Spring naar bijdragen
Aline De Bruyn

Bijt een ex ram babies dood

Recommended Posts

Men man en vrouw zaten een tijdje bij elkaar we hadden geen idee dat de ene een man was. Nu heeft het vrouwtje natuurlijk een nest gekregen. Papa was al weken op voorhand apart gezet vanaf wat we wisten dat het een man was en direct laten castreren. Nu vraag ik me af of het een goed idee is om papa terug bij de kleintjes te zetten? De kleintjes worden 3,5 Weken als papa erbij zou komen. Ze kunnen elkaar wel zien en ruiken vanop een afstandje en dan doet hij niets verkeerd. Maar zou ik papa bij het gezin terug bijzetten of nog een paar weekjes wachten? Ik merk wel aan men gecastreerde ram zijn gedrag dat hij steeds depressiever wordt hij is niet levendig en wil niet zoveel eten, hij is ook heel erg aanhankelijk geworden aan mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het voor de veiligheid van de kleintjes niet doen.

Ik heb eenzelfde situatie gehad, en ik heb er toen voor gekozen om zijn ren tegen de hare aan te zetten. Dat is geen gebruikelijke methode, maar hij leefde helemaal op. De ram en de voedster gingen ook echt tegen elkaar aan liggen, met gaas ertussen natuurlijk. Hij hapte en gromde wel naar het jonkie (er was er maar een levensvatbaar), maar hij kon haar geen kwaad doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik zou het voor de veiligheid van de kleintjes niet doen.

Ik heb eenzelfde situatie gehad, en ik heb er toen voor gekozen om zijn ren tegen de hare aan te zetten. Dat is geen gebruikelijke methode, maar hij leefde helemaal op. De ram en de voedster gingen ook echt tegen elkaar aan liggen, met gaas ertussen natuurlijk. Hij hapte en gromde wel naar het jonkie (er was er maar een levensvatbaar), maar hij kon haar geen kwaad doen.

Heb hem na 2,5 weken ook naast de ren gezet van men vrouw. Hij lekt de kleintjes en zen vrouwtje door de tralies heen. Maar nog steeds wil hij niet de oude worden. Hij stopt zichzelf altijd weg, hij wil weinig eten, vroeger vond hij het super leuk om met zijn lievelingsballetje te spelen maar die negeert hij nu. Super aanhankelijk nog steeds naar mij toe en blijft mij dan ook aanstaren als ik weg ga. Steekt zijn neus ook steeds door de tralies om maar iets aanraking te hebben van zen vrouwtje. Wel super schattig dat hij zoveel om men vrouwtje geeft 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .