Ga naar inhoud

Help!! Bult op de buik!


rosaliedv

Aanbevolen berichten

Hallo!

ik heb vandaag een mishandeld konijntje opgehaald. Maar ik zie dat haar buik wat gezwollen is en heel geïrriteerd. Wat is dit en wat moet ik doen??? Ook heeft ze vachtmijt kan het daarvan komen? Bij haar vorige huisje zat ze elke dag volop in de zon misschien dat ze daarvoor gevoelig is geworden?

0E0813E0-2A5C-4A46-AE6C-9483885AE3EF.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar op de buik zit het?

 

In het "beste" geval is het een flink abces, bijvoorbeeld een plek die is gaan ontsteken na een (bijt)wond op de buik. In het slechtste geval is het een tumor. Hoe dan ook, iets waar ik haar niet mee zou laten lopen en echt mee langs een dierenarts zou gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rosaliedv: heb je ondertussen de dierenarts al gebeld?? Dit is echt iets dat door de dierenarts onderzocht moet worden, vanaf een foto op een forum is het voor niet-dierenartsen echt niet te zeggen wat het is. Voor dierenartsen trouwens ook niet, denk ik. Het moet gewoon onderzocht worden.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Okki:

@rosaliedv: heb je ondertussen de dierenarts al gebeld?? Dit is echt iets dat door de dierenarts onderzocht moet worden, vanaf een foto op een forum is het voor niet-dierenartsen echt niet te zeggen wat het is. Voor dierenartsen trouwens ook niet, denk ik. Het moet gewoon onderzocht worden.

Ja, als je nog niet hebt gebeld dan moet je echt NU bellen!! Het ziet er echt nietiger uit. En als je niet snel genoeg ingrijpt dan ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BunnieHop:

Ik zou zoals de voorgangers zeggen ook inderdaad naar een spoed DA bellen.

 

In mijn opinie ziet het eruit als een zwaar ontstoken bult op de buik met veel pus erin dat niet weg kan.

Zeker het bellen waard, helemaal met die grootte en kleur.

Helemaal mee eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld (niet nu maar eerder maar ik moest werken. ) Ze zeiden dat het er uit ziet als een bloeduitstorting maar ze kunnen een tumor niet uitsluiten. We moeten haar elke dag wegen en kijken of de situatie veranderd. Word het minder gaat het de goede kant op en veranderd er niks gaan we haar waarschijnlijk in laten slapen.. We kijken het dus voor morgen en overmorgen aan en dan beslissen we wat we doen. In ieder geval heeft ze dan 2/3 mooie en fijne dagen gehad waarbij ze echt lekker even konijn kon zijn. We hopen dat het veranderd! Ze eet niet veel maar wel wat meer dan bij haar vorige eigenaar. Ik hou iedereen op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei rosaliedv:

Ik heb gebeld (niet nu maar eerder maar ik moest werken. ) Ze zeiden dat het er uit ziet als een bloeduitstorting maar ze kunnen een tumor niet uitsluiten. We moeten haar elke dag wegen en kijken of de situatie veranderd. Word het minder gaat het de goede kant op en veranderd er niks gaan we haar waarschijnlijk in laten slapen.. We kijken het dus voor morgen en overmorgen aan en dan beslissen we wat we doen. In ieder geval heeft ze dan 2/3 mooie en fijne dagen gehad waarbij ze echt lekker even konijn kon zijn. We hopen dat het veranderd! Ze eet niet veel maar wel wat meer dan bij haar vorige eigenaar. Ik hou iedereen op de hoogte!

 

Maar hebben ze er niet naar gekeken? Alleen beoordeeld op basis vd foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei rosaliedv:

Ik heb gebeld (niet nu maar eerder maar ik moest werken. ) Ze zeiden dat het er uit ziet als een bloeduitstorting maar ze kunnen een tumor niet uitsluiten. We moeten haar elke dag wegen en kijken of de situatie veranderd. Word het minder gaat het de goede kant op en veranderd er niks gaan we haar waarschijnlijk in laten slapen.. We kijken het dus voor morgen en overmorgen aan en dan beslissen we wat we doen. In ieder geval heeft ze dan 2/3 mooie en fijne dagen gehad waarbij ze echt lekker even konijn kon zijn. We hopen dat het veranderd! Ze eet niet veel maar wel wat meer dan bij haar vorige eigenaar. Ik hou iedereen op de hoogte!

Wat zielig! Ik duim! Als ze het niet red dan heeft ze haar laatste dagen doorgebracht maar meteen ook haar mooiste. Hou ons op de hoogte! Hopen dat het goedkomt!

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel bijzonder dat een dierenarts op basis van een foto zulke uitspraken doet zonder het dier gezien te hebben. Je gaat toch niet over inslapen praten zonder een dier zelfs maar gezien te hebben? Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Eefje:

Ik vind het heel bijzonder dat een dierenarts op basis van een foto zulke uitspraken doet zonder het dier gezien te hebben. Je gaat toch niet over inslapen praten zonder een dier zelfs maar gezien te hebben? Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.

 

Dat dus!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei rosaliedv:

Ja en als het niet veranderd gaan we maandag heen.

 

Ik denk dat ik een andere dierenarts zou zoeken. Een dierenarts die je op basis van zo'n foto niet langs laat komen lijkt me absoluut niet geschikt en al helemaal niet konijnkundig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .