Ga naar inhoud

Help!! Bult op de buik!


rosaliedv

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Eefje:

Ik vind het heel bijzonder dat een dierenarts op basis van een foto zulke uitspraken doet zonder het dier gezien te hebben. Je gaat toch niet over inslapen praten zonder een dier zelfs maar gezien te hebben? Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.

 

8 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Ik denk dat ik een andere dierenarts zou zoeken. Een dierenarts die je op basis van zo'n foto niet langs laat komen lijkt me absoluut niet geschikt en al helemaal niet konijnkundig.

Wij hebben zelf gekozen dat als het niet verbeterd we haar in laten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Eefje:

Maar je weet nieteens wat er aan de hand is? Dat lijkt me stap 1. Blijkt dat het niet goed behandeld kan worden, dan ga je toch pas over inslapen nadenken. Heel bijzonder dit.

 

5 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Maar dan moet je toch eerst weten wat er aan de hand is? Misschien is het wel goed te behandelen. 

Nee dat klopt maar we gaan haar bijvoorbeeld niet laten opereren of bijvoorbeeld een Chemo kuur gaan we dan ook niet doen.

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar na laten kijken door een konijnkundige dierenarts is het minste wat je kunt doen. Als je niet met haar naar de dierenarts wilt of kunt kun je haar beter naar een konijnenopvang brengen. 

Een operatie voor een konijn dat weer op kan knappen na een zwaar en moeilijk leven lijkt me niet eens iets om over na te denken, dat zou ik meteen doen. Waarom niet? Ze verdiend de best mogelijke zorg en ik ben het helemaal eens met @Marjoleink.  

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eefje:

Ik vind het heel bijzonder dat een dierenarts op basis van een foto zulke uitspraken doet zonder het dier gezien te hebben. Je gaat toch niet over inslapen praten zonder een dier zelfs maar gezien te hebben? Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.

Precies dit dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chemo snap ik dat je er niet voor kiest, dat zullen weinig mensen kiezen voor een dier. Je kan een dier alle ellende niet uitleggen. Maar als deze bult een tumor is, vrees ik dat je het punt dat je die optie zou hebben ook al voorbij bent. 

 

Maar je weet op dit punt niet wat het is. Er is geen onderzoek gedaan, geen foto gemaakt niets. Ik snap het verloop van dit verhaal ook totaal niet. Lijkt mij dat je morgenochtend direct naar een goede konijnkundige dierenarts belt en er op staat dat je direct die dag nog langs mag komen voor onderzoek, in ieder geval duidelijkheid krijgen wat het is, wat je opties zijn, wat de bijbehorende risico's en kosten zijn, voor je het diertje ter dood veroordeeld.

Anders snap ik niet waarom je een konijn gaat halen, als je geen verantwoordelijkheid en kosten wil of kan dragen op het moment dat het diertje iets mankeert. Dan help je hem toch van de regen in de drup?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Evee:

Chemo snap ik dat je er niet voor kiest, dat zullen weinig mensen kiezen voor een dier. Je kan een dier alle ellende niet uitleggen. Maar als deze bult een tumor is, vrees ik dat je het punt dat je die optie zou hebben ook al voorbij bent. 

 

Maar je weet op dit punt niet wat het is. Er is geen onderzoek gedaan, geen foto gemaakt niets. Ik snap het verloop van dit verhaal ook totaal niet. Lijkt mij dat je morgenochtend direct naar een goede konijnkundige dierenarts belt en er op staat dat je direct die dag nog langs mag komen voor onderzoek, in ieder geval duidelijkheid krijgen wat het is, wat je opties zijn, wat de bijbehorende risico's en kosten zijn, voor je het diertje ter dood veroordeeld.

Anders snap ik niet waarom je een konijn gaat halen, als je geen verantwoordelijkheid en kosten wil of kan dragen op het moment dat het diertje iets mankeert. Dan help je hem toch van de regen in de drup?

Mijn oom is dierenarts en is vandaag wezen kijken. Hij heeft de bult onderzocht en zei dat het een abces is. Hij heeft 3 sneetjes gemaakt maar de pus is te hard en klonterig geworden.. We gaan morgen naar onze eigen dierenarts kijken wat die er van zegt. We hopen dat het goed nieuws is maar ze heeft er veel last van aangezien ze het zelf ookal een paar keer open gemaakt heeft. Ik berijd me er lichtelijk op voor dat morgen haar laatste dag is. Ze komt van een kinderboerderij.. Ze zeggen daar dat konijnen dood gaan als ze ook maar 1 druppel water voelen.. ( ja die zorgt dus voor de konijnen en cavia’s ) Ze vinden het zonde om een dierenarts te bellen want ja het is maar een konijn. Dus wachten ze net zolang tot het beestje dood ligt in het hok om op de mest bult te gooien. Ik heb ze nu al 56789123 keer vervloekt in mijn hoofd...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei rosaliedv:

Mijn oom is dierenarts en is vandaag wezen kijken. Hij heeft de bult onderzocht en zei dat het een abces is. Hij heeft 3 sneetjes gemaakt maar de pus is te hard en klonterig geworden.. We gaan morgen naar onze eigen dierenarts kijken wat die er van zegt. We hopen dat het goed nieuws is maar ze heeft er veel last van aangezien ze het zelf ookal een paar keer open gemaakt heeft. Ik berijd me er lichtelijk op voor dat morgen haar laatste dag is. Ze komt van een kinderboerderij.. Ze zeggen daar dat konijnen dood gaan als ze ook maar 1 druppel water voelen.. ( ja die zorgt dus voor de konijnen en cavia’s ) Ze vinden het zonde om een dierenarts te bellen want ja het is maar een konijn. Dus wachten ze net zolang tot het beestje dood ligt in het hok om op de mest bult te gooien. Ik heb ze nu al 56789123 keer vervloekt in mijn hoofd...

 

Mijn oom zei ook dat er een kans bestaat dat het beestje WEL geholpen kan worden. Door middel van een operatie onder narcose en zo de pus te verwijderen. Mijn moeder weet het niet zeker want ze vindt 300 euro bijvoorbeeld te veel voor de operatie. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ongeveer de kosten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei rosaliedv:

Mijn oom zei ook dat er een kans bestaat dat het beestje WEL geholpen kan worden. Door middel van een operatie onder narcose en zo de pus te verwijderen. Mijn moeder weet het niet zeker want ze vindt 300 euro bijvoorbeeld te veel voor de operatie. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ongeveer de kosten zijn?

Ik weet niet wat de kosten zijn. En of het nodig is. Misschien kan het ook plaatselijk verdoofd worden. 

Voor de castratie van mijn voedster betaalde ik ongeveer €125. Inclusief operatie, narcose en een consult een week later ter controle. 

Wat een barbaarse praktijken bij die kinderboerderij. 

Als je moeder niet bereid is om te betalen breng haar dan alsjeblieft naar een konijnenopvang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij wat hierboven is gezegd, als je zelf de zorg voor dit dier niet aankunt, dan kun je haar beter naar een konijnenopvang brengen.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je dit dier bent gaan ophalen als je het geen goede zorg kunt geven. Als de kinderboerderij echt zo dieronvriendelijk is, dan kun je voor dit soort dingen beter de dierenbescherming bellen. Als ze zo met hun konijnen omgaan, geeft dat aan dat ze hun dieren duidelijk niet de juiste zorg geven. Juist deze situatie had een reden kunnen zijn voor een fikse boete op z'n minst, en als er meer dieren zo slecht bij zitten, dan zullen ze strenge maatregelen nemen. En de dierenbescherming had dit konijntje ook echt meteen meegenomen naar een dierenarts als ze dit gezien hadden. 

Hopelijk komt alles goed als je morgen met haar naar de dierenarts gaat, maar mocht je nog een keer in een zelfde situatie zitten (wat ik wel verwacht, want deze kinderboerderij heeft nu geen enkele reden om te stoppen met deze slechte praktijken), bel dan alsjeblieft een instantie. Nu red je 1 dier (hopelijk), een instantie kan ervoor zorgen dat ze al hun dieren in het vervolg beter gaan behandelen of dat de dieren daar weggehaald worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei happy211:

Ik sluit me aan bij wat hierboven is gezegd, als je zelf de zorg voor dit dier niet aankunt, dan kun je haar beter naar een konijnenopvang brengen.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je dit dier bent gaan ophalen als je het geen goede zorg kunt geven. Als de kinderboerderij echt zo dieronvriendelijk is, dan kun je voor dit soort dingen beter de dierenbescherming bellen. Als ze zo met hun konijnen omgaan, geeft dat aan dat ze hun dieren duidelijk niet de juiste zorg geven. Juist deze situatie had een reden kunnen zijn voor een fikse boete op z'n minst, en als er meer dieren zo slecht bij zitten, dan zullen ze strenge maatregelen nemen. En de dierenbescherming had dit konijntje ook echt meteen meegenomen naar een dierenarts als ze dit gezien hadden. 

Hopelijk komt alles goed als je morgen met haar naar de dierenarts gaat, maar mocht je nog een keer in een zelfde situatie zitten (wat ik wel verwacht, want deze kinderboerderij heeft nu geen enkele reden om te stoppen met deze slechte praktijken), bel dan alsjeblieft een instantie. Nu red je 1 dier (hopelijk), een instantie kan ervoor zorgen dat ze al hun dieren in het vervolg beter gaan behandelen of dat de dieren daar weggehaald worden. 

Ik heb het idee dat het @rosaliedv nog niet volwassen is. Ik kan me voorstellen dat je dan zo handelt en niet goed weet wat je het beste kunt doen. Ik vind het goed dat ze actie ondernomen heeft. Nu is het zaak om ervoor te zorgen dat het konijn de goede zorg krijgt.

Een melding bij de Dierenbescherming kan nu alsnog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word echt zo verdrietig van sommige (of eigenlijk best veel) topics op dit forum! Maar dit is wel weer heel erg. Waarom “een verwaarloosd konijn ophalen”, als je toch niet van plan bent iets voor het beestje te betekenen?! Het beest is er niks mee opgeschoten, behalve dat 1 of andere kwakzalver zonder verdoving zinloze sneetjes in het konijn gezet heeft! Bah! 

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei rosaliedv:

Vandaag afspraak gemaakt bij de dierenarts. We gaan er heen 16:45. Ze zeiden dat als het een klein bultje is ze het wel kunnen verwijderen maar deze is echt heel groot. Dus dit zijn de laatste uren voor haar...😭😭😭😭

Ik vind het knap dat een dierenarts dat zo door een telefoon kan zeggen, zonder het diertje gezien te hebben?

Ik vind dit allemaal maar raar.

 

En tja. Wat als het 300 euro kost? Ik heb voor mijn eigen konijn 700 of misschien wel meer betaald voor alleen een oogje. Maar dat is ze waard. En het feit " het is maar een konijn" maakt me eigenlijk heel kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Ik vind het knap dat een dierenarts dat zo door een telefoon kan zeggen, zonder het diertje gezien te hebben?

Ik vind dit allemaal maar raar.

 

En tja. Wat als het 300 euro kost? Ik heb voor mijn eigen konijn 700 of misschien wel meer betaald voor alleen een oogje. Maar dat is ze waard. En het feit " het is maar een konijn" maakt me eigenlijk heel kwaad

Ik zeg niet het is maar een konijn dat doet de kinderboerderij juist daar word ik dus ook zo boos van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bleek een heeele mega grote abces en tumor van de eierstokken te zijn. We hebben haar in laten slapen anders zou ze echt te veel lijden ook werd ze langzaam aan blind. 1 oog kon ze al bijna niks meer zien. Erg jammer van de kinderboerderij maar reken er op dat daar wat gaat veranderen.

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .