Ga naar inhoud

Ram blijft proberen te rijden


Studentmetkonijn

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Vorige week dinsdag heb ik een nieuw vriendinnetje voor mijn ram opgehaald. Hij probeert alleen constant haar te bestijgen. Hij is bijna zes weken geleden gecastreerd.

Ik heb al eerder een konijn geadopteerd voor hem, en daarmee deed hij hetzelfde. Het vorige konijntje moest ik helaas terug brengen omdat ze agressief en territoriaal werd. Ik ben bang dat dit meisje zich onveilig gaat voelen. Ze is al een beetje minder sociaal.

Moet ik mijn ram corrigeren? Of hoort dit bij koppelen en moet ik het laten gaan?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit gedrag ook met de opvang besproken toen je ging kijken voor wen nieuw vriendinnetje? 

Rijden hoort inderdaad bij een koppeling, en sommige koppels hebben langer nodig voor de rangorde bepaald is. Maar als je het idee hebt dat jouw ram problematisch gedrag vertoont, dan kan dat de kans op een goede koppeling in de weg zitten als het voor te veel stress bij (een van de of beide) konijnen gaat geven. Dan zou ik het ook even met de opvang bespreken. Maar na een week nog rijden lijkt me geen reden om je zorgen te maken (tenzij het zo frequent is dat ze geen rust meer hebben of door de stress minder gaan eten bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Renske34:

Hoe gaat het koppelen verder en hoe gaat het met de voedster? Eet en drink ze wel en kan ze voldoende rusten tussendoor? 

Verder gaat het prima! Hij likt haar, ze eten netjes uit dezelfde bak, ze dutten zelf tegen elkaar aan! Ze zijn nooit buiten elkaars gezichtsveld, het is super schattig 🙂 volgens mij wordt het ook echt minder. Het blijft alleen wel s nachts en s ochtends gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .