Ga naar inhoud

Konijnen keutel en heel klein, de andere juist groot?!


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, 

Ik heb een vraag, die me al een paar weken dwarszit, telkens, als ik in hun hok kijk, zie ik 2 verschillende keutels! Ik denk heb het vermoeden dus, dat de kleinste kleine keutels legt en de grootste dus grote keutels... Is dit heel erg, of is dit normaal aangezien het bij het formaat past? De grote eet dus ook veel meer biks dan de kleine.. 

 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Marjoleink:

Lijkt me normaal.

Groot konijn, grote darmen, grote keutels. Klein konijn, kleine darmen, kleine keutels.

Het is geen verschil kwa soort, ze komen uit hetzelfde nest, maar het ene konijn eet slomer als de andere. Bedankt voor je antwoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei happy211:

Wat ze eten heeft er ook nog mee te maken. Mijn ram eet bijvoorbeeld geen groente, en krijgt daardoor ook iets minder vocht binnen dan mijn voedster. Zijn keutels zijn ook kleiner, steviger en donkerder. 

Dat zou best eens kunnen, mijn voedster eet ook meer als ik ze groente geef, mijn ram, lustte ook geen komkommer kwam ik achter😅 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, kleine konijnen leggen kleinere keutels dan grote konijnen 😄 

 

Eten heeft er ook wel mee te maken, zo zijn de keutels van goed hooi etende konijnen een stuk groter dan van konijnen die geen / weinig hooi eten.

 

15 uur geleden zei happy211:

Wat ze eten heeft er ook nog mee te maken. Mijn ram eet bijvoorbeeld geen groente, en krijgt daardoor ook iets minder vocht binnen dan mijn voedster. Zijn keutels zijn ook kleiner, steviger en donkerder. 

 

Eten ze veel groenvoer, zijn de keutels donkerder van kleur, dan wanneer ze echt droge producten zoals hooi eten. Dus niet andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .