Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Een van mijn vroegere konijnen beet altijd de bandjes van mijn teenslippers door, die was daar echt fel op! (dat was Binky). Daar kon je dus beter met blote voeten de ren in gaan dan op je slippers haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag met Knoetje naar de DA geweest.

Hij is helemaal gezond, voelde goed aan.

Alleen castreren durven ze nog niet aan, want de balletjes waren nog niet echt ingedaald.

Dus dat is ff afwachten 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zou hij nou rond de 14/15 weken moeten zitten, als ik me niet vergis.

Ik had eigenlijk al wel verwacht dat alles netjes ingedaald zou zijn dat hij geholpen zou kunnen worden.

T is ook maar sneu dat hij al die tijd moet wachten tot een leuk vriendinnetje zo 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig, je zal daar maar zitten wachten op balletjes die never nooit gaan indalen, mocht het toch een meisje zijn. Het was maar een geintje, hoor, ik dacht niet echt dat je je zou hebben vergist daarin. 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met onze Knoet gaat het goed 😊

Maandag staat de afspraak om te kijken of z'n balletjes zijn ingedaald. Als dat zo is mag hij die dag nog onder het mes.

En dan is het nog eventjes wachten voordat hij op date mag.

Maar in de tussentijd trekt hij mijn veters van m'n schoenen los als ik buiten kom, waarschijnlijk zodat ik langer buiten sta 🤔😅 

En als er ook maar iemand buiten komt op sokken of blote voeten, dan moet daar in gegraven worden... Auwie auw 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt uiteindelijk echt wel mee hoe groot hij is geworden hoor 😅 zo groot als een schoen van maat 38 🤣

Maandag wordt hij gewogen en ik schat hem zelf rond de 2 kg of ietsjes meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb knoet vandaag terug gekregen van de DA. Ze hebben hem daar 2 nachtjes gehouden omdat de castratie niet helemaal vlekkeloos was verlopen.

Maar nu heeft er zich iets anders voorgedaan.

Mijn nichtje had 2 konijnen en de oudste daarvan is gister overleden (respectievelijke leeftijd van 11 jaar). Zij stuurde me een appje of ik eventueel wil kijken of haar gesteriliseerde voedster matcht met Knoet. 

Knoet is nu ergens tussen de 4/5 maanden en haar voedster is 5. 

Mocht het een match zijn, weet ik dat hij daar in zeer goede handen is en ik kan hem ook altijd opzoeken. Maar is het wel verstandig met dat leeftijdsverschil ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gijs kwam hier met 6 maandjes en Betsy was bijna 8. Is prima gegaan, op wat irritatie in de puberteit van Gijs na. Ik heb toen gezorgd voor een extra schuilhuisje zodat ze elkaar iets beter konden ontlopen. Nog steeds is hij drukker dan zij, maar dat is geen probleem. Soms doet ze lekker met hem mee en andere keren laat ze hem zijn ding doen. Het is een heel lief koppel. Ik zou me dus zeker niet door de leeftijd laten weerhouden!

Wil je zelf geen konijnen meer? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, het is niet dat ik hem zelf niet meer wil hoor. 

Maar mijn nichtje heeft er meer baat bij 🙂

die is zo'n beetje 24/7 met haar konijnen bezig. Ze is hulpbehoevend en dit werkt erg goed voor haar als afleiding van haar handicap.

Vandaar dat ik er wel voor open sta om Knoetje naar haar toe te doen, mocht het echt een match zijn uiteraard!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het gewoon proberen. Wel in je achterhoofd houden dat er een kans is dat de vorming van het karakter roet in het eten kan gooien en dat de puberteit vervelend is. Maar dat heb je sowieso met konijntjes in de leeftijd van knoetje. 

Hier was wel wat gedoe, Gijs viel Betsy echt lastig. Over haar heen springen, rondjes om haar heen rennen, brommen, zoemen en proberen te rijden. Ik heb zelfs even getwijfeld of hij wel gecastreerd was 😅. Bets werd er flink snibbig van. Ze viel naar hem uit en had plekjes waar Gijs niet mocht komen als hij zo deed, maar ze beet nooit door, hij was daar gelukkig van onder de indruk en ging de confrontatie niet verder aan. Ze lagen ook nog heel veel samen en speelden veel, Betsy gedroeg zich als een jong konijntje door hem. Toen Gijs bijna 1 was stopte hij met etteren en gaat het super! 

bewerkt door Eefje
Typfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Ik zou het gewoon proberen. Wel in je achterhoofd houden dat er een kans is dat de vorming van het karakter roet in het eten kan gooien en dat de puberteit vervelend is. Maar dat heb je sowieso met konijntjes in de leeftijd van knoetje. 

Hier was wel wat gedoe, Gijs viel Betsy echt lastig. Over haar heen springen, rondjes om haar heen rennen, brommen, zoemen en proberen te rijden. Ik heb zelfs even getwijfeld of hij wel gecastreerd was 😅. Bets werd er flink snibbig van. Ze viel naar hem uit en had plekjes waar Gijs niet mocht komen als hij zo deed, maar ze beet nooit door, hij was daar gelukkig van onder de indruk en ging de confrontatie niet verder aan. Ze lagen ook nog heel veel samen en speelden veel, Betsy gedroeg zich als een jong konijntje door hem. Toen Gijs bijna 1 was stopte hij met etteren en gaat het super! 

Daar houden we inderdaad ook wel rekening mee. Haar voedster is zelf redelijk rustig en ook lekker tam. Dus ze dacht dat dat mogelijk wel goed zou zijn voor Knoetje.

Maar de toekomst zal het uit moeten wijzen hoe het gaat. 

Dank je voor de feedback trouwens! 😊👍

@IreneM, castreren zelf was goed gegaan, maar er bleek al snel toch een ontsteking te zijn ontstaan. Dus vandaar dat ze hem wat langer daar hebben gehouden om het in de gaten te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De voedster van mijn nichtje is blij, Knoetje is blij, mijn nichtje is blij dus ik ben ook blij.

Die twee zijn blijkbaar een goede match! 🙂

(Mijn nichtje wil geen foto's op internet hebben, dus daar luister ik ook braaf naar).

Ze kroelen heel veel saampjes, haar voedster is meer tot leven gekomen en Knoet ziet er super gelukkig uit!

En uiteraard mag ik Knoetje zo vaak bekijken als ik maar wil, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei BunnieHop:

De voedster van mijn nichtje is blij, Knoetje is blij, mijn nichtje is blij dus ik ben ook blij.

Die twee zijn blijkbaar een goede match! 🙂

(Mijn nichtje wil geen foto's op internet hebben, dus daar luister ik ook braaf naar).

Ze kroelen heel veel saampjes, haar voedster is meer tot leven gekomen en Knoet ziet er super gelukkig uit!

En uiteraard mag ik Knoetje zo vaak bekijken als ik maar wil, haha.

Wat fijn! Misschien voor jou wel even slikken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites