Ga naar inhoud

Boomblaadjes


Floppyears

Aanbevolen berichten

Voor mijn huis staat een boom met hele kleine blaadjes. Als de bomen plattegrond klopt is het een pseudoacacia maar dat weet ik niet zeker. Nu waaien er blaadjes door het raam naar binnen en gisteren kon ik net voorkomen dat Jazz er een pakte. Die blaadjes zijn echt heel klein, dus ze passen makkelijk tussen de spijlen van de ren. Zijn boomblaadjes gevaarlijk als hij er toch een keer eentje te pakken krijgt? De ramen dichthouden vind ik geen goed idee, want dan wordt het hier snel benauwd. Maar ik kan wel kijken voor een hor ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acacia is wel giftig voor konijnen. Maar gezien de naam vermoed ik dat deze boom dan net niet tot die familie behoort? Ik kan het van deze specifieke soort niet direct vinden. Ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Het zal met een enkel blaadje wel meevallen verwacht ik, maar eten ze er echt grote hoeveelheden van of eten ze er lange tijd van, dan kan het vaak wel kwaad.  

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @Evee Gelukkig waaien er niet veel blaadjes binnen. Tegen de tijd dat de herfst begint heb ik de ramen aan de voorkant meestal dicht. Maar ik ga wel kijken voor een hor, want ik wil niet dat ze ziek worden. https://www.bomenbieb.nl/boomsoort/valse-acacia-robinia-pseudoacacia/ Dit is de pseudoacacia, maar ik weet niet zeker of dat hem ook is. De blaadjes lijken er wel heel erg op en die gescheurde boombast komt ook overeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .