Ga naar inhoud

Konijn slaapt op klaarlichte dag!?


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik zie net dat bolletje aan het slapen is.. Hij ligt heerlijk in een kleine graafbak, maar ik heb nog nooit zoiets gezien! Ik denk dat het niet heel erg is, maar weet het niet zeker, ik zie nu dat hij weer lekker aan 't eten is, maar net lag hij nog 10 min ofzo. Hier een beschrijving: hij lag even als een soort rolletje moeilijk uit te leggen, echt mijn zijn ogen als spleetjes, denk wel dat het slapen was, aangezien ik even zijn naam riep, en hij niet reageerde. 

 

Bedankt alle sis welkom😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn  schermerdieren. Ze zijn vooral in de vroege ochtend en in de avond actief. Midden in de nacht rusten ze, en midden op de dag rusten ze. Overdag slapen is dus heel normaal voor konijnen. Zeker als het warm weer is. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Evee:

Konijnen zijn  schermerdieren. Ze zijn vooral in de vroege ochtend en in de avond actief. Midden in de nacht rusten ze, en midden op de dag rusten ze. Overdag slapen is dus heel normaal voor konijnen. Zeker als het warm weer is. 

Klopt, weet ik 🤗 maar het was juist de tijd, waarin ze normaal altijd hun dolle uurtje hebben, zo werkt dat bij onze konijnen😂 ze zijn soms wel 2 uur buiten aan het spoken😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden ze om een uurtje of 6 's middags meestal pas actief, zeker in de zomer als het zo warm is. En in de ochtend is het ook een dolle boel, als de temperatuur nog wat lager is.

 

Voor de rest van de dag is het languit lekker zitten of liggen suffen op een schaduwplekje. Ze wisselen als de zon draait gedurende de dag wel een aantal keer van plekje, soms knabbelen ze dan wat hooi tussendoor, drinken ze wat, en zoeken ze dan het ideale plekje voor dat moment van de dag. Heerlijk om ze zo bezig te zien 🙂

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .