Ga naar inhoud

Opeens hele kleine keutels


Punky punk

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

we zetten mijn konijn soms buiten zodat hij lekker buiten in zijn ren kan spelen op het gras. Daarnet toen ik bij hem ging zitten zag ik opeens dat hij enorme kleine keutels had. Normaal heeft hij redelijk grote keutels. Dit was de helft of misschien maar 1/4 van zijn normale keutels. Zijn normale keutels zijn normaal ook donker bruin. Deze zijn heel licht bruin. Op de foto’s lijken ze groter dan ze eigenlijk zijn. En ook bruiner dan ze eigenlijk zijn.

Wat moet ik nu doen? Hier zijn foto’s. En oh ja, ik weet niet of dat dit ermee te maken heeft. Maar hij niest ook regelmatig. En eerst nieste hij helemaal niet.5479CB59-ACF3-408E-95A0-C30E42A7A360.thumb.jpeg.b2da558cb0ab0d810b970c40f70d3f8a.jpeg46048FB8-9E98-4B3D-BA0D-DA66A1E4AD84.thumb.jpeg.f8cbabc953b82864e8bfda5a8103e33b.jpegACE3E83E-A1A3-4B72-A42F-7189C06AF236.jpeg.120e621ccab7590473747ca219987708.jpeg.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Ot&Sien:

Dit lijken blindedarmkeutels te zijn. Die hoort je konijntje op te eten (en zie je normaal gesproken niet). Is er iets veranderd in het dieet van je konijntje?

Nee, dit zijn echt geen blindedarmkeutels heb ik het gevoel! Blindedamkeutels zijn toch met zo iets slijmachtig errond?  En daarbij deze keutels zijn niet in de nacht aangemaakt. Ze lagen op het gras en hij is alleen overdag buiten. Er is helemaal niks veranderd in het dieet van Punky. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen eten ook overdag "nachtkeutels" dus ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt... Tja, als het geen blindedarmkeutels zijn weet ik het ook niet. Ik heb ze ook weleens gevonden toen mijn konijnen nog teveel biks kregen en ik nog moest ontdekken wat de goede verhoudingen waren. Ik dacht toen echt dat het blindedarmkeutels waren. Bij mijn konijnen zat er ook geen slijm omheen. 🤷🏼‍♀️ Sinds ze minder biks krijgen heb ik ze nooit meer gevonden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei KonijnStar:

Voor zover ik het kan zien lijkt het wel op blindedarmkeutels

 

Maar blindedarmkeutels zijn toch keutels die ze in de nacht leggen? Punky heeft deze overdag gelegd. Ik weet dat omdat hij binnen leeft en soms zetten we hem buiten. Maar dat is dan altijd overdag. Dus ja,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Punky🐰:

Maar blindedarmkeutels zijn toch keutels die ze in de nacht leggen? Punky heeft deze overdag gelegd. Ik weet dat omdat hij binnen leeft en soms zetten we hem buiten. Maar dat is dan altijd overdag. Dus ja,...

 

Hoezo in de nacht? Mijn konijnen eten ze ook echt overdag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Die van mij dus niet. Ik zie ze regelmatig overdag hun blindedarmkeutels eten. Die leggen ze niet maar eten ze rechtsstreeks op...

Ik snap het niet meer. Er is mij altijd verteld dat konijnen hun BDK aanmaken inde nacht en opeten in de nacht. Keutels dat je dus nooit zou moeten tegenkomen. In het geval dat niet zo is moet ik mij dus geen zorgen maken.  Met zoiets slijmachtig errond., ik dacht dus altijd dat BDK zijn. Blijkbaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Punky🐰:

Ik snap het niet meer. Er is mij altijd verteld dat konijnen hun BDK aanmaken inde nacht en opeten in de nacht. Keutels dat je dus nooit zou moeten tegenkomen. In het geval dat niet zo is moet ik mij dus geen zorgen maken.  Met zoiets slijmachtig errond., ik dacht dus altijd dat BDK zijn. Blijkbaar niet.

 

Je zou ze inderdaad nooit tegen moeten komen, omdat ze ze dus gelijk opeten. Volgensmij is het inderdaad het vaakst savonds laat of sochtends vroeg maar het kan ook overdag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei KonijnStar:

 

Je zou ze inderdaad nooit tegen moeten komen, omdat ze ze dus gelijk opeten. Volgensmij is het inderdaad het vaakst savonds laat of sochtends vroeg maar het kan ook overdag. 

Maar ze hebben altijd tegen mij gezegd dat de keutels die ze in de nacht aanmaken horen op te eten, nooit tegen zou moeten komen en dat dat blindedarmkeutels zijn.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Punky🐰:

Maar ze hebben altijd tegen mij gezegd dat de keutels die ze in de nacht aanmaken horen op te eten, nooit tegen zou moeten komen en dat dat blindedarmkeutels zijn.

 

De blindedarmkeutels eten ze meteen op en zie je in principe nooit, tenzij er in de voeding iets niet helemaal in balans is, of het konijn is ziek of krijgt medicijnen. De blindedarmkeutels worden door sommige mensen nachtkeutels genoemd, vandaar misschien de verwarring. Maar ze kunnen ook echt overdag gegeten worden. Je kunt het namelijk heel duidelijk zien wanneer een konijn dit doet (voorovergebogen keutels pakken en daarna opeten). Ik zie het regelmatig dus daarom weet ik ook dat ze zeker niet alleen in de nacht gegeten worden.

aangepast door Ot&Sien
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Punky🐰:

Dag iedereen,

 

we zetten mijn konijn soms buiten zodat hij lekker buiten in zijn ren kan spelen op het gras. Daarnet toen ik bij hem ging zitten zag ik opeens dat hij enorme kleine keutels had. Normaal heeft hij redelijk grote keutels. Dit was de helft of misschien maar 1/4 van zijn normale keutels. Zijn normale keutels zijn normaal ook donker bruin. Deze zijn heel licht bruin. Op de foto’s lijken ze groter dan ze eigenlijk zijn. En ook bruiner dan ze eigenlijk zijn.

Wat moet ik nu doen? Hier zijn foto’s. En oh ja, ik weet niet of dat dit ermee te maken heeft. Maar hij niest ook regelmatig. En eerst nieste hij helemaal niet.5479CB59-ACF3-408E-95A0-C30E42A7A360.thumb.jpeg.b2da558cb0ab0d810b970c40f70d3f8a.jpeg46048FB8-9E98-4B3D-BA0D-DA66A1E4AD84.thumb.jpeg.f8cbabc953b82864e8bfda5a8103e33b.jpegACE3E83E-A1A3-4B72-A42F-7189C06AF236.jpeg.120e621ccab7590473747ca219987708.jpeg.

 

Op deze foto lijken het echt BDK... Een beetje uit elkaar gevallen trosje lijkt het. De keutels glanzen en zijn plat te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

De blindedarmkeutels eten ze meteen op en zie je in principe nooit, tenzij er in de voeding iets niet helemaal in balans is, of het konijn is ziek of krijgt medicijnen. De blindedarmkeutels worden door sommige mensen nachtkeutels genoemd, vandaar misschien de verwarring. Maar ze kunnen ook echt overdag gegeten worden. Je kunt het namelijk heel duidelijk zien wanneer een konijn dit doet (voorovergebogen keutels pakken en daarna opeten). Ik zie het regelmatig dus daarom weet ik ook dat ze zeker niet alleen in de nacht gegeten worden.

Ja, maar Punky heeft de keutels overdag gelegd. Hij heeft ze gelost in de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Punky🐰:

Ja, maar Punky heeft de keutels overdag gelegd. Hij heeft ze gelost in de dag.

 

Ik snap denk ik niet wat je bedoelt ofzo. 

Ik probeer uit te leggen dat bdk ook overdag gegeten kunnen worden, niet alleen 's nachts. Op het moment dat ze "gelost" worden eet het konijn ze normaal gesproken meteen op.

 

Wat is nou precies de vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

Ik snap denk ik niet wat je bedoelt ofzo. 

Ik probeer uit te leggen dat bdk ook overdag gegeten kunnen worden, niet alleen 's nachts. Op het moment dat ze "gelost" worden eet het konijn ze normaal gesproken meteen op.

 

Wat is nou precies de vraag?

Ja, maar bdk kunnen inderdaad ook overdag gegeten worden maar ze worden in de nacht toch ‘gelost’? Ik snap het even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Punky🐰:

Ja, maar bdk kunnen inderdaad ook overdag gegeten worden maar ze worden in de nacht toch ‘gelost’? Ik snap het even niet meer.

 

Nee, ze worden "gelost" op het moment dat je konijn ze eet (of laat liggen), niet alleen 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Punky🐰:

Ja, maar bdk kunnen inderdaad ook overdag gegeten worden maar ze worden in de nacht toch ‘gelost’? Ik snap het even niet meer.

Hoi, 

 

Het lijken indd erg veel op blinde darm keutels. Ik heb een tijd gehad dat mijn konijn ( voedster )  ze ook liet liggen en dit kwam omdat ze te veel biks kreeg. Nu wij dit hebben afgebouwd zie ik ze nooit meer liggen. Bij mijn andere konijn ( rammetje ) zie ik ze al een hele tijd elke dag liggen. De reden hiervoor is dat hij medicijnen krijgt en daarom ze niet wilt opeten. 

 

Kan het zijn dat jouw konijntje niet helemaal fit is ? Ik weet dat het moeilijk te zien is aan een nijn of die zich tip en top voeld  maar dat kan een reden zijn dat hij zijn BDK niet op wilt eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Konijntje_Johan:

Hoi, 

 

Het lijken indd erg veel op blinde darm keutels. Ik heb een tijd gehad dat mijn konijn ( voedster )  ze ook liet liggen en dit kwam omdat ze te veel biks kreeg. Nu wij dit hebben afgebouwd zie ik ze nooit meer liggen. Bij mijn andere konijn ( rammetje ) zie ik ze al een hele tijd elke dag liggen. De reden hiervoor is dat hij medicijnen krijgt en daarom ze niet wilt opeten. 

 

Kan het zijn dat jouw konijntje niet helemaal fit is ? Ik weet dat het moeilijk te zien is aan een nijn of die zich tip en top voeld  maar dat kan een reden zijn dat hij zijn BDK niet op wilt eten. 

Ik zou niet weten waar hij niet fit zou voor moeten zijn. Eerst kreeg hij te veel biks en nu geef ik de juiste hoeveelheid biks. Denk ik toch. Voor de rest is er niks veranderd. Hij krijgt ook geen medicijnen ofzo. Dus ja...

ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Punky🐰:

Ik zou niet weten waar hij niet fit zou voor moeten zijn. Eerst kreeg hij te veel biks en nu geef ik de juiste hoeveelheid biks. Denk ik toch. Voor de rest is er niks veranderd. Hij krijgt ook geen medicijnen ofzo. Dus ja...

ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn.

Gelukkig. Het kan soms voorkomen dat een konijn ze laat liggen. Ik zou het gewoon even in de gaten houden of je konijn ze nog vaker laat liggen. Ik las wel dat je konijntje niest, dit kan ook een reden zijn dat hij niet fit is ( hoeft niet hoor ). 

 

Wat een schattig konijntje trouwens ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Konijntje_Johan:

Gelukkig. Het kan soms voorkomen dat een konijn ze laat liggen. Ik zou het gewoon even in de gaten houden of je konijn ze nog vaker laat liggen. Ik las wel dat je konijntje niest, dit kan ook een reden zijn dat hij niet fit is ( hoeft niet hoor ). 

 

Wat een schattig konijntje trouwens ! 

Ja, kan dat daardoor zijn? En dank u wel, ik ben er dan ook heel trots op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .