Ga naar inhoud

Gasbuik?


Xde.b

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Laatst had ik een forum geplaatst over het vele liggen van mijn konijntje, ik denk dat ik er eindelijk ben achtergekomen wat het is,

Ik had m gisteren opgepakt en hoorde zijn buikje aardig rommelen. 

Ook zijn buik voelt als een ballon aan en hij ligt dus constant op zijn zij, hij heeft ook plakpoep wat wij constant schoonmaken. 

 

Hij eet en drinkt nog en heeft geen pijn/knarsetand niet.

 

Ik heb m gisteren anderhalfuur lang gemasseerd en het is er niet beter op geworden...

 

Ook heb ik zijn brokken even gestopt, hij heeft een mix van brokken/biks/gedroogd mais etc. En hij heeft ook altijd hooi dag en nacht. 

 

Met groenvoer zoals wortels etc ben ik gestopt want anders word zijn plakpoep wss nog wateriger.

 

Nu ben ik dus gestopt met zijn voermix en geef ik hem alleen maar hooi en water aangezien hij hier last van heeft. 

 

Ik heb zijn verblijf even helemaal schoongemaakt dus alle plakpoepjes zijn weg en ik heb nu een laag pads over zijn handdoeken gelegd zodat ik het viezigheid zo weg kan gooien. 

 

Heeft iemand tips hoe ik zijn gasbuikje kan verhelpen? We hebben hem net weer gemasseerd eb schoongemaakt en hij heeft n ogsteeds geen pijn, naast zijn plakpoep komen er ook nog normale keutels uit en zijn urine is ook normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou contact zoeken met de dierenarts, vandaag nog, ook al is het weekend dienst. Afwijkend gedrag in combinatie met diarree klinkt niet goed. Ik zou toch even een dierenarts laten kijken en laten bepalen of dit wel een gasbuik is, en zo ja de dierenarts laten bepalen waar het gas zit en wat de oorzaak is, en waarschijnlijk krijg je dan een passend geneesmiddel mee voor jouw konijntje van de dierenarts. Dat is namelijk afhankelijk van waar het gas zich bevind. En dat zou ik liever overdag laten doen dan dat je er vannacht iemand voor uit z'n bed moet bellen, of dat je morgen een dood konijntje in het hok vind. 

 

Bij een gasbuik hoef je de brokken niet weg te laten, dat is op zich wel met diarree (als de oorzaak voedingsfouten is), maar bij een gasbuik niet. Een konijn met gas heeft normaalgezien geen diarree. Maar als er bijv. een wormbesmetting is, kan dat wel diarree geven, en ook voor gasbuikjes zorgen. 

Maar diarree komt in heel veel gevallen door voedingsfouten.  Wat bedoel je precies met de brokken mix? Welk merk brok geef je? Meng je zelf iets of geef je gemengd voer? 

 

Masseren vind niet elk konijn prettig, en helpt ook zeker niet in alle gevallen (soms zorgt het juist voor extra pijn). Konijnen laten pas zien dat ze pijn hebben, als het echt extreem is. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat hij geen buikpijn heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Evee:

Ik zou contact zoeken met de dierenarts, vandaag nog, ook al is het weekend dienst. Afwijkend gedrag in combinatie met diarree klinkt niet goed. Ik zou toch even een dierenarts laten kijken en laten bepalen of dit wel een gasbuik is, en zo ja de dierenarts laten bepalen waar het gas zit en wat de oorzaak is, en waarschijnlijk krijg je dan een passend geneesmiddel mee voor jouw konijntje van de dierenarts. Dat is namelijk afhankelijk van waar het gas zich bevind. En dat zou ik liever overdag laten doen dan dat je er vannacht iemand voor uit z'n bed moet bellen, of dat je morgen een dood konijntje in het hok vind. 

 

Bij een gasbuik hoef je de brokken niet weg te laten, dat is op zich wel met diarree (als de oorzaak voedingsfouten is), maar bij een gasbuik niet. Een konijn met gas heeft normaalgezien geen diarree. Maar als er bijv. een wormbesmetting is, kan dat wel diarree geven, en ook voor gasbuikjes zorgen. 

Maar diarree komt in heel veel gevallen door voedingsfouten.  Wat bedoel je precies met de brokken mix? Welk merk brok geef je? Meng je zelf iets of geef je gemengd voer? 

 

Masseren vind niet elk konijn prettig, en helpt ook zeker niet in alle gevallen (soms zorgt het juist voor extra pijn). Konijnen laten pas zien dat ze pijn hebben, als het echt extreem is. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat hij geen buikpijn heeft. 

Ik had de dierenarts gisteren al gebeld en die gaf dus aan dat ik meer vezels moest geven aangezien zijn plakpoep maar aangezien het wss niet alleen plakpoep is lijkt het mij ook verstandig niet te stoppen met brokken

 

Qua mix bedoel ik dat ik zelf een mix van de winkel had gekocht met dus gedroogd mais etc en biks en dat soort spul en ik heb er zelf nog extra brokken met vezels ingedaan (alles zonder suiker natuurlijk) 

 

Ik weet dat hij wel pijn kan hebbeb maar het nog niet zo erg is dat hij het laat merken... ik zal vanmiddag nog eens naar de DA bellen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd konijnenvoer is erg ongezond, ik zou niet aanraden dat te geven. Best kans dat als je dat al langere tijd geeft, dat de darmflora van jouw konijntje flink slecht is inmiddels, en de diarree daar van komt.  

Weet je het merk en de samenstelling van de mix die je geeft?

 

Een geperste brok is echt het best voor konijnen. Het ziet er saai uit, maar is echt vele malen gezonder. Het liefst een beetje een goede kwaliteit vezelrijke brok. Bijv. supreme selective en beaphar care+ worden veel gevoerd door konijnenbaasjes hier op het forum, maar er zijn meer goede brokken te vinden.  Brok heeft een konijn wel nodig, maar heel minimaal. Zie het als vitaminepilletjes. Verder heel erg veel hooi voeren. Verder als je wil varieren kun je dat doen met bijv. gedroogde kruiden en groenvoer, maar dat zou ik pas doen als de hooi-brok basis voeding goed zit en de spijsvertering goed werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evee:

Gemengd konijnenvoer is erg ongezond, ik zou niet aanraden dat te geven. Best kans dat als je dat al langere tijd geeft, dat de darmflora van jouw konijntje flink slecht is inmiddels, en de diarree daar van komt.  

Weet je het merk en de samenstelling van de mix die je geeft?

 

Een geperste brok is echt het best voor konijnen. Het ziet er saai uit, maar is echt vele malen gezonder. Het liefst een beetje een goede kwaliteit vezelrijke brok. Bijv. supreme selective en beaphar care+ worden veel gevoerd door konijnenbaasjes hier op het forum, maar er zijn meer goede brokken te vinden.  Brok heeft een konijn wel nodig, maar heel minimaal. Zie het als vitaminepilletjes. Verder heel erg veel hooi voeren. Verder als je wil varieren kun je dat doen met bijv. gedroogde kruiden en groenvoer, maar dat zou ik pas doen als de hooi-brok basis voeding goed zit en de spijsvertering goed werkt. 

Bedankt voor de voeding tips! 

 

Ik heb de spoedlijn net gebeld wanf nu is t inmiddels een stuk erger, we moeten infacol geven en dwangvoedig als het over een uur of 2 daarna nog niet beter is moeten wij heengaan.

 

Ik ga jou tips zeker volgen want ik vind dit toch zo vreselijk 😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met jouw konijn? Ben je nog naar de DA geweest?

 

Als mijn konijn een gasbuik heeft is dat overduidelijk. Ze wilt dan niets eten en ligt in een hoekje in de ren, meestal op haar zij, de voorpoten voor zich en de achterpoten opgetrokken. Ze is dan heel onrustig en ik kan zien dat ze geen duidelijke houding kan aannemen. Niet ieder konijn wat pijn heeft knarsetand dus hier kan je niet op vertrouwen.

 

Ik haal haar direct uit de ren, geef pijnstilling, Infacol (eerste uur ieder kwartier) en buikmassages. (heeft de DA voorgedaan hoe ik dit moet doen) en meestal gaat het dan na een uurtje of 2 wel beter. Dwangvoeding is dus gelukkig nooit nodig.

 

Belangrijk is dat je er op tijd bij bent en wel zeker moet weten dat het een gasbuik is. Ik zou dus toch zeker even naar de DA gaan.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Newby1981:

Hoe gaat het nu met jouw konijn? Ben je nog naar de DA geweest?

 

Als mijn konijn een gasbuik heeft is dat overduidelijk. Ze wilt dan niets eten en ligt in een hoekje in de ren, meestal op haar zij, de voorpoten voor zich en de achterpoten opgetrokken. Ze is dan heel onrustig en ik kan zien dat ze geen duidelijke houding kan aannemen. Niet ieder konijn wat pijn heeft knarsetand dus hier kan je niet op vertrouwen.

 

Ik haal haar direct uit de ren, geef pijnstilling, Infacol (eerste uur ieder kwartier) en buikmassages. (heeft de DA voorgedaan hoe ik dit moet doen) en meestal gaat het dan na een uurtje of 2 wel beter. Dwangvoeding is dus gelukkig nooit nodig.

 

Belangrijk is dat je er op tijd bij bent en wel zeker moet weten dat het een gasbuik is. Ik zou dus toch zeker even naar de DA gaan.

 

Succes!

Ja bij mij ging het geleidelijk, hij lag dus wel al heel veel en op een gegeven moment zei ik voot de grap tegen mn moeder "had hij altijd al zo n dikke pens? 😂" wat dus uiteindelijk zijn gasbuikje bleek te zijn. Uiteindelijk was ik er nog redelijk optijd bij want k hoorde zn maag rommelen maar hij at en dronk toen nog wel heel veel, leek ook geen pijn te hebben en liet mij gewoon bij zn buikje zachtjws masseren. Ik belde toen de DA en die zei dat zolang hij nog at het ok was en ik hem gewoon door moest blijven masseren en m warm moest houden en als het verkeerd uitliep weer moest bellen, toen stopte hij dus met eten en drinken en belde ik de spoedlijn en die gaven aan dat ik infacol moest kopen en hem eventueel dwangvoeding moest geven. Ik heb dat idd 4x in 1 uur gedaan en daarna om het uur. Ben begonnen rond 9 uur en stopte rond 12 en constant masseren, hij at en keutelde uiteindelijk wel. Uit voorzorg heb ik m een wortel gegeven want daar zit ook wat vocht in en de DA zei dat ik dat dus ook als dwangvoeding met wat biks/ananas kon geven.

 

Nu eet hij nog wel en keuteld, heeft in de nacht wat bruinkleurige vlekken achtergelaten (?) Maar zn maagje rommeld nogsteeds en heeft nogsteeds beetje opblazerig gevoel.. ik ben weer verdet gegaa met infacol en heb m wrer een wortel gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel en ananas zou ik niet geven, hier zit veel suiker in en toch zeker bij gas is dat slecht. Je kan beter wat witlof, andijvie of wortelloof geven. Peterselie en dille kunnen ook verlichting geven bij gas. 
 

het belangrijkst is dat je konijn blijft eten maar ik zou toch echt naar een konijnkundige DA gaan want het klinkt niet echt gezond. En eerlijk gezegd vraag ik me af of het wel gas is bij jouw konijn. Ik dacht dat meestal een gasaanval snel over is bij de juiste behandeling maar jouw konijntje heeft het al een tijdje? Ik ben geen DA dus ik weet het niet maar ik zou wel echt even langs gaan hoor.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Newby1981:

Wortel en ananas zou ik niet geven, hier zit veel suiker in en toch zeker bij gas is dat slecht. Je kan beter wat witlof, andijvie of wortelloof geven. Peterselie en dille kunnen ook verlichting geven bij gas. 
 

het belangrijkst is dat je konijn blijft eten maar ik zou toch echt naar een konijnkundige DA gaan want het klinkt niet echt gezond. En eerlijk gezegd vraag ik me af of het wel gas is bij jouw konijn. Ik dacht dat meestal een gasaanval snel over is bij de juiste behandeling maar jouw konijntje heeft het al een tijdje? Ik ben geen DA dus ik weet het niet maar ik zou wel echt even langs gaan hoor.

succes!

Bedankt voor de tips!

 

Dit zou dan idd niet iemand zijn die er niet veel verstand van heeft aangezien hij mij voorschreef hem gepureerde ananas en wortel te geven 🤕 

Ik heb net 3 a 4 keer geprobeerd te bellen met de spoedlijn maar er neemt gewoon niemand op! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen andere DA bij jou in de buurt waar je naar toe kunt bellen? Het zou bij mij niet echt vertrouwen geven, een DA die niet opneemt. Zeker bij maag/darmproblemen moet je niet te lang mee blijven rond lopen.

Eet je konijn nog wel steeds goed en zien de keutels er over het algemeen goed uit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Newby1981:

Is er geen andere DA bij jou in de buurt waar je naar toe kunt bellen? Het zou bij mij niet echt vertrouwen geven, een DA die niet opneemt. Zeker bij maag/darmproblemen moet je niet te lang mee blijven rond lopen.

Eet je konijn nog wel steeds goed en zien de keutels er over het algemeen goed uit? 

Ze namej na de 5de keer eindelijk op, ik had uitgelegd dat zijn collega mij gisteren had verteld jem infacol te geven en toen zei hij dat zolabg hij gewoon nog eet en drinkt ik dit gewoon elk uur door zou moeten doen.

Hij eet en drinkt dus idd nog wel gewoon en zijn keutels zijn wat gekkig, hij had vanochtend wat bruine vlekken en een paar kleine keutels, net zat hij op zn toilet en kwam er 1 grote plakpoep uit. Dus zijn keutels zijn nog wat gek alleen ik zie ook geen tekenen van verstopping na dit dan, hij had hiervoor geen kettingpoep en had gewoon normale keutels of plakpoep (vlak voordat dif gebeurde)

Ook laat hij bijna alle tekens van gasbuik zien en niet van verstopping

- bolle dikke ballonachtige buik

- lag veel op zijn zij en buik

- had gisteren pijn

- maag rommelt constant

- at gisteren niet maar nu wel 

 

Maar de DA van de spoedlijn die gaf dus aan gewoon elk yur weer 1 ml infacol te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstoppingen kunnen ook gasbuiken veroorzaken. Ik zou inderdaad echt even naar een dierenarts bellen en zorgen dat je langs kunt komen. Zij kunnen vaak goed voelen wat er aan de hand is en waar het probleem zit. Als hij een verstopping heeft dan heb je niks aan infacol en kun je beter darmstimulerende middelen of laxeermiddel geven. Is jouw konijn ook zo in de rui? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Eefje:

Verstoppingen kunnen ook gasbuiken veroorzaken. Ik zou inderdaad echt even naar een dierenarts bellen en zorgen dat je langs kunt komen. Zij kunnen vaak goed voelen wat er aan de hand is en waar het probleem zit. Als hij een verstopping heeft dan heb je niks aan infacol en kun je beter darmstimulerende middelen of laxeermiddel geven. Is jouw konijn ook zo in de rui? 

Zo uit mijn hoofd zit hij vaak na onze vakantie in de rui, rond de eerste drie weken van de vakantie zegmaar. 

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijnen ontstaan buikproblemen vaak door de rui, krijgen ze teveel haren binnen en dan verstopt de boel. Ze gaan ongemakkelijk liggen, stoppen met eten. Het ziet er uit qua symptomen als een gasbuik, maar na wat medicatie komt er dan vaak wel wat uit wat duidelijk dwars heeft gezeten. Ze zijn dan ook direct weer de oude. Wat je bij jouw konijn waarneemt doet me toch vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Ik zou er als ik jou was voor zorgen dat je konijn echt onderzocht wordt door een dierenarts. Ze zijn nu aan het pappen en nathouden, maar dit is geen oplossing voor het probleem van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Eefje:

Bij mijn konijnen ontstaan buikproblemen vaak door de rui, krijgen ze teveel haren binnen en dan verstopt de boel. Ze gaan ongemakkelijk liggen, stoppen met eten. Het ziet er uit qua symptomen als een gasbuik, maar na wat medicatie komt er dan vaak wel wat uit wat duidelijk dwars heeft gezeten. Ze zijn dan ook direct weer de oude. Wat je bij jouw konijn waarneemt doet me toch vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Ik zou er als ik jou was voor zorgen dat je konijn echt onderzocht wordt door een dierenarts. Ze zijn nu aan het pappen en nathouden, maar dit is geen oplossing voor het probleem van je konijn.

Ohja dit zou natuurlijk ook kunnen dat er iets vastzit in zijn darmpjes ofzo. 

 

Ik had eerst wel echt verwachr dat het te maken had met gasbuik aangezien hij dus elke dag een wortel kreeg qua teveel suiker ofzo em dat hij daar overgeboelig op reageerde maar dit zou ook een optie kunnen zijn.

Het nadelige hieraan is dat mijn ouders absoluut niet naar de DA willen gaan nu aangrzien onze da s hier allemaal gesloten zijn en wij richting klijndijk moeten. Ik heb ze uitgelegd dat dit fataal kan aflopem maar mijn moeder is doktersassistente en denkt dat onze maag precies hetzelfde werkt en ze ervan overtuigd was dat "oh hij moet gewoon even een dikke scheet laten het gaat vanzelf wel over" maar helaas is dat niet het geval bij konijntjes 🤕

 

Ze willen absoluut geen hogere bedragen aan geld uitgeven aan het kleine beestje omdat het maar een konijntje is en "hij toch zo doodgaat" (hij is 7) 

Maar ik vind dit toch zo sneu en ik kan zelf niet autorijden dus ik probeer op dit moment alles vanuit huis te proberen maaf dat lukt natuurlijk niet altijd...

 

En een nachtje wachten zou ik eigenlijk ook net iets te eng vinden.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je morgen wel met m naar de dierenarts? 

Het houdt inderdaad helemaal geen steek om konijnenbuikjes te vergelijken met mensen, dat weet ze zelf ook heus wel. Heb je een bijbaantje of zakgeld waarmee je bij kunt dragen in de kosten? Wellicht helpt dat. Een agressiever argument is dat het onthouden van medische zorg strafbaar is, maar die zou ik er niet als eerste in gooien. 

7 is voor kleine konijntjes ook helemaal niet zo oud, kunnen wel 13 worden. Ik hoop dat je vandaag en anders morgen wel met je konijntje naar de dierenarts kan, hij heeft echt goede medische zorg nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eefje:

Mag je morgen wel met m naar de dierenarts? 

Het houdt inderdaad helemaal geen steek om konijnenbuikjes te vergelijken met mensen, dat weet ze zelf ook heus wel. Heb je een bijbaantje of zakgeld waarmee je bij kunt dragen in de kosten? Wellicht helpt dat. Een agressiever argument is dat het onthouden van medische zorg strafbaar is, maar die zou ik er niet als eerste in gooien. 

7 is voor kleine konijntjes ook helemaal niet zo oud, kunnen wel 13 worden. Ik hoop dat je vandaag en anders morgen wel met je konijntje naar de dierenarts kan, hij heeft echt goede medische zorg nodig. 

Jazeker morgen kan ik wel heen! 

Hij zit nu lekker te "grazen" in het gras buiten...

 

Ik heb zelf wel geld genoeg ervoor (neem ik aan) alleen ik kan nu dus niet heen omdat het helemaal in klijndijk is, als je zo hoort dat hij nog eet en drinkt en niet meet vaak ligt denk je dan dat hij nog een nachtje zou kunnen overleven? Bij konijntjes gaat het natuurlijk supersnel, het ene uur kunnen ze kerngezond zijn en het andere uur is het mis.

 

En idd ik weet dat hij nog niet oud is, ik ben zelf zoveel konijntjes van 14 tot 16 tegengekomen maar raar genoeg vind iedereen hem oud, zelfs beide DA's die ik sprak aan de spoedlijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm heb je wel konijnkundige dierenartsen in de buurt? 

Het klinkt alsof het wel een dagje kan wachten als hij eet en keutelt. Er zit iets niet goed in de darmen, je moet er gewoon even achter komen wat het precies is. Misschien is het wel iets aan het dieet, daar was wel veel ruimte voor verbetering zo te lezen. Maar het is belangrijk om onderliggende medische problemen uit te sluiten. Dan kun je dan rustig de balans in zijn nieuwe verbeterde dieet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Eefje:

Hmm heb je wel konijnkundige dierenartsen in de buurt? 

Het klinkt alsof het wel een dagje kan wachten als hij eet en keutelt. Er zit iets niet goed in de darmen, je moet er gewoon even achter komen wat het precies is. Misschien is het wel iets aan het dieet, daar was wel veel ruimte voor verbetering zo te lezen. Maar het is belangrijk om onderliggende medische problemen uit te sluiten. Dan kun je dan rustig de balans in zijn nieuwe verbeterde dieet krijgen.

Volgens mij hebben wij niet specifiek voor konijnen alleen de dierenarts die ik normaal altijd heb die behandeld m vaak supergoed. De spoedlijn van hun vind ik gewoon bagger zoals je al leest. Nemen niet op, geven verkeerdr informatie etc... maar de dierenarts zelf die er doordeweeks gewoon is weet heel veel van konijnen af!

 

Als ik heenga ga ik m zeker ook even vragen over zijn voeding/dieet.

 

Hopen dat hij gewoon lekker door blijft eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen hier nog verder geinteresseerd in zijn qua (hopelijk) afloop;

 

Ik ben vanmiddag naar mijn DA gegaan om te overleggsn, die zei (alweer) dat ze geen plek hadden en ik gewoon maar lekker door moest gaan met infacol (wat voor geen meter hielp 🤕) dus ben ik met mijn koppigheid maar een andere DA hier dichtbij gaan bellen en die vonden dit belachelijk! Dat onze spoedlijn niet ppnam en ze mij infacol en gepureerde ananas toeschreven.

 

Ze gaf mij dus idd direct een brief mee met dieet advies ovef dat ik beter kon stoppen met mix voeding en hem idd brokken of biks kon geven, ook groenvoer van mensen zoals wortels etc kan ik beter niet gaan geven maar paardenvlad wel veel.

 

Ze gaf mij direct cisarel drops mee aangezien hij nu wel eet en drinkt hoefde hij niet direct heen namelijk.

 

Ik heb hem net zijn eerste medicatie "shotje" 😉 gegeven, kijken hoe dit afloopt. In ieder geval beter dan mijn eigen DA want ze vroegen mij hier direct vragen en ookal hadden ze geen plek wouden ze mij wel graag ontvangen voor medicatie en tips! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

Goed dat je doorgezet hebt en serieuzer werd genomen! Cisaral is inderdaad hetgeen wat je eigenlijk als konijnenbezitter altijd in huis moet hebben, dat heeft al veel konijntjes het leven gered. Heb je nu ook ander voer? 

Ja ik had dus al twee verschillende, 1 mix en brokken en die had ik (heel dom!) Door elkaar gegooid en kwam er pas achter dat het slecht was toen het al telaat was 🤕 

Ik ben nu van plan gewoon zn biks en brokken eruit te vissen en de wat "lekkere" voeding die hij er altijd uithaalt zoalt gedroogd mais etc. Gewoon weg te gooien. 

De assistente zei idd dat biks gewoon het beste was maar hier lees ik ook dat geperste brokken ook goed zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed voer is een investering die zich meestal wel terugbetaalt door minder dierenartskosten op termijn, of het nu om tandjes of buikjes gaat. Gezien jouw konijn blijkbaar een gevoelig buikje heeft zou ik voor een mooie kwaliteitsbrok gaan. De kosten voor de brokjes kun je gemakkelijk direct compenseren door hooi bij de boer te gaan halen bijvoorbeeld ipv in de winkel. Dat scheelt een fortuin in een konijnenleven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

Goed voer is een investering die zich meestal wel terugbetaalt door minder dierenartskosten op termijn, of het nu om tandjes of buikjes gaat. Gezien jouw konijn blijkbaar een gevoelig buikje heeft zou ik voor een mooie kwaliteitsbrok gaan. De kosten voor de brokjes kun je gemakkelijk direct compenseren door hooi bij de boer te gaan halen bijvoorbeeld ipv in de winkel. Dat scheelt een fortuin in een konijnenleven! 

Aah wat leuk! Daar heb ik nog nooit aan gedacht bij de boer halen! Bedankt voor alle tips en hulp.

Nu heb ik nog een vraag, heb jij zelf ook ervaring met cisarel of infacol (misschien met een mix van beide)?

Ik weet namelijk niet hoelang het zou kunnen duren, officieel heeft hij een kuur van 4 dagen maar eerder stoppen mag ook, ik heb m al 3 doses gegeven vab 0.3 ml zonder infacol, alleen cisarel...

Dit is natuurlijk ook dag 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .