben ik alweer helemaal klaar met de warmte in huis en moet dat ding er gewoon komen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Willen jullie je ervaringen met mij delen? Zowel positief als negatief?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor!

Wij hadden er een maand geleden eentje aangeschaft, omdat ons huis in de winter altijd veel te koud is en in de zomer veel te warm (afgelopen jaar met 43 graden buiten, was het binnen 38!!).

Ik moet zeggen dat ik de buis erg onhandig vind waar de warme lucht uit komt.

Verder houdt hij het wel redelijk koel, gister voor we hem aanzette was het 30 graden binnen.. en na 2 uurtjes zat hij op 25 en daar bleef hij ook op hangen.

Je moet wel goed kijken dat je de goede mobiele airco koopt voor het oppervlak wat je hebt.

Je kunt er beter eentje koper die meer aan oppervlak kan verkoelen dan dat het gelijk staat of minder is dan het oppervlak wat je hebt.

Over het algemeen zijn wij wel tevreden trouwens hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben twee weken geleden ook een mobiele airco voor op de slaapkamer gekocht. Ons huis staat de hele dag volop in de zon ('s ochtends voor, 's middags achter) en met de warmte van afgelopen dagen is het binnen echt niet te harden (we hebben ook een plat dak.. yay.) 

Maar goed, ik ben op zich wel redelijk tevreden over de airco. Hij koelt snel af, maar blijft met deze warmte wel steken op ongeveer 23 graden. Daarnaast ben ik een lichte slaper (van bijna elk lichtje of geluidje wordt ik wakker), dus als ik ga slapen moet de airco uit en dan is het toch best wel snel weer warm. 

Op onze airco kun je een timer instellen, bijvoorbeeld dat hij na een uur draaien uit gaat, maar helaas kun je niet instellen dat hij na zoveel uur of bij een bepaalde temperatuur uit zichzelf aan gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei IreneM:

@Pablo&Lola kan je de airco niet op een tijdschakelaar zetten zodat die op een bepaalde tijd weer aan gaat?

Volgens mij kan je alleen instellen hoelang hij aanstaat en wanneer hij dus uit gaat. Maar ik zal de gebruiksaanwijzing nog eens raadplegen. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er ook naar aan het kijken, want met alleen de ramen openzetten komen we niet zo ver als het 's nachts bijna niet afkoelt. 

Mijn ouders hebben een mobiele airco zonder slang naar buiten, wat wel ideaal is met een kat in huis. En die kan ook verwarmen, dus die zouden we in de winter ook op de zolderkamer gebruiken waar geen verwarming is. Maar ja, die is al meer dan 20 jaar oud en het merk bestaat niet meer. Nu kan ik eigenlijk alleen mobiele airco vinden met slang naar buiten. Hebben jullie hier nog tips over?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Volgens mij kan je alleen instellen hoelang hij aanstaat en wanneer hij dus uit gaat. Maar ik zal de gebruiksaanwijzing nog eens raadplegen. 😜

Ik bedoel dat je een tijdschakelaar in het stopcontact doet en de airco dan weer in de tijdschakelaar. Dan hoef je niks in te stellen in de airco.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nadeel van een mobile airco met slang vind ik altijd dat je hem naar buiten moet doen door een open raam of deur. Deze blijft dus open staan waardoor je en weet warme lucht binnen krijgt waarbij dat ding dus voor een groot deel dubbel werk aan t doen is en je insecten als muggen binnen krijgt. Ligt je niet wakker van de warmte.. dan wel van een mug🦟

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei IreneM:

Ik bedoel dat je een tijdschakelaar in het stopcontact doet en de airco dan weer in de tijdschakelaar. Dan hoef je niks in te stellen in de airco.

Oh, goede tip! Maar volgens mijn vriend werkt dat helaas niet, omdat je op een knop moet drukken om de airco aan te zetten (hij gaat niet aan als ie enkel op het stroom is aangesloten). Een tijdschakelaar kan 'm dus niet aanzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Nadeel van een mobile airco met slang vind ik altijd dat je hem naar buiten moet doen door een open raam of deur. Deze blijft dus open staan waardoor je en weet warme lucht binnen krijgt waarbij dat ding dus voor een groot deel dubbel werk aan t doen is en je insecten als muggen binnen krijgt. Ligt je niet wakker van de warmte.. dan wel van een mug🦟

Daar heb je wel hoezen/platen voor dus dat moet over het algemeen niet zo'n probleem zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar hebben ze tegenwoordig hele mooie systemen voor. Zoek maar eens op airlock.

Er zijn volgens mij wel airco's met een opvangbak voor het vocht, maar dan moet je die wel steeds legen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik heb er een gekocht hoor. De hele dag reviews zitten lezen en toen maar de knoop doorgehakt.

De raamafdichtingsset die erbij zat werkt niet voor mijn raam, dus ik heb een andere besteld. Voor nu houdt een stapel boeken het raam op zijn plaats. 

Het is al een stuk afgekoeld in mijn slaapkamer. Enige nadeel is dat ik niet naar bed kan, want daar ligt de puber nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei BunnieHop:

Ff mamma's plek snel ingepikt of onder het motto: 'Ik moet het even testen voor je.' ?

" het is zo warm in mijn kamer"

Is ook wel zo, want zijn jaloezieën kunnen niet meer omhoog waardoor het raam niet meer helemaal open kan. Ik dacht die van mij in zijn kamer te plaatsen, maar die zijn dus korter. Dus dat wordt het volgende project in de strijd tegen de warmte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, dat is wel vervelend ja!

Wij kunnen bij onze zoon het raam niet open zetten.

Wij vertrouwen hem niet en zijn bang dat hij dan het raam uit kukelt (zo slim is hij wel)...

Zijn kamer is iedere keer ook echt overdreven warm en dat merken we ook aan hem, want hij besluit dan de hele nacht te gaan spelen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Is een ventilator dan misschien een optie? Is minder duur dan een tweede airco. 😜

We hebben er drie. Het wordt hier in de zomer namelijk 30 graden binnen. 

11 minuten geleden zei BunnieHop:

Ah, dat is wel vervelend ja!

Wij kunnen bij onze zoon het raam niet open zetten.

Wij vertrouwen hem niet en zijn bang dat hij dan het raam uit kukelt (zo slim is hij wel)...

Zijn kamer is iedere keer ook echt overdreven warm en dat merken we ook aan hem, want hij besluit dan de hele nacht te gaan spelen..

Kun je geen beveiliging aanbrengen op zijn raam? Ik had bij Jasper toen hij klein was een ketting gemonteerd van het kozijn naar het raam, zodat het maar een stukje open kon. Dat was vroeger namelijk ook zo'n ontdekkingsreiziger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar zal ik ff in moeten gaan duiken of dat haalbaar is.

Mijn vader heeft heel het huis van de binnenkant gesloopt (eigenlijk mijn man en ik, maarja..) en toen gierig goedkoop gerenoveerd (wij mochten alles plaatsen/verven en anders kwam er wel een gratis mannetje het monteren).

De vloer boven loopt zo scheef dat wij er net niet zeeziek van worden, dus of ik het aandurf om een ketting aan het raam te monteren is maar net de vraag, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ouders hadden eerst ook een mobile airco. Dat beviel ze niet omdat de slang idd door het raam naar buiten moest en er nog veel warmte weer binnenkwam. Een ingebouwde airco is duur maar het is echt ideaal. Zeker omdat ik op een bovenverdieping woon en het echt superheet word in de zomertijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites