Ga naar inhoud

'Blauw' oog


Pablo&Lola

Aanbevolen berichten

Uit mijn hand gaat nog steeds het best, haha. 

 

Vandaag heeft ze weer aardig wat gegeten: 1,5 zakje Trovet Recovery, wat brokken, drie bladeren witlof, wortelloof, peterselie, selderij, koriander en dille. Straks nog wat biks en groenvoer proberen en vannacht ga ik er denk ik ook nog een keer uit om wat te geven. 

aangepast door Pablo&Lola
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem overgezet op de dual care brokken, eigenlijk toen hij weer wat meer opknapte (na de eerste maand) kwam hij pas weer goed aan. Ik heb hem er na ook best nog een tijdje die brokken bijgevoerd (toen kreeg hij half normale brok / half dual care, ik denk voor een maand of 5-6). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, @Evee. Dat zou ik kunnen proberen, ALS ze weer gaat eten, want op dit moment is het drama.. Ze neemt niks meer aan, heeft (buik)pijn en enorm veel stress. Vannacht en vanmorgen vroeg heeft ze nog wat gegeten, maar nu wil ze niks. Ze ligt ongemakkelijk en zit te knarsetanden. De medicatie toedienen is nu echt een nachtmerrie, maar het zit er wel in. Ik hoop dat de pijnstiller zo aanslaat. Ik mag nu ook cisaral toedienen, maar pffff, ik weet het ff niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Bedankt voor de tip, @Evee. Dat zou ik kunnen proberen, ALS ze weer gaat eten, want op dit moment is het drama.. Ze neemt niks meer aan, heeft (buik)pijn en enorm veel stress. Vannacht en vanmorgen vroeg heeft ze nog wat gegeten, maar nu wil ze niks. Ze ligt ongemakkelijk en zit te knarsetanden. De medicatie toedienen is nu echt een nachtmerrie, maar het zit er wel in. Ik hoop dat de pijnstiller zo aanslaat. Ik mag nu ook cisaral toedienen, maar pffff, ik weet het ff niet meer. 

 

Hè wat vervelend @Pablo&Lola! Medicatie toedienen mbv je trucje (papje maken) werkt inmiddels dus ook niet meer begrijp ik... Lastig hoor. En vooral heel naar om te zien dat ze pijn heeft. Moet je nog met haar naar de dierenarts of is het nu vooral veel medicatie toedienen de komende tijd? Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Hè wat vervelend @Pablo&Lola! Medicatie toedienen mbv je trucje (papje maken) werkt inmiddels dus ook niet meer begrijp ik... Lastig hoor. En vooral heel naar om te zien dat ze pijn heeft. Moet je nog met haar naar de dierenarts of is het nu vooral veel medicatie toedienen de komende tijd? Veel sterkte!

 

Het is echt vreselijk, vooral om haar zo te zien. Heb de dierenarts gebeld, maar los van het toedienen van medicatie en dwangvoer kunnen we geloof ik niet veel doen. Ik hoop echt dat ze in de loop van de dag een beetje opknapt. Het leek juist redelijk goed te gaan, haar hoofd leek zelfs rechter te staan en ze at best goed. Maar nu dus niet meer. 😥

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie steun! ❤️

 

Lola is inmiddels echt een hoopje ellende. Haar hoofd staat nu scheef naar de andere kant (?). Ze wil niks, ligt niet lekker, dus ik ben de wanhoop nabij. 😪 Ik wil eigenlijk niet met haar in deze conditie naar de dierenarts en zou ook niet weten wat die nog zou kunnen doen. We geven haar medicatie, dwangvoer en ons laatste beetje hoop. 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nee, wat ontzettend verdrietig 😔.Het kan met ups en downs gaan dus ik duim echt voor jullie dat Lola deze slag gaat redden. Ik weet nog dat je schreef dat haar levensverwachting misschien 2 jaar is, maar dat mag ze gewoon niet waar gaan maken  💪. Niet op deze manier! ❤️

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch met spoed naar de dierenarts geweest, want ik vertrouwde het voor geen meter. Het leek echt alsof ze buikpijn had en ik durfde bijna niet meer te dwangvoeren, omdat ik bang was dat ze misschien een verstopping zou hebben en ik het alleen maar erger zou maken. Ze heeft gelukkig geen verstopping, is wel wat gassig en ze hebben haar voor de zekerheid opgenomen. Maar even afwachten hoe ze het daar doet dus..

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik ben toch met spoed naar de dierenarts geweest, want ik vertrouwde het voor geen meter. Het leek echt alsof ze buikpijn had en ik durfde bijna niet meer te dwangvoeren, omdat ik bang was dat ze misschien een verstopping zou hebben en ik het alleen maar erger zou maken. Ze heeft gelukkig geen verstopping, is wel wat gassig en ze hebben haar voor de zekerheid opgenomen. Maar even afwachten hoe ze het daar doet dus..

 

Ah nee! Ze is in goede handen daar, maar toch... Niet fijn dit. Sterkte!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net even bij haar langs geweest bij de dierenarts, maar ik kon wel janken. Ze zag er zo zielig uit. Ze reageerde wel op ons en we hebben haar zelf daar even haar dwangvoeding en medicatie gegeven, haha. 

 

Maar we voelden ook een enorme (vocht?)bult onder haar kin. De dierenarts zou er zo naar even naar gaan kijken, maar ik zie het steeds somberder in. Arme, arme snuit. 😪

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer met een update: Er zijn foto's gemaakt van Lola's borstholte en schedel. Er zijn geen afwijkingen gevonden in de longen en het hart. Ook haar gebit en kaken zijn in orde. De bult onder haar kin lijkt op oedeem, maar het is niet duidelijk waar dat door veroorzaakt wordt en hoe het zich gaat ontwikkelen. Op basis van de foto's zou ze een beginnende middenoorontsteking kunnen hebben, maar helemaal zeker is dat niet (hier krijgt ze overigens al medicatie voor). 

 

Lola heeft nog steeds koorts en eet nog niet zelfstandig. Ze keutelt wel en ook haar hoofd staat weer iets rechter. Ze heeft verder wel wat gas, maar niet abnormaal veel. Ik mag haar dus weer ophalen en gewoon doorgaan met de medicatie en dwangvoer thuis of haar nog een paar dagen bij de dierenarts laten. Wat zouden jullie doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee naar huis nemen. Ik denk dat een verblijf bij de dierenarts veel stressvoller is en dat er meer kans is dat de klachten erger worden. In sommige gevallen kan het niet anders, maar als de arts zegt dat ze mee naar huis kan zou ik dat doen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar ook mee naar huis nemen. Thuis heb je er vaak ook meer tijd en aandacht voor en in zo'n stressvolle omgeving als de dierenarts kunnen ze ook zieker worden is mijn ervaring. Als het niet per se nodig is zou ik haar dus zeker thuis houden. Temperatuur in de gaten houden kan je thuis ook en thuis kan je ook meer dingen aanbieden die ze lekker vinden.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .